Hur ofta brukar ni byta lakan

Hur ofta byter ni lakan

  • 1 gĂ„ng i veckan

    Röster: 60 24,1%
  • Mer Ă€n en gĂ„ng i veckan

    Röster: 7 2,8%
  • Varannan vecka

    Röster: 119 47,8%
  • En gĂ„ng i mĂ„naden

    Röster: 73 29,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    249
Oj! Jag byter inte ens mellan sexpartners 🙈

Sexpartner?

Vad Àr det?

Ingen utom jag kryper ner i min sÀng, om jag dÄ inte skaffar hund igen, dÄ fÄr hon ligga bredvid mig under tÀcket tills jag somnar och hon tycker det Àr dags att gÄ ner pÄ golvet för att sÀngen Àr för varm...
 
Minst en gÄng i veckan oftast mer Àn sÄ tycker det Àr ofrÀscht med smutsiga sÀngklÀder.
Skulle inte gÄ runt i samma klÀder i veckor sÄ vet inte varför sÀngklÀder ska anvÀndas i veckor utan tvÀtt?
Jag tvÀttar mina klÀder nÀr de Àr smutsiga, vissa kan jag lÀtt ha i veckor. Byter ocksÄ sovtröja sÄ fort den blir lite ofrÀsch, och underklÀder varje dag sÄ sÀngen blir ju inte sÄ smutsig om inte jag Àr smutsig.
 
Jag tvÀttar mina klÀder nÀr de Àr smutsiga, vissa kan jag lÀtt ha i veckor. Byter ocksÄ sovtröja sÄ fort den blir lite ofrÀsch, och underklÀder varje dag sÄ sÀngen blir ju inte sÄ smutsig om inte jag Àr smutsig.
Det var bara mitt eget tankesÀtt kring det hela :)
 
Varannan vecka brukar det bli.
Har tre djur i sĂ€ngen, rena djur. Paisleykatten hĂ„rar ner lite men sover alltid pĂ„ samma stĂ€lle sĂ„ rollar dĂ€r varje dag 😊
 
Hunden sover i sÀngen hos mig men jag upplever inte att hon smutsar ner speciellt mycket. Hon fÄr ju bara vara dÀr nÀr hon Àr torr och ren, inte om hon kommer direkt frÄn nÄgot lerbad. Men en del hÄr blir det ju...
 
Byter sÀngklÀder ca var 4-5 dag, om det gÄr en vecka börjar det kÀnnas smutsigt.
Bytte mycket mer sÀllan nÀr jag var yngre och inte tyckte om renbÀddad sÀng :laugh: men numera skulle jag inte stÄ ut.
 
Kryssade i varje vecka men det brukar gĂ„ mellan 5-10 dagar dĂ„ jag vill vara ledig dagen efter byte för att riktigt gosa ner mig. Älskar renbĂ€ddat och tar alltid ett ordentligt bad innan jag kryper ner i sĂ€ng.
 
TvĂ€ttar en gĂ„ng i veckan, sĂ„ dĂ„ byter jag Ă€ven sĂ€ngklĂ€der och tvĂ€ttar handdukar, sitter i sen jag hade en hund som allergisk mot kvalster, obĂ€ddad sĂ€ng, men bytte sĂ€ngklĂ€der ofta istĂ€llet dĂ„ han alltid lĂ„g i sĂ€ngen med mig. Byter mellan olika sexpartners ocksĂ„, men det var ett tag sedan jag hade mer Ă€n en i taget😁
 
Ingen rutin hÀr direkt, byter nÀr det kÀnns som att det behövs. Kanske var tredje vecka? Ibland oftare, ibland mer sÀllan. Vi har barn som sover i sÀngen och ibland hÀnder det olyckor sÄ underlakanet byts oftare.

I teorin skulle jag gÀrna byta en gÄng i veckan men herregud vad jag inte orkar med hela projektet att dra av allt, sÀtta pÄ nytt och inte minst tvÀtta alltsammans... sÄ det fÄr vara good enough :)
 
Jag brukar byta ungefÀr var tionde dag. Dottern, som de flesta helger Àr hos sin pappa, byter varannan vecka.
Jag duschar alltid pÄ kvÀllen sÄ Àr tÀmligen nyduschad vid lÀggdags. Har en katt i sÀngen men hon Àr innekatt sÄ det blir inte sÄ smutsigt.
 
Oftast varannan vecka men kan bli 3 ibland...

Handdukar typ.... Var 3e mÄnad ... Hand handdukar liiiite oftare men inte mkt..
 
Jag har ju kommunal hemhjÀlp med strumpor och sÀngbÀddning morgon och kvÀll, utbÀrning av sopor vid behov, samt tvÀtt och stÀd, var fjortonde dag. SÄ det gÄr pÄ DEN rutinen.
 
Jag har Àntligen fÄtt till att be om hjÀlp med pÄslakanbyte, vilket jag inte orkar sjÀlv sÄ nu fÄr jag rent varannan/var tredje vecka och det Àr sÄÄ skönt! Fattar inte att jag dröjt sÄ med att styra upp det.

Innan jag blev sjuk har jag bytt ca varannan vecka, men det har fÄtt stryka pÄ foten nu med trytande ork. Har bytt nÀr det luktar. :nailbiting::laugh: Byta underlakan dag 1, ta av pÄslakan dag 2, sÀtta pÄ pÄslakan dag 3 (som legat mellan mig och tÀcket den dÀr natten).:cautious:

Jag hade inte behov att byta oftare nÀr jag bodde i indien heller. Att handtvÀtta lakan Àr inte min favoritsysselsÀttning helt enkelt (ja, eller fottvÀtta mer exakt). DÄ duschade jag alltid pÄ kvÀllen. PÄ riktigt varma sommardagar blötte jag ett underlakan att tÀcka kroppen med för nÄgon sorts lowtech ac-funktion av lakanet och flÀkten. De lakanen fick tvÀttas ofta! Kanske varannan dag. Saknar inte det.
 
Jag byter en gÄng i mÄnaden, direkt efter mens sÄ lakanen Àr redo att bytas nÀsta gÄng mensen kommer och det inte gör nÄgot om det lÀcker. :angel:

Bor sjÀlv, Àr alltid nyduschad nÀr jag lÀgger mig, Àr vÀldigt (vÀldigt!) frusen sÄ svettas inte nÀr jag sover och har inte sex i sÀngen (har aldrig hÀnt pÄ de fem Ären jag bott dÀr). Hade definitivt bytt oftare om den delen hade Àndrats.
 
Samma hÀr. Har blivit en söndagsrutin och eftersom vi har katter som ju ocksÄ ligger jag sÀngen bÀddar vi rent varje vecka, tidigare varannan.

Det tar alltid lÀngre tid Àn det borde eftersom jag har en mycket ivrig (stj)Àlpreda som Àlskar att rulla runt och sÀtta klor och tÀnder i underlakanet (mellan lakan och bÀddmadrass) nÀr jag försöker fÄ det slÀtt. Och kryper in i pÄslakanet och vÀgrar komma ut.
 
Jag skulle vilja byta varannan vecka men
*dÄ mÄste jag tvÀtta oftare = mer ont i ryggen
*fÄr mer ont i ryggen av att byta sÀngklÀder sÄ drar pÄ det sÄ lÀnge som möjligt
*det Àr jobbigt och trÄkigt

Har nu tÀnkt lÀnge pÄ att bÀdda rent, tror jag gjorde det den sista januari senaste gÄngen. :bag:

Det brukar gÄ omkring tvÄ mÄnader mellan gÄngerna.
 

Liknande trÄdar

TrĂ€ning Ni som har tvĂ„ eller fler hĂ€star och ”vanligt” jobb/familj, hur lĂ€gger ni upp aktiveringen av hĂ€starna? Har ni nĂ„gra smarta idĂ©er/tips...
Svar
12
· Visningar
1 313
Senast: Miiikaela_
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-trÄd hÀr? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra hÀr? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnÀlla av mig, sÄ jag gör det hÀr. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 534
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras Det Àr mer Àn tio Är kvar till jag förmodas gÄ i pension. Men nÀr jag satt och funderade pÄ att min nuvarande hund skulle mÄ bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 275
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp