Bukefalos 28 år!

Hur mycket hår är normalt att tappa eg?

Mirre

Trådstartare
Jag blir ju fasiken flintis snart O_o (om man överdriver lite :p)
Står jag i duschen kan jag stå och dra bort hur mycket som helst, får alltid massor med löst hår på ryggen vilket syns jättebra med svarta kläder :meh:
hårborsten är full konstant och har jag det uppsatt lossnar det massa strån när jag tar ur det.
 
Sv: Hur mycket hår är normalt att tappa eg?

Stress kan ju orsaka hårlossning (mer än vanligt alltså) - är du stressad? Äter mediciner, vissa har ju en biverkningen?
 
Sv: Hur mycket hår är normalt att tappa eg?

Jag tappade massor förut men det har minskat massor sen jag började äta Levaxin.
Så du kanske ska kolla upp sköldkörteln, om den är i olag kan man tappa mycket hår.
 
Sv: Hur mycket hår är normalt att tappa eg?

Välkommen till klubben, jag fäller också drivor i perioder. Jag fäller nog egentligen mer än genomsnittet alltid, men särskilt mycket i vissa perioder.

Första gången jag insåg hur sjukt mycket jag fällde var när jag bodde på Mallorca i gymnasiet. Vi bodde i lägenheter på ett hotell där städning ingick 5 dagar i veckan och golvet var vitt kakel. Jag har mörkt hår så det syntes ju väldigt tydligt. Den dagen som vi inte hade städning så låg det hår överallt på golvet, och runt spegeln där jag stod och borstade håret låg det i en fin liten driva. Man kunde svepa med handen över golvet och få ihop en stor tuss. Min rumskompis är superblond så det gick ju inte att ta miste om vems håret var. Tidigare hade jag ju såklart märkt att jag fällde mycket, men då var det ju liksom både jag och syrran som hade långt hår och fällde i dusch och på hårborstar, så det blev inte lika märkbart.

Fäller fortfarande massor och har för vana att dra igenom håret med fingrarna med jämna mellanrum för att samla in allt löst hår och slänga. Tycker det är lite otrevligt när det ligger löst hår överallt så jag samlar ihop det jag kan i alla fall.
I duschen måste jag också samla ihop så mycket som möjligt med händerna för att det inte ska bli totalstopp i avloppet. Borstar alltid håret innan jag duschar och får ända dra loss massa löst innan jag schamponerar för att det inte ska åka ner i avloppet och fastna där. Det blir fullt tillräckligt med de som slinker emellan ändå.
 
Sv: Hur mycket hår är normalt att tappa eg?

Jo det har varit (och är) en rätt jobbig period ett tag nu.
Mycket oro osv.

Linda: kanske det, fast har inte märkt nåt annat som skulle tyda på det.

Elina: samma här, måste alltid plocka hår från duschgolvet och badrumsgolvet.
 
Sv: Hur mycket hår är normalt att tappa eg?

Har samma problem! Dusch silen är alltid full i mitt hår .. Dock utreds jag nu för sköldskörtel problem så de kan ju hänga ihop med de. Men de är mindre trevligt att hitta hår överallt efter mig :crazy:
 
Sv: Hur mycket hår är normalt att tappa eg?

Precis så var det för mig innan jag började äta fiskolja. Nu tappar jag inget hår alls (så länge jag kommer ihåg att äta fiskoljan).
 
Sv: Hur mycket hår är normalt att tappa eg?

Enligt sjukvården är det normalt. Det var det svaret jag fick. Tappar också mycket hår. Men ska själv försöka få tid att ta blodprov. Men kan söker vara stressrelaterat för mig, livet är alldeles för osäkert just nu.
 
Sv: Hur mycket hår är normalt att tappa eg?

Tappar också hår. Upplever det nog bara som så mycket eftersom jag har så långt hår!
Bara 5 hårstrån som man knöcklar ihop ser asmycket ut!
 
Sv: Hur mycket hår är normalt att tappa eg?

Jag tappade massvis med hår jag med, men jag har börjat äta B-vitaminer och något tillskott som heter Silica(kostar 40 kr på Willys) som ska vara bra för hud, naglar och hår. Nu när jag gjort det ett par månader märker jag skillnad, jag ser faktiskt golvbrunnen i duschen när jag tvättat håret till exempel ;) Tyvärr växer även ögonbrynen...
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 291
Senast: Efwa
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp