Hur ofta tvättar ni?

2 vuxna, har tvättmaskin i lägenheten. Vi tvättar nog oftast en till två maskiner i veckan, ena är 60 grader för handdukar och underkläder och så vanliga kläder i 30 graders fintvätt. Vi sorterar ljust-mörkt men i slutändan tvättar vi ofta allt samtidigt ändå för att få ihop full maskin.
 
Tvättar 4-6 maskiner i veckan, villa med tvättmaskin och torktumlare. Det mesta får hängtorka, vi är 2 vuxna, 2 barn och 5 (🙈) hundar. Torktumlar mer på vintern och när hundarna fäller...
Sorterar på färg och 40/60, kör oftast handdukar och sängkläder för sig. Gillar tom tvättkorg så försöker tvätta löpande, så gott det går utan att köra halvfulla maskiner.
 
Ungefär var 14-18e dag brukar jag tvätta ca 3maskiner.

träningkläder tvättas var 3e dag eftersom jag inte har så många uppsättningar. Har tänkt köpa fler men det är än så länge i början så vill se att det håller i sig innan jag köper förmycket träningkläder

har egen tvättmaskin på 8kg
 
Vi tvättar ungefär 8-10 tvättar i veckan. Sorterat på vitt, svart, rött/rosa, ljusblått, handdukar, siden, lakan. Varannan vecka vintertid går det även en ullmaskin. När träningskläder luktar unket misshandlar jag dem separat i 60grader eller högre med tanken; det får bära eller brista.

Sen tvättar jag rent maskinen med jämna mellanrum samt kör en tom klorinmaskin då och då.

Vi hänger allt. Både på torkställning och galje. Har ingen torktumlare men en luftavfuktare.

Två vuxna med kontorsjobb och två barn 11 och 5.

Mvh Miks
 
En person. Tvättstuga.
Tvättar ibland en gång/månad, ibland 2-3 ggr/månad när jag har flyt.
Eftersom torkskåpet är skitkasst (nytt energisnålt) så går det bara att tvätta+torka mindre än en full maskin per gång.
Handdukar tumlas men tumlaren är lika dålig så man hinner bara tumla typ två badhanddukar och fyra handhanddukar (iofs kanske det går att tumla mer men då måste man gå ner en extra gång och starta om tumlaren, har aldrig provat det. Orkar inte).
Skjortor och blusar får hängtorka i badrummet.
 
Bor ensam. Har egen tvättmaskin då jag jobbar så konstiga tider så skulle inte kunna passa in tvättider i tvättstugan.

Tvättar i snitt ca varannan vecka. Oftast när jag behöver/vill ha visst plagg eller när underkläder börjar ta slut.
Brukar köra på tills mitt (lilla) sträck blir fullt, ibland missberäknar jag så då kan det hänga tvätt på tork lite överallt i lägenheten.

Sorterar bara upp i 30/40/60. Ingen färgsortering, går det så går det. :p
Ibland kör jag viss 40tvätt i 30 Bara för att fylla upp maskinen istället för o köra halvtomma.
 
Vi är två personer med egen tvättmaskin hemma, vi kör den nån gång i veckan, 1-2 gånger kanske, har Inga rutiner utan jag tvättar när mina trosor/strumpor börjat ta slut och verkar som sambon resonerar lika😅 Jag sorterar efter 40/60 grader och ljust/mörkt.
När jag bodde ensam i lägenhet och tvättade i en gemensam tvättstuga tvättade jag varannan vecka av samma anledning som ovan, 1-3 maskiner har ha för mig.
 
Bor ensam utan husdjur, har arbetskläder som tvättas via jobbet och har häst som numera inte producerar så mycket tvätt. Har maskin och torktumlare hemma.

I snitt 1 st 60 maskin i veckan, handdukar varannan vecka o sängkläder varannan. Kanske 1 max 2 st 40 maskiner i snitt i veckan men jag tvättar när något tar slut eller jag fått en tillräckligt full maskin. Sorterar 40 på mörkt, ljusare blå/grå/grön samt rött. Har inte så mycket vitt så det tvättas separat och tyvärr inte full maskin då.

Torktumlar mycket sällan utan det är när jag råkat tvätta lite för mycket skrymmande saker på en gång och får dåligt med plats att hänga eller tvättar hästens fårskinnsprodukter. Min lägenhet är väldigt varm året runt så det mesta torkar mycket snabbt av att hängas.

Jag använder faktiskt ganska fokuserat kläder utefter vad som ligger i tvättkorgen för att försöka få ihop så fulla maskiner som möjligt 😅 Tex nu köpte jag en ny vit tröja jag vill tvätta innan användning och rotade fram en vit t-shirt jag använde idag och kommer nog använda igenom mina vita plagg inom kort.

Lämnar mitt tjocka dubbeltäcke till kemtvätten varje vår också.
 
Bor ensam med egen tvättmaskin och tumlare.
Kör kanske en till två maskiner i veckan. Tvättar 60 och 40 blandat, mina vita skjortor för sig och ridkläder för sig, ibland någon 90, ibland ett par schabrak.
 
Jag läste en tråd i ett forum på Facebook där frågan helt enkelt var som ovan. Jag blev nyfiken på hur det ser ut hos Bukefalos medlemmar :)
Ta gärna med info om det finns tvättmaskin hemma eller om det är tvättstuga, hur mycket ni delar upp tvätten samt hur många det är i hushållet :)

Jag har tvättmaskin och torktumlare hemma.
Brukar tvätta 1-2 maskiner per vecka. Sorterar bara på två sorter: 40 och 60 grader. (Undantag om det är något som är nyinköpt och kan tänkas fälla.)
I hushållet är det jag och nioårig dotter. Hon är hos mig nästan på heltid :)

Det varierar oerhört men i genomsnitt en gång per vecka gissar jag. Oftast blir det att jag samlat ihop tvätt och kör flera maskiner på raken men sedan klarar jag mig ett tag sas. Jag sorterar halvmycket pga att jag har sidenkläder och sidenörngott, de får av förklarliga skäl gå ensamma. Tvättar aldrig handdukar med lakan heller, det sliter för mycket på lakanen. Jag tvättar så varmt det går och kör rengöring av tvättmaskinen regelbundet också, jag HATAR när det stinker om tvätt/tvättmaskin.

Bor nästan alltid själv, egen tvättmaskin och inget djur (just nu men det ska förhoppningsvis ändras inom kort :heart).

Edit: Jag har ingen torktumlare.
 
2 vuxna bokar tvättstuga en gång per vecka oftast. 3-4 maskiner, tvättar oftast på 30,40 och 60 grader. Har också tvättmaskin hemma med inbyggd torktumlare tvättar träningskläder och ridkläder där. Hoppar över tvättstuga vissa veckor och tvättar hemma ibland. Har dock ingenstans att hänga tvätt inne, denna årstiden funkar dock balkongen bra.
 
Jag har tre korgar, en för vit tvätt, en för 40 grader och en för 60 grader. Tvättar ca 5-6 maskiner i veckan. Har egen tvättmaskin och tumlare. Tumlar det som varit i 60 grader men hänger allt annat. Vi är två vuxna och ett barn!
 
Jag läste en tråd i ett forum på Facebook där frågan helt enkelt var som ovan. Jag blev nyfiken på hur det ser ut hos Bukefalos medlemmar :)
Ta gärna med info om det finns tvättmaskin hemma eller om det är tvättstuga, hur mycket ni delar upp tvätten samt hur många det är i hushållet :)

Jag har tvättmaskin och torktumlare hemma.
Brukar tvätta 1-2 maskiner per vecka. Sorterar bara på två sorter: 40 och 60 grader. (Undantag om det är något som är nyinköpt och kan tänkas fälla.)
I hushållet är det jag och nioårig dotter. Hon är hos mig nästan på heltid :)

Det blir kanske 2-4 maskiner per vecka beroende på hur mkt vi jobbar i stall, på hemma-kontor eller kundmöten.

Delar upp efter grader och färg.

Är vi mkt i stall blir det mer att tvätta.

Vi har egen maskin och torktumlare.
 
I genomsnitt en maskin om dagen.

Två vuxna och två yngre barn. De vuxna pendelcyklar till jobbet och tränar några gånger per vecka. Ena barnet har till nyligen haft tygblöjor. Bor i hus med egen tvättmaskin (dock utan tumlare eller torkskåp).
 
Vi är två vuxna och två barn, har egen tvättmaskin och tumlare. Kläder brukar oftast bli 2-3 maskiner per vecka, delar upp 40 och 60. Sen tvättas sängkläder och badlakan/handdukar varje vecka och det brukar bli 2 maskiner i 60 grader för det.
Sen finns ju undantag. Vissa veckor behöver det tvättas mer och i vissa fall i andra grader än 40 och 60.
 
Två vuxna och tre barn. Vi snittar nog på en maskin om dagen, kanske lite mer. Oftast blir det så att vi kör flera maskiner i sträck och sedan inte tvättar på ett par dagar.
 

Liknande trådar

Hemmet Alltså jag blir inte klok på detta. Varje gång jag kör 40 tvätt så luktar kläderna unket. Ja, jag kör tvättmaskinens rengöringsprogram...
2
Svar
38
· Visningar
6 081
Senast: Riru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp