Hur mycket kan en bebis kissa eg?

Mirre

Trådstartare
Rasmus 9mån kissar hur mycket som helst känns det som.
Blöjan är jättetung nästa varje gång och han kissar ofta igenom.
Två gånger bara idag. Börjar fundera på om det är som det ska, eller om han kissar mer än han ska?

Sv: Hur mycket kan en bebis kissa eg?

Dricker han mycket vatten?
Hur ofta byter ni blöja?
Byt upp till nästa storlek/en annan modell?

Han får alltid vatten till maten, en sådan här liten nappflaska.
Han sätter lätt i sig hela. Välling morgon och kväll.

Vi byter inte mer sällan än förut, men det har blivit nu sista tiden.
Han sover oftast hela nätterna och det har aldrig varit några problem, vi byter precis innan han lägger sig osv. Men nu är det blött igenom nästan varje morgon och blöjan är jättetung.
Det läcker alltid ut i ljumsken sas, blöjan sitter bra för övrigt.

Jag skulle satsa på att gå upp en storlek i blöjan då.

Om han sätter i sig så mycket vatten så är det ju inte konstigt om det kommer ut. :)

Min son (18 mån) dricker också mycket och vi har varit tvungna att gå upp en storlek för att det inte ska läcka, fast jag tyckte storleken innan satt bättre på honom.

Vi märkte på E precis i vevan då hon slutade med blöjan att hon höll sig mycket längre innan hon kissade.

Det har ju kanske betydelse om Rasmus håller sig längre och mer kiss hamnar då i nattblöjan.

Får prova det.

Calazirya: kanske det.
Fastan kissar mycket under dagen också

Se till att allt ligger rätt när du sätter på blöjan, alt byt till ett annat märke och större storlek

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 251
Senast: Amha
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort dilemma kring mina två katter. Jag har en hona på snart 10 år, som jag haft sedan hon var kattunge och en hane på...
Svar
18
· Visningar
989
Senast: Bison
·
Småbarn Min fyraåring har en längre tid upplevts lite trött. Vi har frågat om det hos vårdcentralen när han varit där i andra ärenden men det... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 846
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 465
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka