O
ovetande
Sv: Hur räddar jag hunden?
Vet vem TS är och nya ägaren.
Vet vem TS är och nya ägaren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
såna här skitproblem som lätt ordnas av en duktig instruktör/problemhanterare om jag nu inte hade haft kunskap själv så skulle jag såklart göra det!
Varför jag har övervägt tanken att avliva henne är för att hon har börjat visa maktkamp mot barnen.
Vad säger du - om något - till hundägare som kommer in för att avliva en hund på de grunderna? QUOTE]
Jag är en sån hundägare som avlivat en frisk hund pga egna ändrade livsförhållanden och för att hunden inte skulle behöva flytta ännu en gång.
Hunden var en hanhundsilsken och 'lättstressad' individ ochjag var redan när jag fick honomdet 7'e hemmet och han var 6 år då han avlivades och då hade jag haft honom i 2½ år.
'Min' veterinär frågade varför,jag förklarade hundens tidigare historik och att jag själv på inga som helst villkor kunde just då ha hunden kvar,och att omplacering inte kändes som ett alternativ och mer än så diskuterades inte.
Jag tolkar detta som att hunden börjat markera mot barnen och om så, så är det ett allvarligt problem!
Det tycker jag är helt rätt. Hade jag kämpat med ett djur och till slut tagit det tunga beslutet att ta bort det så hade jag bränt alla säkringar om någon som inte vet bakgrunden hade hållit en föreläsning för mig om vad jag borde göra istället.![]()
jag tycker alla i denna tråd babbalat bara om att det e så synd om hundar som blir omplacerade...
Och att hunden snor godis från barnen, vad händer den dagen något av barnan drar undan handen opch säger nej, då kankse hunden blir arg eller nfsar efter godiset och råkar bita barnet.
.
Oj här var det väldig koll till och med på vilken tidpunkt man blir medlem...Nej..jag e inte samma person som nån av dem du nämner...