Vad åt ni till frukost idag?

Jag vill aldrig ha något sött till första frukost, men gärna något varmt och salt. Oftast är det kokta ägg med salt och svartpeppar, men idag blev det gårdagens rest av pasta och tomatsås. Min önskefrukost är en soppa med sälta och viss syra. Men det blir nästan aldrig av.

På vardagar är det ägg kl 6 och ev en macka eller fil med banan eller liknande vid 9 när det är frukost på jobbet.
 
Spännande med folks matvanor, för egen del är det väldigt olika för hur jag äter frukost om jag jobbar eller är ledig. Hemma så äter jag just nu gärna omelett med lite ost och broccoli i, alltid kaffe till. Sen äter jag gärna nått lite sött och en kaffe till vid 11 snåret :)

Jobbar jag blir det gröt med tex äpple på alt naturell yoghurt ,med havrekuddar och russin, macka med pålägg och grönsak på, vatten och kaffe.
 
Jag är ganska tråkig och äter i princip samma frukost varje dag: två mackor och kaffe. Bröd är oftast något osötat rostbröd (typ grötbröd eller liknande mörkare) eller lingongrova. På allt som oftast smör och ost eller philadelphiaost.
På helger eller om jag äter frukost med någon kan det adderas sallad, paprika eller tomat. På vintern händer det väl att det blir gröt till helgfrukost, men annars är jag som sagt ganska tråkig :p
 
Absolut ingenting åt jag till frukost. Frukost är det värsta jag vet. Försökte en period för en massa herrans år sedan men nä... det är inte för mig.
 
Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
Surdegsbröd med samisk rökt skinka och en med Kvibille cheddar. Vi hade kvar mjölk, vilket vi inte brukar ha. Så jag gjorde varm choklad till.

Jag äter lite olika. Oftast te med en tesked cocosfett, en tesked honung och lite havremjölk.
Men resten varierar. Kan vara mackor, chiapudding med frukt/bär, yoghurt med frukt/bär och müsli/branflakes, ägg av ngt slag, havregrynsgröt med linfrö/chiafrö och kardemumma. Brukar faktiskt ha kräm istället för sylt etc. 😅
Nu är jag lite less på ovan mat. Så har köpt mannagryn för att göra sån gröt.
 
Äter oftast havregrynsgröt med mjölk, eller yoghurt med müsli. Ibland mackor. Ibland orkar jag göra overnight oats och då äter jag det med banan. Dricker alltid grönt te till. En stor kopp ska det vara. Kanske två.
 
Idag blev det en morotsfralla med hummus och en kopp te med smak av svarta vinbär. Det är väl ungefär så det brukar se ut.
Ibland äter jag en frukost till på jobbet, då blir det overnight oats med valnötter.

Om vi ska lyxa till det hemma blir det vita bönor i tomatsås, potatisbullar, champinjoner och vegokorv. Brukar bli nån gång i månaden.
 
1 macka (polar pärlan/hönö eller liknande) med pålägg, just du dansk salami eller ost, två koppar kaffe med mjölk och en berocca boost (eller för närvarande en billigare kopia) är min standardfrukost inför jobbet. Idag har jag faktiskt kokat ägg med, blev otroligt sugen på det pga denna tråd.

Åt typ samma igår men brukar äta något roligare på helgen om jag är ledig
 
Jag äter oftast Kesobullar med smör och ost, och en liten klick marmelad på underdelen. En kopp Earl Grey till. Har jag inte hunnit baka mina Kesobullar kan det bli danskt rågbröd eller Falu rågrut istället.
På helgen kan det bli ett kokt ägg också. (mest för att maken ändå gör det, jag hade inte gjort det själv)
 
Idag åt jag smörgåsar med smör och nutella, juice till. Nutella pga slut på annat pålägg. Ofta äter jag filmjölk med musli och smörgås + juice. På lördagar brukar jag bli borstskämd av partner som gillar att göra amerikanska pannkakor. Så då äter jag pannkakor med frukt och lönnsirap tills jag är helt proppmätt:love:
 
Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
En äggmacka med kokt ägg och kaviar. Kaffe till. Jag kan äta en ostmacka eller havregrynsgröt och te till mikrad gröt på jobbet eller medtagen macka. På helger är det samma sak eller lite olika tex marmeladmacka eller english breakfast, eller amerikanska pannkakor eller ngt.
 
Oftast ett par mackor med olika pålägg (gärna en med onsalakorv). Men ställer om lite nu. så det blir antingen persikokvarg som jag rör ihop med lite mjölk för att få trevlig konsistens, med lite granola på toppen.
Eller gröt med äppelmos. Testade blåbärssylt på gröten idag, väldigt gott!

Helgmornar går fortfarande i mackornas tecken :D
 
Jag vill aldrig ha något sött till första frukost, men gärna något varmt och salt. Oftast är det kokta ägg med salt och svartpeppar, men idag blev det gårdagens rest av pasta och tomatsås. Min önskefrukost är en soppa med sälta och viss syra. Men det blir nästan aldrig av.

På vardagar är det ägg kl 6 och ev en macka eller fil med banan eller liknande vid 9 när det är frukost på jobbet.
Jag är precis likadan, äter gärna rester till frukost och äter oftast i omvänd ordning.
 
Jag klarar inte att äta samma sak, så varierar mellan lättyoghurt med axa gold müsli, over night oats, havregrynsgröt med hemmagjord äppelmos och knäckebröd med kokt ägg till frukost på vardagarna. På helgerna kan det bli mjukt bröd (hemmabakat eller bake off) med ost, chark och grönsaker och lite grekisk yoghurt med nötter och honung, yoghurt med Pauluns granola eller pannkakor i någon form (bananpannkakor, amrikanska eller vanliga), på sommaren kanske en smoothie bowl.
 
Jag är ganska tråkig och äter i princip samma frukost varje dag: två mackor och kaffe. Bröd är oftast något osötat rostbröd (typ grötbröd eller liknande mörkare) eller lingongrova. På allt som oftast smör och ost eller philadelphiaost.
På helger eller om jag äter frukost med någon kan det adderas sallad, paprika eller tomat. På vintern händer det väl att det blir gröt till helgfrukost, men annars är jag som sagt ganska tråkig :p
Ha min frukost idag är faktiskt en skiva grötbröd och en skiva lingongrova 😆
 
Jag äter oftast en stor mugg te och två mackor på vardagar, idag grötbröd och lingongrova med leverpastej och gurka. Finns tid brukar jag koka ägg också. På helger gör vi gärna scones eller pannkakor
 
Allt som oftast kvarg med nötter och bär eller frukt. Ibland får jag feeling och gör tex scrambled oats, eller mugcake eller nån proteinplätt eller dylikt. Men det brukar oftast ske när jag jobbar hemma eller på helger, för trött på vardagar med på plats jobb.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 096
Senast: movi
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 950
Senast: Inte_Ung
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
356
Senast: pepp
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
345
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp