hur mycket kan man begära???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lansburg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 837
L

lansburg

det är så att jag köpt en ny dressyr sadel till min häst men den passade inte.. :cry: sadeln är en svart zaldi classic stl.17" och 31 i bommen. vad tycker ni att jag kan sätta för pris på den om jag ska annonsera ut den?? nypriset var 11.700kr (kanske ska tillägga att jag endast provat den utan ryttare och att den är helt i nyskick!)
//Sandra

Sv: hur mycket kan man begära???

TYcker faktiskt du kan ta ut nypris på den. Jag har en nästan ny sadel har använt den kanske 20-30 ggr. Men har haft stiglädrena på insidan så den ser helt ny ut och jag kan nästan ta ut nypris på den så.

Kan du inte lämna tillbaka den där du köpte den/byta in den mot en som passar? Är det köpt på butik har du visst dagars öppet köp men sen har du bytesrätt :) Och många sadelsäljare tar ju emot tex begagnade sadlar när man byter upp sig så de borde ta emot din?

Det kan man inte alls!!! Då köper folk heller en ny sadel! :smirk: Jag har såld två nästan nya sadlar, av riktigt bra kvalite (nypris på 16 och 20.000), och jag fick dumpa dom REJÄLT i pris för att bli av med dom.:crazy: Tyvärr är det köpars marknad. :( Pessoan gick för 10.000, Passieren för 13.000... :crazy:

Jag frågade en sadelmakare lite om detta, hon sa att som "standard" kan man nästan säga att en sadel tappar halva värdet (!) bara för att den är begagnad. Så mycket vill man såklart inte gå ner i pris, men som någon fler skrev så köper man hellre en ny sadel i så fall...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 714
Senast: Oknytt
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 201
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 956
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?