Bukefalos 28 år!

Hur ofta byter ni gardiner?

I andra bostäder - där jag faktiskt hade gardiner - så byttes de ara när jag tröttnat. Vilklet var skapligt sällan.

I nuvarande hus har jag inga. Vackra fönster och mycket växter
 
Jag har bara gardiner i sovrummet. Jag har haft dem sen jag flyttade in för 8 år sen. Men då jag är så förtjust i Nadja Wedins mönster köpte jag hennes Oh Deer gardiner från Hemtex nu till jul. De får sitta uppe lite till innan jag byter tillbaka till de jag hade innan, som jag passat på att tvätta.
 
Byter när jag flyttar :D, men inte helt. Håller på att flytta och kommer ha "nya" (för min del) gardiner i vardagsrummet - säljaren som sytt upp och frågade om jag ville ha dom, super då jag gillade dom. I sovrummet kommer jag ha samma hiss- och mörkläggningsgardin som jag hade i förra lgh - med tanke på vad den kostade är det tur att jag fortfarande älskar den gardinen. I köket får jag se om det blir någon gardin eller ej.
 
Byta gardiner? Jag förstår inte frågan? Mina vardagsrums gardiner har jag haft i över tjugo år och många flyttar Jag skulle tro att min mamma hade dem i vart fall tio år innan dess... De är skitsnygga så varför skulle jag byta?

Mörkläggnings gardinerna i sovrummet har förvisso nog bara sådär fem år och två flyttar i bagaget.
 
Jag tycker det är jättekul att byta gardiner! Det blir ju som ett helt annat rum utan att man behöver tapetsera om eller måla. Budget! :D Precis som nya överdrag till prydnaskuddarna eller en ny matta.

Jag minns att jag gillade när mormor och mamma bytte gardiner när jag var liten, just för att rummen fick en annan känsla och det blev något nytt, speciellt när det var dags för julgardiner☺️. Men jag verkar ju inte tyckt det varit värt att ta efter den vanan i vuxen ålder...
 
Jag tycker det är jättekul att byta gardiner! Det blir ju som ett helt annat rum utan att man behöver tapetsera om eller måla. Budget! :D Precis som nya överdrag till prydnaskuddarna eller en ny matta.
Exakt! Jag älskar att köpa gardiner också (haha tantpoäng?) , med fina omtag o nu har jag t.om köpt en symaskin så man kan sy om dem. O som du säger det blir ett nytt rum! :love:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag älskar textilier!
Byter gardiner (alltså inte köper nya utan byter mellan befintliga) till jul. Skulle lätt kunna byta oftare om jag hade haft mer att byta mellan. Är för snål för att köpa nya. Funderar på att sy något kreativt av stuvbitar till syrummet. Lapptekniksgardiner passar ju bra i ett syrum.
 
Jag har inga gardiner i nuvarande lägenheter, utom en mörkläggningsrullgardin i sovrummet. Tycker att de stjäl det lilla ljus som når in i lägenheten och jag hatar mörker. Har förvisso mycket krukväxter men det gröna behövs. Men funderar på om vita gardiner i vardagsrummet (söderläge) hade kunnat ge en mer ombonad känsla? Hur länge de nu får vara vita med klåfingriga barn...

Tidigare har jag haft gardiner och bytt när jag flyttat, så ungefär vartannat år.
 
Jag tycker det är jättekul att byta gardiner! Det blir ju som ett helt annat rum utan att man behöver tapetsera om eller måla. Budget! :D Precis som nya överdrag till prydnaskuddarna eller en ny matta.
Jooo, fast man kanske inte gillar nytt rum :p
 
  • Haha
Reactions: Sel
Jag tycker det är jättekul att byta gardiner! Det blir ju som ett helt annat rum utan att man behöver tapetsera om eller måla. Budget! :D Precis som nya överdrag till prydnaskuddarna eller en ny matta.

Det verkar mycket enklare att tapetsera om eller måla. Faktum är att gardinerna i många rum har överlevt ett par ytskiktsrenoveringar trots att de varit ganska "olika"; men i förra veckan blev de i ett rum utbytta när det hittades gardiner på loppis som passade bättre!

Om man är mer van vid att sy och byta gardiner än att måla och tapetsera kanske man tänker annorlunda. :D
 
Det verkar mycket enklare att tapetsera om eller måla. Faktum är att gardinerna i många rum har överlevt ett par ytskiktsrenoveringar trots att de varit ganska "olika"; men i förra veckan blev de i ett rum utbytta när det hittades gardiner på loppis som passade bättre!

Om man är mer van vid att sy och byta gardiner än att måla och tapetsera kanske man tänker annorlunda. :D
Sy gardiner skulle jag aldrig få för mig att göra. För många långa, raka sömmar! Hänga upp dem är ju bara att trä en pinne genom ett gäng hål däremot. Det tar typ tre minuter. :p
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
9 031
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
414
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 871
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp