Hur mycket ska vi betala? (Servitriser på fest)

Jag hade gett dom 800-1000:-. Räknar man 150kr/h så blir det dryga tusenlappen. Det är (antagligen) helg/kväll/natt vilket ger extra betalt i normala fall. Jag har 185:-/h vitt när jag jobbar helg, och den går in från fredag kväll kl 18. (Tror jag?) :o
 
  • Gilla
Reactions: Sar
@Jadzia Vad jobbar du med? Jag hade väldigt gärna velat ha ditt jobb :D Jag tjänade 170 kr inklusive OB dagtid - lördag när jag jobbade inom hemtjänsten och tyckte att det var en riktigt bra lön :)

Jag har pratat med tjejerna nu och den som tänkte stå i disken först har nu sagt att hon vill testa att göra fler saker med så att hon kan arbeta hela kvällen :) Mitt förslag till dem var 110 kr i timmen och i mina tankar (det sa jag inte till dem utan det hade blivit en trevlig överraskning i så fall) så får de även någon hundring extra som "dricks" efter kvällen.

Har däremot blivit så illa berörd av denna tråden (Med uttryck som "extremt utnyttjande" och "Det är inte okej att utnyttja arbetslösa") att jag funderar på om det inte vore lättare att istället anlita cateringsfirmans personal :confused: För då vet jag åtminstone att jag inte utnyttjar någons ställning och att allt går rätt till :(

Och ja, jag såg det lite som en välgärning för dessa tjejer kommer behöva mycket stöttning under kvällen, men jag tycker det är så trist att de aldrig får möjligheten till något sånt här utan hela tiden blir förbisedda. Men om jag ska betala dem lika mycket som cateringsfirmans personal så tar jag hellre erfaren personal och får själv arbeta mindre och mindre att tänka på under kvällen.

Jag svarade endast på tantens inlägg och menade absolut inte att du utnyttjar någon. Du verkar vara intresserad av att ge tjejerna en rimlig betalning, sen att det är svart är inget jag lägger värdering i.
 
Jag hade gett dom 800-1000:-. Räknar man 150kr/h så blir det dryga tusenlappen. Det är (antagligen) helg/kväll/natt vilket ger extra betalt i normala fall. Jag har 185:-/h vitt när jag jobbar helg, och den går in från fredag kväll kl 18. (Tror jag?) :o
Är det HRF går den in kl 20 tom.
Kl 16 om det är lördag.
:)
 
HRF? :confused:
Kollat nu, och våran helg-ob sträcker sig mellan fredag kl 19 - måndag kl 07 om jag inte missförstått. 51,10 kr, så 194 kr i timmen tjänar jag vitt på en helg.
Hotell o restaurangfacket.

Vi har ob från 20.00 vardagar och 16.00 lördagar .22kr.
Nattob 01-06 samt söndag 44kr(tror jag de var).
 
Har däremot blivit så illa berörd av denna tråden (Med uttryck som "extremt utnyttjande" och "Det är inte okej att utnyttja arbetslösa") att jag funderar på om det inte vore lättare att istället anlita cateringsfirmans personal :confused: För då vet jag åtminstone att jag inte utnyttjar någons ställning och att allt går rätt till :(
MEN NEJ! Du ger dom ju en chans att få riktigt bra betalt. Tycker du ger riktigt saftig ''lön'', inte menat som en pik.
VAR GLAD :heart
 

Liknande trådar

Tjatter Nu behöver jag lite inspiration från alla kreativa bukefalister! Min sambo fyller år om ca två veckor och jag skulle vilja ha idéer på...
Svar
12
· Visningar
1 192
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Vad föredrar ni att dricka för alkoholfritt på fest? Jag ska köpa med mig alkoholfritt för egen del till en fest på lördag och funderade...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 157
Senast: mamman
·
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 477
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 573
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp