Hur räknar man nu då?

Arwyn

Trådstartare
På tävlingen i helgen ska det vara ponnyklasser innan storhäst. Jag har ingen aning om hur man räknar ponny, jag antar att jag fortfarande räknar två minuter per ekipage (det går ju ruskigt fort på ponny!), det är LA resp. Msv B. Det är både kat B, C och D. SÅ, till min fråga, hur räknar man nu? Jag antar att det är prisutdelning mellan alla kategorier, hur mycket extra tid räknar man där? Det är väl ingen bangång mellan kategorierna, då det inte är särskilt många starter och det står inget i ryttarmeddelandet. Eller?

Jag hade ju tyckt att det varit fenomenalt om de hade haft en fast starttid för storhäst, men allt de har är en tidigast starttid. Enligt mina uträkningar har de då inte räknat med prisutdelningar.

HELP! :)
 
Sv: Hur räknar man nu då?

Ska du till Näset? Jag tycker att deras tidigaste starttid på fredagen ser rimlig ut. Då har jag räknat två minuter per ekipage, två minuter per höjning, två minuter per prisutdelning (det ser bara ut att bli totalt tre på två klasser) och en halvtimme för varje ombyggnad. Men det är ju som sagt TIDIGASTE starttid, det är klart att det kan bli 5-15-30 minuter till eller ännu mer om det händer något. Men jag räknar hellre snålt så att jag vet att jag är där i tid. :)
Mvh,
Lady_S
 
Sv: Hur räknar man nu då?

Nu har vi ju bevis. :) Jag tyckte att det såg snålt tilltaget ut, MEN det beror ju på om mjan menar att storhästt STARTAR då, eller att det är dags att gå banan då. :) Nu visade det sig att de bara var 40 minuter efter deras starttid, vilket ju inte alls var orimligt. Vi får väl se hur det blir idag.

Hur gick det för dig?
 
Sv: Hur räknar man nu då?

Jag var inte där på morgonen så jag vet inte hur lång tid det tog för ponnyerna, men jag tror inte att de bara hade en halvtimme mellan klasserna för ombyggnad och bangång? Åtminstone en gång hade de 40 minuter och det gör ju ganska stor skillnad om det är flera ombyggnationer... Men det var ju bra tävlingar och de måste ha gjort en förmögenhet på glass! Vilket väder!

För mig gick det ganska dåligt måste jag erkänna. Första klassen gick hyffsat, ett nedslag. Men klassen efter är vi ganska nya i och då hjälper det om man rider bra, vilket jag inte gjorde, och vi vägrade ut oss. Jag vet inte om man kan skylla på lågt stående sol, men jag hade jättesvårt att se avstånden! Efter det tror jag att min pålle var lite less på mig eller något, för den var inte alls sugen längre och vi drog på oss ganska många fel så efter de tre starterna tyckte jag att vi hade tävlat klart. :)

Hur gick det för dig?
 
Sv: Hur räknar man nu då?

Mja, resultatmässigt inte lysande, men jag har inte tävlat henne så länge och hon är rätt svår på tävling. Det blir iaf bättre och bättre för varje start. :) På fredagen fick vi ett stopp på första och ett ner, inte så bra känsla då hon inte riktigt tog hjälperna. Lördagen kändes det super! Bra känsla, kanonfin häst. Hon tänkte hoppa en trippel från i princip stillastående, så då fick jag säga stopp! 6 fel i den klassen.

Men suuuperfina tävlingar, aningens för varmt att rida, men man vågar ju inte klaga! :D
 

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 778
Senast: Mabuse
·
Hoppning Ska på ett meeting i hoppning i helgen. Lok/reg med 2klasser ponny först sen är det storhäst. Har räknat ut att det är ca 27 st ponnyer...
Svar
1
· Visningar
1 442
Senast: Fredag
·
Tävling Efterlyser en SERIÖS och sansad och givande diskussion om detta. vad tycker ni om ponny ryttarnas nivå idag - särskilt inom...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp