Hur ofta tvättar ni?

3 vuxna + 1 bonus
Har egen tvättstuga med 8kg-maskin, torktumlare samt torkrum med avfuktare.
Kör med 4 tvättkorgar att sortera i. Tvättar när de börjar bli fulla.
1-2 maskiner/vecka på vintern, något mindre på sommaren.
Och ja, vi har mycket strumpor och underkläder, för att slippa tvätta så ofta.

Har tvättmaskin i stallet, där vi kör smutsiga arbetskläder, trasor, handdukar och hästprylar vid behov.
 
Jag läste en tråd i ett forum på Facebook där frågan helt enkelt var som ovan. Jag blev nyfiken på hur det ser ut hos Bukefalos medlemmar :)
Ta gärna med info om det finns tvättmaskin hemma eller om det är tvättstuga, hur mycket ni delar upp tvätten samt hur många det är i hushållet :)

Jag har tvättmaskin och torktumlare hemma.
Brukar tvätta 1-2 maskiner per vecka. Sorterar bara på två sorter: 40 och 60 grader. (Undantag om det är något som är nyinköpt och kan tänkas fälla.)
I hushållet är det jag och nioårig dotter. Hon är hos mig nästan på heltid :)
Två i hushållet (och både hund och häst, och en träningstokig sambo, vilket drar upp mängden tvätt en del).
Delar tvättstuga med endast en grannfamilj (bor in "lägenhets-villa"), inga bokade tider utan tvättar när det är ledigt.
Jag tvättar nog tyvärr ganska mycket, framför allt eftersom vi kör mycket lakan och handdukar (byter ofta och tvättar nästan alltid efter helg på sommarstället).
Skulle säga 1-2 maskiner med kläder i veckan och ca 1 maskin med lakan/handdukar.

Mina grejer på 30 grader, sambons på 40 eller 50, häst- och hundsaker på 60, lakan, badlakan och underkläder på 60 och ungefär var 3e gång på 95. Jag älskar att tvätta lakan i 95 grader, de känns så jäkla rena då. Försöker att inte göra det för ofta dock.
 
Egen tvättmaskin och torktumlare. Två i hushållet.

Hade det inte varit för att jag tränar ofta, hade jag nog tvättat kanske 2 maskiner i veckan. Nu tränar jag ofta och tvättar alltid mina träningskläder efter träning på 15-minuters programmet. Tror jag tvättar träningskläder ca 3 gånger i veckan.

Varje söndag tvättar vi sängkläder och frotté. Jag har känslig hy som bryter ut i miljarder finnar om jag inte sover i rena lakan. Dessutom är nytvättat och nybäddat mysigt :)

Vi delar upp tvätten i färg + svart och vitt. Kan i bland tvätta vitt med färg + svart om det kniper och kläderna inte är nyköpta. Orka dela upp tvätten mer än så :D
 
Blir en 40 och 60 tvätt med kläder varje vecka och en tvätt med lakan och dyl varje/varannan. Sambon tvättar en tvätt med jobb T-shirts varje vecka. Jag jobbar i privata kläder men sambon har arbetskläder som tvättas av jobbet.
 
Folk brukar tuppa av när jag berättar hur mycket vi tvättar :angel: Ca 1-2 maskiner per dag. Ibland pallar vi inte men då får vi köra många maskiner på raken dagarna efter. Vi är två vuxna och tre barn, är ute mycket och härjar så allt blir väldigt smutsigt plus massa handdukar och lakan osv hela tiden. Vi har egen tvättstuga med tvättmaskin och torktumlare.
 
Har egen tvattstuga med tvattmaskin och tumlare.
Tva vuxna ...MEN vi har ocksa tva stora hundar sa det blir mycket har och smuts. Vi tvattar i genomsnitt tva och en halv maskin per vecka ...
 
Vi tvättar i snitt 2 maskiner per dag, men tvättstugan svämmar ständigt över ändå :cautious:
Hänger allt på tork, så vi har en luftavfuktare samt en torktumlare som vi använder så lite som sällan. 2 vuxna, 3 barn och två stora hundar med egen tvättstuga som tur är :angel:
 
Vi är två vuxna och två barn i lågstadieålder. Tvättar kanske fyra-fem maskiner i veckan, två mörk/färgad 40, en ljus 40, en 60 och en fintvätt. I snitt. Tvättar oftast allt på helgen. Villa med egen tvättmaskin och tumlare.
 
2 vuxna, 3 hundar och en katt. Två tvättmaskiner och en torktumlare, eget hus.
Tvättar när maken säger att han inte har några fler kalsonger eller det är slut på handdukar, vilket som inträffar först. :angel: vet inte om det är ens varannan vecka, kanske var tredje? Hatar att tvätta verkligen, vänder hellre trosorna utochin :rofl:
 
Vi tvättar i snitt 2 maskiner per dag, men tvättstugan svämmar ständigt över ändå :cautious:
Hänger allt på tork, så vi har en luftavfuktare samt en torktumlare som vi använder så lite som sällan. 2 vuxna, 3 barn och två stora hundar med egen tvättstuga som tur är :angel:
14 maskiner i veckan? Det låter ju helt galet mycket.
 
Jag läste en tråd i ett forum på Facebook där frågan helt enkelt var som ovan. Jag blev nyfiken på hur det ser ut hos Bukefalos medlemmar :)
Ta gärna med info om det finns tvättmaskin hemma eller om det är tvättstuga, hur mycket ni delar upp tvätten samt hur många det är i hushållet :)

Jag har tvättmaskin och torktumlare hemma.
Brukar tvätta 1-2 maskiner per vecka. Sorterar bara på två sorter: 40 och 60 grader. (Undantag om det är något som är nyinköpt och kan tänkas fälla.)
I hushållet är det jag och nioårig dotter. Hon är hos mig nästan på heltid :)

Vi är två vuxna och tvättar varannan vecka. Brukar bli en 60 och en 40, finns två maskiner i tvättstugan så de går samtidigt. 60-gradaren brukar vara så full som det går för där har vi både sängkläder, handdukar och underkläder. 40-maskinen är lite mindre.
Innan hade vi egen maskin och då hade vi mer flytande tvätt-intervaller och en vittvättshög. Men nu får det ljusa gå med allt annat.
 
14 maskiner i veckan? Det låter ju helt galet mycket.

Det är galet mycket och finns anledningar till att det är mycket tvätt. Tex så blir det 5 påslakan och 4 lakan bara vid renbäddning. En av tonårinens kompisar är allergisk mot pälsdjur så sonen måste byta kläder när de ska ses så han lägger de andra i tvätten även om vi sagt att de kan återanvändas hemma om de är ok. Minste sonen har en problematik som att det blir mycket tvätt bara från honom.
 
2 vuxna, lägenhet, egen tvättmaskin och torktumlare. Ungefär 2-3 maskiner per 1,5 vecka.

Delar upp på ljus 40, mörk 40, lakan/handdukar 60, träningskläder 40-60 och fintvätt 30 (känsligare plagg/material).
 
Vi är två vuxna i hushållet och har egen tvättmaskin. Tvättar ytterst ad hoc-mässigt, men skulle gissa att det i genomsnitt rör sig om en maskin i veckan. När vi bodde i lägenhet och behövde boka tvättstuga har jag frö mig att vi bokade tid ungefär varannan vecka.
 
Jag kan konstatera att det är vissa skillnader även på Buke :D
De flesta tycks tvätta ungefär lika mycket som jag. (Bitvis kändes det på FB-forumet som att jag jämförelsevis aldrig tvättade medan det normala var att tvätta minst en maskin per dag.)
Vi tvättade varje dag under Corona-våren. Order från förskolan var att alla kläder, ytterkläder, gosedjur mm skulle tvättas varje dag. Var lika bra att kasta in alla kläder som använts under dagen för att slippa halvfulla maskiner. Sjukt tråkigt men vad ska man göra. 💁‍♀️

Vi har för övrigt egen maskin och torktumlare men tumlar sällan pga snål. 😬🙈
 
Oj, väldigt olika. Oftast när jag börjar få slut på trosor:o:D
Kan bli allt mellan 4 maskiner i veckan till inga, sorterar på 40 och 60 grader. Sorterar inte på färg direkt. Blir mindre tvätt när jag inte håller på med hästar längre.
Egen maskin och torkskåp, det används dock extremt sällan. Används som vanlig torkställning. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Alltså jag blir inte klok på detta. Varje gång jag kör 40 tvätt så luktar kläderna unket. Ja, jag kör tvättmaskinens rengöringsprogram...
2
Svar
38
· Visningar
6 081
Senast: Riru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp