Hur ofta brukar ni byta lakan

Hur ofta byter ni lakan

  • 1 gång i veckan

    Röster: 60 24,1%
  • Mer än en gång i veckan

    Röster: 7 2,8%
  • Varannan vecka

    Röster: 119 47,8%
  • En gång i månaden

    Röster: 73 29,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    249
Byter oftast varje söndag. Med tre skitiga/grusiga/ blöta arbetshundar i sängen varje natt känns det väl smutsigt om jag väntar längre än så…
Känns också som en bra start på en ny vecka med nya, fräscha sängkläder:D
 
Varje vecka, tycker att det känns fräschast så. Om jag är lat tar jag påslakanen varannan vecka, särskilt sambons för han har 10 kg tyngdtäcke :p
 
Tack vare denna tråden tog jag tag i att byta lakan. :D :up: Bytte nog senast kring nyår. 🙈 🙈 🙈
Har ingen aning om hur ofta med det är mer sällan än jag borde iaf och mer än en månad emellan.
Har hund i sängen men hon skräpar inte ner så mycket, eller 2 gånger om året fäller hon ju så då får jag dammsuga innan jag slänger allt i tvättmaskinen.
Andra aktiviteter sker hos pojkvännen. :sneaky:
 
Här varierar det beroende på väder ute. Såhär års när det är blött o smutsigt ute så kan vi byta ibland så ofta som var 3e dag. Detta pga en hund och en katt som sover i sängen.
Annars byter vi nog varannan vecka. När man känner att det är lite väl mycket smulor i sängen helt enkelt.

Älskar känslan av renbäddat, men hatar att göra det.
 
Byter oftast en gång i veckan, ibland oftare... har katt i sängen och har denne varit ute i dåligt väder så det blir skitigt byter jag oftare... handdukar osv minst en gång i veckan, ibland oftare.

Gillar att hänga ut lakan på tork.. sover såååå bra i nya lakan som torkat ute.. :love: Hänger ut asap när det är vår och det är torkväder!
 
Brukade vara en gång i veckan från det att jag var nyfödd till nu typ. Men nu har jag övergått i varannan vecka, funkar bra och märker ingen gigantisk skillnad mer än att det blir aningen mer katthår än jag är van vid.
 
Försöker byta varannan vecka, kan hända att underlakanet byts där imellan om det behövs.
Byter oftare på sommaren då vi båda svettas mycket.

Vi är oftast ny duschade när vi lägger oss och bäddar aldrig sängen😅 2 innekatter som ofta sover i sängen så blir endel päls, men det löser damsugaren 😂
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 585
Senast: Hedinn
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
18 698
Senast: Nytant
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 375
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp