Hur ofta är ni dressyrtöntar i skogen?

Sv: Hur ofta är ni dressyrtöntar i skogen?

Hur ofta rider ni ut?ja, dom dagar vi inte tränar, så 4-5 gånger i veckan,beror lite på om de e mkt tävling!
Hur stora är kraven på hästen då? Beror på, visst kan jag bara flumm rida ute, om han e ordetnlig, e de mkt bus o okoncentration blir de mkt sidvärts o övergångar..
Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana?Vi har så vi klarar oss..
Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller?Ja! om jag e duktig o orkar så;)
Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det?Beror på, ska vi bara ut o rejsa så kan ajg ta hopp, annars e de från gång till gång..
Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför?Dom jätte laddade dagarna kan jag ha gramanen med/elr på, då han e väldans mkt för att ställa sej o hoppa som en liten galen hoppeponny(trotts att han e en stor dressyr häsr;))
Får ni för er att hoppa i skogen?JAAA!! e ju de roligaste som finns(e ju hoppryttar från början;)

Hur ofta rider ni ut? Har alltid ridit ut på mina dressyrhästar förut, men den jag har nu är alldels för flyktig för att ha någon glädje av det. Brukar däremot skritta henne runt i byn, där hon känner sig trygg
Hur stora är kraven på hästen då? Jobbar henne som om jag skulle ha ridit på banan.
Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana? Vi har mkt vallar och även lite skog och bra klättringsmöjligheter.
Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller? Har gjort det med mina förra häster, men ej med denna.
Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det? Alltid dressyrsadel.
Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför? Nej.
Får ni för er att hoppa i skogen? Absolut inte, har däremot en mkt duktig syster som hoppar mina hästar.

Här kommer mina svar :banana:
Hur ofta rider ni ut? försöker rida ut en gång/V

Hur stora är kraven på hästen då?Rider i form samlar ibland det varierar mkt... tränar en del galoppslutor på vägen och byten

Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana?grusvägar:(:(

Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller?Näe inte så värst kan galoppera långa sträckor ibland eller bara trava men inget seriöst. Dom får springa av sig ibland med :angel:

Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det?dressyrsadel på den ena allround på den andra

Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför?Använder aldrig hjälptygel...

Får ni för er att hoppa i skogen? Ja visst om de finns hinder :)

Hur ofta rider ni ut?jså ofta som nån kan följa med mej, brukar bli nån gång i veckan, jag vågar inte rida ut själv, är nämligen jätterädd för skogen:o
Hur stora är kraven på hästen då? jag kan bara släppa honom precis som jag kan rida honom i form och göra byten etc, det beror på var vi är och hur han känns
Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana?åh, vi har nog skog så vi överlever
Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller?njae... vet inte hur man gör om jag ska vara ärlig
Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det?jag har en gammal hoppsadel, men jag rider ut i dressyrsadel, jag trivs bäst i den
Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför?nää
Får ni för er att hoppa i skogen?gud nej heller! inte för att jag tror att det skadar eller nåt, är bara feg:D

Hur ofta rider ni ut? 2 gånger i veckan ibland oftare

Hur stora är kraven på hästen då? han brukar oftast få gå i lågform menm alltid på tygel..

Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana? har rätt ok skog vid stallet, den funkar iaf.

Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller? japp i en låååååg men flack backe

Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det? rider alltid i min dressyr sadel förutom när ja hoppar vill säga..

Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför? nepp, inte nårra hhjälp grejjor här inte

Får ni för er att hoppa i skogen? ja ja de klart:)

Det regnar ute och jag har tråkigt...:p[/QUOTE]

öhh ok???? varför inte offtare>????

Hur ofta rider ni ut?
2-3 gånger i veckan
Hur stora är kraven på hästen då?
låg form.. inte så höga krav, hon ska lyssna på mina hjälper.
Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana?
Vi har jättebra ridvägar!
Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller?
Japp, försöker kondisträna en gång i veckan
Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det?
Jag rider ut i min hoppsadel
Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför?
nej ingen, precis som på ridbanan;)
Får ni för er att hoppa i skogen?
Jag hoppar gärna stockar i skogen, och mindre diken. Både jag och hästen tycker det är skoj:)

Hur ofta rider ni ut? Försöker rida ut 1 gång varje/varannan vecka. Omöjligt att rida ut själv så måste ha någon med mig. Tidigare med andra hästar har det snarare varit tvärt om, att jag ridit på bana max två gånger per vecka.
Hur stora är kraven på hästen då? Hästen är som en fiolsträng så försöker aktivera henne så hon ska slappna av. Försöker nästan hela tiden ha henne i form.
Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana? Vi har jättefina grusvägar och varierande rundor med backar och så.
Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller? Nej, det är helt omöjligt med denna hästen. Blir tre galoppsteg sen stopp osv. rädd för sin egen skugga:crazy:
Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det? Rider i dressyrsadel. har bara det
Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför? Ja graman. Mest behöver den bara hänga, men när hon stirrar upp sig så är den användbar för att påkalla uppmärksamheten om att hon faktiskt har mig på ryggen.
Får ni för er att hoppa i skogen? Nej, inte med denna hästen. Tidigare med andra hästar har jag dock gjort det mycket.

Nu rider jag ju inte ren dressyr längre, men när jag gjorde det så såg det väl ut ungefär såhär.

Hur ofta rider ni ut? jag red ut varannan dag, och min häst gick 6 dagar i veckan. så vi var ute i skogen tre dagar. jag har inget ridhus så jag är ju alltid ute även om jag rider på bana. har dessutom ca 15 minuters ridväg till banan, så hon var ju ute varje dag.

Hur stora är kraven på hästen då? jag red ut för att sänka kraven. hon är fruktansvärt ambitiös och kunde slå knut på sig själv för att göra rätt. målet med uteritterna var att hon skulle slappna av och mest bara gå och mysa.

Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana? jag har bra ridterräng. grusvägar blandat med stora fält, skogsstigar osv.

Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller? nej, jag gjorde inte det. anledningen till att jag red dressyr var för att tagga ner henne lite. hon har väldigt mycket nerv och just dressyrpass varvat med slappa uteritter har gjort henne till en mkt mer harmonisk häst.

Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det? jag red ut i hoppsadel. kan inte rida ut i dressyrsadel, usch :p

Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför? ibland hade jag gouge för att hon skulle komma ner ordentligt, men annars var hon utan.

Får ni för er att hoppa i skogen? jag gjorde inte det för att jag ville inte hetsa upp henne. vi tog det väldigt lugnt.

Det regnar hos mej med och jag har också tråkigt :p

Hur ofta rider ni ut? Minst en gång i veckan, försöker variera träningen så mycket det går.
Hur stora är kraven på hästen då? inte särskilt stora.
Har ni bra ridterräng i området där du har hästen? Ja, väldigt bra till och med.
Konditionstränar ni på "riktigt" ex, Galoppintervaller? Nja, Galoppintervaller vet jag inte vad det är :o men jag brukar köra det gamla hederliga: Skritt i uppförsbacke, Trav i nerförsbacke och galopp på raksträcka.
Rider ni ut i dressyrsadel? Ja, men om jag vet att jag ska hoppa lite så tar jag min hoppsadel.
Använder ni någon form av hjälptygel? Nej.
Får ni för er att ni ska hoppa ute i skogen? ibland, om det ligger ett inbjudande träd på stigen och ibland har man inte nåt val! ;)

Hur ofta rider ni ut?

Jag skrittar alltid fram på en väg och lite i skogen innan jag dressyrar. Rena uteritter 2-3 pass per vecka.

Hur stora är kraven på hästen då?
Jag har inga speciella krav mer än lagom tempo, rätt galopp. Men hon brukar alltid vara mycket trevlig ute så det känns inte som jag ställer några krav.

Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana?
Har skog som är mycket kuperad och bergig. Tyvärr mycket få galopp och trav möjligheter.

Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller?
Inte längre, innan min häst fick en allvarligare skada gjorde jag det ibland. Hon har mycket lätt att komma i bra kondition. Nu vill jag inte fresta på benen så jag låter bli galopp intervallen.

Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det?
På rena uteritter använder jag min gamla allroundsadel och ibland luftar jag hoppsadeln.

Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför?
Nej.

Får ni för er att hoppa i skogen?
Ja, lite småhinder är roligt

Jag brukar rida ut en gg i veckan, och medisen också en gång. Sen avslutar jag samtliga dressyrpass med en tur ut i skogen - såvida jag inte åker till klubben och rider.

Hur ofta rider ni ut? ca 3 gånger i veckan
Hur stora är kraven på hästen då? Alltid lika höga. Han blir odräglig om han får gå och lulla.
Har ni bra ridterräng i området där du har hästen? Hur bra som helst.
Konditionstränar ni på "riktigt" ex, Galoppintervaller? Nja kan man kanske säga. Inget planerat men det blir så automatiskt.
Rider ni ut i dressyrsadel? Nej, har en hoppsadel när jag rider i skogen.
Använder ni någon form av hjälptygel? Ibland martingal. Nån gång ibland graman när jag vill att han verkligen ska fokusera på mig och inte allt runtomkring. Exakt när det är kan jag inte förklara.
Får ni för er att ni ska hoppa ute i skogen? Nja, finns inte ofta något att hoppa över. Det är synd.

Hur ofta rider ni ut? 5 dagar i veckan som oftast
Hur stora är kraven på hästen då? brukar ta minst en dag i veckan som vi bara busar men annars blir det rätt mycket dressyr i skogen.
Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana? Har hyfsad bra skog att rida i hemma.
Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller? Det händer
Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det? Har en bomlös
Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför? Kan hända att gramanen slinker med nån enstaka gång.
Får ni för er att hoppa i skogen? japp, hon älskar att hoppa.

Hur ofta rider ni ut? minst 2-3 dagar/veckan
Hur stora är kraven på hästen då? något pass är ofta ett skrittpass, i övrigt har han krav på sig att arbeta ändamålsenligt vad det nu är vi hittar på i skogen den dagen
Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana? vi har kanon ridvägar hur mkt att välja på som helst!
Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller? japp
Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det? både och
Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför? nix
Får ni för er att hoppa i skogen? självklart :D Vi har gott om terräng hinder och nära till två FT banor där det kan bli lite hopp och skutt

Hur ofta rider ni ut? Kanske 1gång i månaden. Men skirttar av ute. :crazy:

Oj, vrf rider du ut så sällan?? min häst skulle bli helt galen av att aldrig få busa av sej o vara häst på riktigt :eek: det blir ju bara 12 ggr om året, jag rider ut, både i skogen (jättefina och många vägar) och på grusvägar minst 12 ggr i månaden !!

Hur ofta rider ni ut? 3-4 gånger i veckan.
Hur stora är kraven på hästen då? Det beror lite på. Ibland (främst vintertid då ridbanan inte funkar) arbetar jag fullt seriöst på grusvägen, men oftast vill jag bara att de ska arbeta genom kroppen. Med ponnyn ville jag få ärlig bjudning framåt.
Har ni bra skog/ridterräng där ni har hästen eller kör ni till skog/starn/terrängbana? Skogen har förstörts av crossar och när det gjorts kalhyggen överallt. Har en grusväg som funkar bra höst/vinter/vår men som är lite hård på sommaren. Har en kort sandväg som är fast och helt underbar.
Konditonstränar ni "på riktigt", ex galoppintervaller? Japp, vår och höst brukar det finnas anledning att konditionsträna.
Rider ni ut i dressyrsadeln, eller har ni annan sadel till det? Dressyrsadel, den ligger bäst och jag sitter bättre i den.
Använder ni någon form av hjälptygel i skogen, och om, vilken och varför? Ingen.
Får ni för er att hoppa i skogen? Ponnyn hoppade jag lite allt möjligt. Den stora blir galen vid syn av hinder så det är mest när stockar eller diken kommer i vägen som det blir skutt. Dumt att utmana ödet.... :smirk:

Hur ofta rider ni ut? Kanske 1gång i månaden. Men skirttar av ute. :crazy:

Oj, vrf rider du ut så sällan?? min häst skulle bli helt galen av att aldrig få busa av sej o vara häst på riktigt :eek: det blir ju bara 12 ggr om året, jag rider ut, både i skogen (jättefina och många vägar) och på grusvägar minst 12 ggr i månaden !!

Fast vara häst på riktigt kan dom väl endast vara i hagen, och inte med ryttare på.
Jag tror ärligt talat att dom flesta hästar som har ordentligt med utevistelse, inte tar ngn större skada av att gå på banan 1 timme om dagen. Min trivs i alla fall betydligt bättre på banan än i skogen.

nej, det är väl klart att dom ska gå i hagen oxå, det gör mina oxå men ändå, att aldrig få se nått annat än ridbanorna, mina hästar skulle både bli uttråkade o galna. Dessutom behövs det att kunna rida ut på dom oxå, tkr jag iaf. Ja vet inte va alla andra tkr men jag säger ju bara vad jag tkr :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv... 2
Svar
24
· Visningar
7 631
Senast: mackan
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 410
Senast: As_Vegas
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 328
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 673
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka