Bukefalos 28 år!

Hur mycket färg?

kolblakkur

Trådstartare
Jag ska flytta in i en lägenhet på 71 kvm. Varenda rum förutom badrummet behöver målas om. Hur mycket färg behöver jag? Badrummet är kanske på 6-7 kvm eller så. Klädkammaren på 2 kvm behöver jag inte heller måla om. Samma färg (vit) i hela lägenheten, två strykningar krävs.

Någon som har en hum?
 
Sv: Hur mycket färg?

Inte den blekaste aning, det beror helt och hållet på till hur många kvadrat färgen räcker, sen beror det ju förstås på hur många väggar du har i lägenheten också. Att den är på 71 kvm berättar bara hur stor golvytan är och jag antar att det inte är golvet du ska måla? Så det du behöver göra är att göra en uppskattning på hur många kvadrat väggarna är och hur långt färgen räcker innan man kan uppskatta hur mycket färg som behövs.
 
Sv: Hur mycket färg?

Jag ska flytta in i en lägenhet på 71 kvm. Varenda rum förutom badrummet behöver målas om. Hur mycket färg behöver jag? Badrummet är kanske på 6-7 kvm eller så. Klädkammaren på 2 kvm behöver jag inte heller måla om. Samma färg (vit) i hela lägenheten, två strykningar krävs.

Någon som har en hum?

Helt omöjligt att säga. Beror ju på fönster, dörrar och takhöjd bl.a.
 
Sv: Hur mycket färg?

utöver detta beror ju även underlaget på. en vävtapet suger massor med färg.. och ska du måla ovanpå en vävtapet så skall du måla med en vit oljefärg först för att "stänga igen" väven.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 438
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 852
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
IT & mobiler Jag är inte den skarpaste kniven i lådan när det gäller teknik, men jag har lyckats lösa det mesta med datorer, tv och mobiler i hemmet...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp