Vad åt ni till frukost idag?

Smoothie, källarfranska med skinka och gurka, tomat och paprika samt ägg och bacon.

Det är trevligt med kurs.

Normalt äter vi gröt.
 
Idag, som alla andra vardagar: frukost kl 10 bestående av 2 mjukkokta ägg + 1 äpple.

På helgerna blir det ofta gårdagens middagsrester till frukost, eller lite sallad och sill. Är jag bortrest blir det ofta fruktsallad (då jag varken tål spannmål eller mejerier). 😊
 
På vardagar är det omöjligt att äta innan jag åker iväg till jobbet. Eller kan kan jag väl men resultatet blir att jag blir som illamående hela dagen och får katarr-ish symptom.
Äter på jobbet 2 hårda mackor med smör och salt, och efter det kan det bli en frukt om jag känner att det behövs.

På helger blir det goda mackor på hembakt bröd med goda pålägg. I bland har jag yoghurt också gärna naturell med frukt eller bär i. Te eller oboy eller vatten.
 
Idag åt jag havregrynsgröt med blåbärskompott russin o mjölk, med kaffe.
Oftast äter jag det till vardags, ibland med en smörgås som komplement.
På helgerna äter jag två rostbröd med Bregott ost o ibland marmelad, yoghurt med müsli, kaffe och juice. Lite skillnad ska de va på helg o vardag 😃
 
Pad thai!

Jag äter det jag känner för, oftast någon macka med pålägg eller äggröra, men jag är absolut inte bunden till att man bara äter "frukostmat" till frukost.
 
Skulle direkt in på labbet ca 3 h så gjorde frukost dagen innan att äta i bilen på väg dit. En limpmacka med skinka, ost, gurka och paprika och juice till det. Händer väl ca 2 dagar/vecka. Annars är det knäckebröd med ost, liten yoghurt och kaffe väl på jobbet och planera dagen.

Sedan blir det några dagar i veckan på kvällen samt helgdagar frukostmat a la äta frukost utan stress hemma. Kaffe (te om senare på kvällen) juice, proviva, ägg med kaviar, macka med skinka, ost gurka och paprika, en frukt och mina tillskott. Kommer det bli långt till nästa mål/middag en extra knäckemacka med leverpastej och paprika.

Hatar att planera mat så föredrar samma alltid. Åtminstone tills jag tröttnar och ändrar något (inte hänt sedan dessa blev en rutin för ett gäng år sedan dock 😅).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 096
Senast: movi
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 950
Senast: Inte_Ung
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
356
Senast: pepp
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
345
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp