Hur ofta hälsar ni på era äldre?

Bukefalos 30 år!

Min pappa gick bort för 40 år sen, mina mor och farföräldrar gick bort för 30 år sen. Svärföräldrar gick bort för några år sen.

Så jag har min mamma kvar, straxt över 80 år, bor en 5 min promenad bort, men vi har bara sporadisk kontakt av olika orsaker. Hon är pigg, ute och går och kör bil.
Även om vi inte har kontakt så ser jag om det lyser eller om bilen är borta, så lite koll har jag även om kontakten är dålig.

Jag har bara en moster kvar i livet. Hon närmare sig 80, men är hyfsat pigg. Vi har regelbunden kontakt via sms och telefonsamtal. Träffas dock alldeles för sällan trots att vi inte bor långt ifrån varandra.

/Lizzie

Mormor o morfar dog när jag var 1år.
Farmor o farfar bodde gångväg från oss när vi var små. När jag flytta hemifrån åkte jag dit varje vecka och hjälpte dem med städning tills farmor gick bort.
Träffade farfar då och då efter det.

Mor o far har jag skenat hos varje vecka hela mitt vuxna liv. Mycket pga min mor haft de hundar jag ägt men har alltid blivit kvar eller ombedd att komma på helgen med o hjälpa till.
Med trädgård, hus, bilarna, klippa håret på min far mm mm

Nu träffar jag inte min far alls. Han vill inte veta hur jag mår eller vad jag gör utan vill bara ha hjälp så jag fick ett psykbryt och har slutat höra av mig. O iom han aldrig ringer så hörs vi inte.

Min mor träffar jag 2-3 gånger i veckan när hon har min hund eller jag hennes och ibland går vi promenader ihop.

Mina mor- och farföräldrar är döda sen länge. Mina föräldrar har jag brutit kontakten med så har inte träffat dem på över 20 år och är nöjd med det.

Brukar skicka vykort till en moster, resten av mina äldre släktingar har jag ingen kontakt med.

Jag brukarhälsar på äldre när jag kör cykelturer, och de är oftast mycket bättre att fråga om vägen än yngre.

Har inga mor eller farföräldrar kvar. Min mamma är 76 och mina svärföräldrar också. Hälsar på svärföräldrarna nån gång i månaden som bor på andra sidan stan (Stockholm). Min mamma bor 3 min promenad bort så henne ofta nån eller några gånger i veckan.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka