Hur mycket vatten i hagen?

Sv: Hur mycket vatten i hagen?

Vattnet ska väl ändå räcka hela dagen så länge som de är ute:crazy:. Hästar ska ha obegränsat med vatten!
 
Sv: Hur mycket vatten i hagen?

Jag trodde att man förstod vad jag menade med obegränsat. Med obegränsat menar jag i detta fall att hästen ska kunna dricka det den behöver. Som en vattenkopp det tar aldrig slut, men problemet med den är att den kanske inte får i sig det den vill ha pga att flödet inte är tillräckligt bra. Hästen dricker bäst i hink, balja osv. I box har jag löst den "obegränsade" mängden med att ha 2 hinkar med vatten, det finns alltid lite kvar.
 
Sv: Hur mycket vatten i hagen?

Prova att hänga in vattenspannar i boxarna. Det är få hästar som får i sig det vatten de vill ha med vattenkopp.

På så sätt kanske de dricker jämnare över dygnet och inte så mycket ute. Fast det problemet är ju lättlöst genom att skaffa t ex ett gammalt badkar (som ju är lätt att hålla rent också).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: animalasia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 141
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
733
Hästvård Tjena tjena. Ursäkta om detta är långt, hoppas ni orkar läsa. Blev utskälld av en i stallet för att jag missköter mina 3 hästar (en...
Svar
5
· Visningar
1 871
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp