Hur ofta tvättar ni?

LadyCovergirl

Trådstartare
Jag läste en tråd i ett forum på Facebook där frågan helt enkelt var som ovan. Jag blev nyfiken på hur det ser ut hos Bukefalos medlemmar :)
Ta gärna med info om det finns tvättmaskin hemma eller om det är tvättstuga, hur mycket ni delar upp tvätten samt hur många det är i hushållet :)

Jag har tvättmaskin och torktumlare hemma.
Brukar tvätta 1-2 maskiner per vecka. Sorterar bara på två sorter: 40 och 60 grader. (Undantag om det är något som är nyinköpt och kan tänkas fälla.)
I hushållet är det jag och nioårig dotter. Hon är hos mig nästan på heltid :)
 
Egen tvättmaskin och tumlare i lägenheten. Tvättar i normalfallet två maskiner i veckan, en i 40 grader och en i 60. Ibland blir det mer, ibland mindre.
Två vuxna i hushållet. Har arbetskläder som tvättas på jobbet.
 
Seriöst så har jag ingen aning :D
Ensamhushåll med katter och hund.

Mycket hänger på om det är sommar eller vinter. Vinterkläder är mer skymmande. Samt om jag jobbar och var. Plus att i djurens fällningstider tvättar (och tumlar) jag mer.

Byter sängkläder varje vecka och eftersom jag har vita lakan (linne) och färgade påslakan och örngott så är de basen till två maskiner. Jag tvättar när jag fått ihop tillräcklligt mycket i samma färger. Vissa plagg går ensamma i skontvätt 15 minuter.

Jag tvättar emellanåt varje dag. andra gånger ine ens en gång i veckan.
 
Jag bor själv och tvättar varannan vecka i snitt. Tvättstuga och det brukar blir 3-4 maskiner. Sorterar mörkt-ljust och beroende på tvättmängd även 40-60. Vill gärna fylla maskiner så har jag lite mindre tvätt så kör jag allt i 40.
 
Ca var tionde dag, nåt sånt. Det blir mest lakan, handdukar och underkläder. De flesta kläderna lämnar jag hos kemtvätten. Vi har tvättstuga i huset, brukar aldrig vara några problem att få tid där. I tvättstugan finns två stora maskiner, torktumlare och torkskåp. Jag kör sällan mer än en omgång tvätt. Bor själv.
 
3-4 maskiner i veckan, egen tvättmaskin som tar 8 kg. 3 vuxna och 1 barn i hushållet.

Tvättar oftast alla maskinerna samma dag, lördag, men just nu tvättar vi inte alls för tvättmaskinen släppte ut den magiska blå röken i helgen. Så vi väntar på leverans av en ny. Blev en Bosch den här gången.
 
Bor själv. Har egen tvättmaskin samt tillgång till tvättstuga. Kör kläder i min egen maskin och handdukar/sängkläder i tvättstugan så jag kan tumla.

Tvättar "kläder" typ var tredje vecka, underkläder ca en gång i månaden. Handdukar och sängkläder typ varannan månad.
 
När tvättkorgen svämmar över eller när någon behöver ett visst plagg :angel:

Nä men vi har inga tvättrutiner direkt. Brukar bli någon dag i veckan sådär. Ibland två, tre dagar på en vecka om någon får feeling :D

glömde övrig info som efterfrågades:

Två vuxna och ett barn under ett år. Bor i hus och har tvättmaskin men ingen torktumlare. Tror att jag tvättar lite mer än maken, men han är mindre för en gång i veckan-tvätten och mer för att köra ”stora tvätt-racet” :p
 
Bor tillsammans med maken och vi har egen tvättmaskin. Vi tvättar 3-5 dagar i veckan. En maskin lakan, en handdukar och för det mesta 2 maskiner med kläder. Varannan vecka eller så brukar jag även köra en maskin med schabrak.
 
Har tvättstuga, tvättar två gånger i veckan. Är bara jag och dottern i hushållet men jag har ett extremt behov av att ha rena sängkläder och föredrar en tom tvättkorg. 😄
 
Egen 7 kgs maskin. 4 vuxna och hund. Skulle kunna tvätta varje dag... men gör ett ryck då och då. Är väl mest 60 o 40 tvätt, kanske fyra maskiner i veckan med kläder. Just nu tvättar jag kuddar o täcken.
 
Egen maskin. En person. Tvättar när det behövs. Tror jag snittar på 2 maskiner i veckan (en lakan+handdukar och en kläder), men det kan gå 2 veckor innan jag tvättar och då kanske jag tvättar flera maskiner samma dag. Om jag inte tvättar på jobbet behöver jag köra 1-2 maskiner med jobbkläder i veckan också.
 
Tvättar oftast på helgerna. Det brukar bli 1-2 maskiner. Två vuxna (plus en hund :) ) och egen tvättmaskin. Dock ingen torktumlare så vi hänger allt tvätt antingen inne vid dåligt väder eller utomhus på torkvinda. Jag brukar dela upp tvätten i mörk och ljus, och tvättar oftast allt i 40 grader. Då och då kör jag en maskin på 60 eller 90 grader.
 
Vi är två vuxna och har egen lägenhet. Skulle gissa att vi kör i genomsnitt två maskiner i veckan. Oftast är det träningskläder som fyller upp, hade vi tränat mindre hade vi nog klarat oss på en maskin i veckan.

Vi delar upp det i ljust och mörkt där båda tvättas i 40, och sedan tvättas lakan och handdukar i 60. Vi har dock inte så mycket ljusa kläder, så oftast är det en mörk 40 eller en 60 som går.
 
När det är fullt i tvättkorgen :angel:

Två vuxna och två barn (9 och 6) och en hund. Det kan gå tre veckor mellan att vi tvättar, men jag kan även tvätta några maskiner i veckan. Oftast hinner det bli rätt fullt innan jag kör ett ryck och tvättar en maskin tvätt eller två per dag i några dagar. Vi klarar oss på att bara behöva tvätta en gång i månaden, sen börjar det ta slut i garderoberna...

Egen maskin, 11 kg.
 
Vi tvättar ca 3 maskiner i veckan. Två vuxna (som tränar mycket) och två småbarn (som spiller ner sig). Det blir en maskin kulörtvätt 40, en maskin ljus/vit 40 och en maskin 60 (handdukar eller lakan, separerar dessa för att handdukarna gör annat nopprigt). Vi bor i villa med egen tvättstuga 🙏
 

Liknande trådar

Hemmet Alltså jag blir inte klok på detta. Varje gång jag kör 40 tvätt så luktar kläderna unket. Ja, jag kör tvättmaskinens rengöringsprogram...
2
Svar
38
· Visningar
6 081
Senast: Riru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp