Hur mycket el drar ett gammalt torkskåp?

Vår tvättstuga är tyvärr minimal så det finns ingen möjlighet att hänga någonting där inne. Alternativet är att ha tvätt hängandes i köket. Båda badrummen är också för små, det ena dessutom med snedtak. Detta med att torka tvätt var inte något man la mycket tanke på när man byggde det här huset :cautious:
Jag har varken torktumlare eller torkskåp och precis som du minimalt med plats att hänga tvätt på tork inne. Jag har köpt en utfällbar torkställning som jag ställer i vardagsrummet rakt framför braskaminen som är utrustad med en fläkt som blåser den varma luften rakt mot min tvätt. Mycket effektivt! :)
 
Kanske kolla vad torktumlaren drar, kanske värt med en ny värmepumpstumlare? Jag vet inte hur stor skillnad det är i vad de drar.

Du skulle kunna kasta ut torkskåpet för att få mera plats, eller bara ta bort dörren och använda det enbart för att hänga tvätt i.

Beroende av vilken typ av uppvärmning du har och hur bra termostater du har kanske torktumlaren kan hjälpa till att värma huset och på så sätt göra lite mer nytta för pengarna?
 
Att torkskåpet drar mer el än torktumlare har jag alltid fått höra, de är verkligen elbovar!

Nu får du ju göra som du vill. Själv bor jag i lägenhet med gemensam tvättstuga utan torktumlare men med fläktar i tvättstugan. Kan inte tänka mig att det är ekonomiskt för hyresvärden alls. Grannarna använder systemet och hänger tvätt där sommar som vinter, mina lata barn har hängt där någon gång men slutade när jag sa till dem, men aldrig jag, bär upp, hänger ute sommar som vinter, vid dåligt väder hänger jag inne. Små barn har jag haft och att lära sig ge 17 i tvätten ingick i vad de behövde lära sig som små.

Kan säga så här, jag ser INTE fram emot att drabbas av hyreshöjningen i vinter pga grannarnas slöseri med att torka tvätten i tvättstugan året om dygnet om för att de inte "vill" ha tvätt hängandes på balkong och inne. Jag rent av kommer att vägra gå med på att betala hyreshöjningen. Nu tvättar till och med grannarna med egen tvättmaskin och torktumlare i den gemensamma tvättstugan, i någon tokig tanke om att spara el/ pengar....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp