Bukefalos 28 år!

Hur många...?

Sv: Hur många...?

Min 3-åriga islandshäst äter Krafft pluss blå/röd. Jag har alltid gillat Krafft's produkter och har aldrig haft anledning att byta foder.
Utöver det får han lusernhack och soja. /Linda
 
Sv: Hur många...?

Kör med lucern,kornkross,minerall+hö till min stora (ex tävlings travare)han blir för het annars nu när han ska användas till vanlig körning+ridning,dessutom gillar han inte betfor,havre+det mesta andra:bump: :bump: :bump:
 
Sv: Hur många...?

okej...
jag har varit väldigt inne på att köra med ngt havrefritt färdigfoder + komplettera själv med havre.

men kommer hela tiden fram till att det är billigare att köpa och "blanda själv"... min häst fungerar utmärkt på betfor, kornkross, havrekross, så jag fortsätter på det ett tag till. ska dock prova svarthavre nu, och även lusern tänkte jag mig.

till fika får han Dodson & Horrells "Staypower"-müsli som han vrålälskar!! :)
 
Sv: Hur många...?

Min häst får ca 2 dl av HippoBas Müsli. Hade lika gärna kunnat ge lite havre eller något annat, men musli ser så himla smaskigt ut och jag tycker nog att hon ska få något gott skrammel i krubban :angel:
Måste ha något att blanda glucosaminet i också.
Att det blev Hippo var att jag hittade det billigt på Eko.

Utöver det får hon Krafft pelletsmineraler. Ger även äpplen ca 5 st och b-vitamin.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
640
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 812
Senast: fio
·
Kultur Något jag kom att tänka på när jag tittade på Luciamorgon i morse är vilken enorm mängd svenska julsånger det tycks finnas. Då menar jag...
Svar
8
· Visningar
898
Senast: Hedinn
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp