Hur mycket sex har ni egentligen

Sv: Hur mycket sex har ni egentligen

Visst, det var lite kluddigt formulerat också ser jag. Det går att tolka det som att det är ett reproduktionsproblem i Japan och inte generellt. Samtidigt är det den enda konsekvensen som nämns, det andra är orsaker. Dvs är det är egentligen stressen och inte sexbristen som torde anses vara samhällsfarlig.

Går att tolka? Det står väl väldigt svart på vitt att det är i Japan som det är ett reprouktionsproblem?

Men det ena utesluter väl inte det andra.

På vilket sätt är en åldrande befolkning inte en samhällsfara?
 
Senast ändrad:
Sv: Hur mycket sex har ni egentligen

Det är ju därför vi behöver importera ännu fler människor, gärna familjer med stora barnaskaror! :)
 
Sv: Hur mycket sex har ni egentligen

Men herregud. Folk får väl ligga så mkt lr lite de vill utan att behöva få dåligt samvete bara för att normen säger nått annat. Sluta be om ursäkt ni som gör det! Det gör mig himla irriterad. Vill man inte skaffa barn be inte om ursäkt för det. Vill man inte ligga 5,vaddetnuva ggr/vecka så be inte om ursäkt för det. Vi lever väl bara en gång. Världen är redan på tok för överbefolkad. Tkr de som inte skaffar barn är rent av kloka. Åldrande befolkning... Ja man får väl göra det bästa när man sitter där i rullstolen. Jag kommer knappast att få nån pension. Inte med denhär takten iaf. Men orkar jag bry mig om det? Nej man får klara sig ändå hur värden nu blir om femtio år vet ingen.
 
Sv: Hur mycket sex har ni egentligen

kl

Jag drar också ner statistiken! Jag har inte haft sex på 6 år, snart 7 år.

Och lika glad är jag för det så jag ber minsann inte om ursäkt!;)
 
Sv: Hur mycket sex har ni egentligen

Men herregud. Folk får väl ligga så mkt lr lite de vill utan att behöva få dåligt samvete bara för att normen säger nått annat. Sluta be om ursäkt ni som gör det! Det gör mig himla irriterad. Vill man inte skaffa barn be inte om ursäkt för det. Vill man inte ligga 5,vaddetnuva ggr/vecka så be inte om ursäkt för det. Vi lever väl bara en gång. Världen är redan på tok för överbefolkad. Tkr de som inte skaffar barn är rent av kloka. Åldrande befolkning... Ja man får väl göra det bästa när man sitter där i rullstolen. Jag kommer knappast att få nån pension. Inte med denhär takten iaf. Men orkar jag bry mig om det? Nej man får klara sig ändå hur värden nu blir om femtio år vet ingen.

Men hoppsan. Nu läste du nog en hel del som inte stod.

Artikeln tar enbart upp resultatet i Sverige, och vad resultatet kan bero på. Man har kommit fram till att vi har mindre sex än någonsin, inte att vi skaffar färre barn än någonsin.

Att det minskade sexet skulle leda till att vi skaffar färre barn vore en väldigt märkligt slutsats eftersom födelsestalen i Sverige har stigit varje år sedan slutet av 90-talet, eller ungefär samtidigt som sexstatistiken vände nedåt.

Man nämner att man i Japan ser det som ett reproduktionsproblem för att man där har sjunkande födelsetal och en åldrande befolkning. (Varför detta öht nämns är rätt konstigt).

Jag skrev att det ena utesluter inte det andra.

En åldrande befolkning ÄR ett samhällsproblem. Men det har uppenbarligen väldigt lite med att göra med svenskarnas sexvanor. Så att börja prata om heteronormer och bullshit är ju lite konstigt.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur mycket sex har ni egentligen

jag var i alla fall valdigt ironisk med mina inlagg :meh: och det tolkar jag valdig manga av dem andra som ocksa.

Maken vore nog lite sur om jag ansokte om skilsmassa pga for lite sex, nar det ar jag som har akt bort pa falt arbete. Svart for honom att tillfredstalla mig nar jag ar 8 timmars fardvag bort :P
 
Sv: Hur mycket sex har ni egentligen

Jag var oxå ironisk. Men jag tänker ju inte neka till att jag hade mått bättre om jag hade haft sex oftare ;) Men man ska hitta en karl som är värd besväret oxå :p
 
Sv: Hur mycket sex har ni egentligen

Men herregud. Folk får väl ligga så mkt lr lite de vill utan att behöva få dåligt samvete bara för att normen säger nått annat. Sluta be om ursäkt ni som gör det! Det gör mig himla irriterad. Vill man inte skaffa barn be inte om ursäkt för det. Vill man inte ligga 5,vaddetnuva ggr/vecka så be inte om ursäkt för det. Vi lever väl bara en gång.
Och just därför att vi bara lever en gång tycker i alla fall jag att vi människor ska göra det bästa av den gången.

Är det så att vi har mindre sex nu än förr eftersom vi mår sämre är det ju verkligen tillräckligt stora varningsklockor för mig! Jag vill inte leva ett sådant liv där jag inte orkar med det goda i livet eftersom jag jobbar och stressar så mycket. Det är det ju inte värt känns det som.

Jag mår hellre bra och har mycket sex, än att må dåligt och ha lite sex. ;) Lite sex är ett samhällsproblem ifall det är symptomen på att vi mår dåligt rent generellt.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 497
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 137
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 475
Senast: Kirre
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 636
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp