Bukefalos 28 år!

hur mockar ni?

Sv: hur mockar ni?

utanför, men kör in den så mkt det går men inte så den är helt inne.
 
Sv: hur mockar ni?

Halvvägs inne i boxen. Tappar pluppar både hit o dit men det värsta är när man missbedömer grepens längd (som man har haft i tre evigheter) och fastnar i skottkärrskanten och allt bara flyger... Blir så glad då!
 
Sv: hur mockar ni?

Jamen visst blir man tokig jag fattar inte hur man kan missa så grovt ibland. :mad:
 
Sv: hur mockar ni?

hehe:rofl: de va en bra fråga!
brukar ha den i dörröppningen (blir för trångt att ha skottkärran inne i boxen å om den står utanför flyger skiten åt alla håll::D )
har spån nu,men sen när ja flyttar hem lillflickan blir de nog spån under å halm över!!
 
Sv: hur mockar ni?

Med skottkärran utanför, pga att jag har tröskel in till boxen. De boxar jag har haft tidigare (utan tröskel) har jag haft i öppningen med skacklarna inåt boxen eller sidan av kärran mot öppningen.
Vi har spån nu. Har provat pappersströ men hovarna blev uttorkade, har även haft kutterspån och det virvlade runt överallt speciellt följde det med hovskägg, man mm i massor när hästarna gick ut.
 
Sv: hur mockar ni?

Mittemellan, i dörröppningen brukar jag ställa skottkärran. Det yr inte ut lika mycket spån i stallgången då (mindre att sopa efteråt :p ) och skottkärran är inte lika mycket ivägen som om den skulle stå helt inne i boxen.

Precis så gör jag också, av samma anledning som du angav.
 
Sv: hur mockar ni?

Min häst står på halm. Jag har "halvbedd" till honom. Alltså jag har som bedd, fast jag mockar ut klokt ca. 1 gång i veckan.

Han bor i lagården så jag använder inte skottkärra, det är ca. 2 m till utgödslingensrännan från hans box. Jätte skönt när det är dåligt väder, slipper gå ut och tömma kärran ;)
 
Sv: hur mockar ni?

Har den just i öppningen, så hamnar det rätt! :smirk:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
626
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp. Min häst dricker ganska mycket och därav så kissar han också rätt mycket. När jag ska mocka så är nästan hela boxen...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 264
Senast: tanten
·
Hästvård Tänk dig att du har häst och står inhyrd i ett privatstall. Stallägaren har ett event på gården och det kommer helt okända hästar från...
2
Svar
36
· Visningar
4 101
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 671
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp