Bukefalos 28 år!

tid per ekipage på Meeting ponny/storhäst?

Nickelodion

Trådstartare
Ska på ett meeting i hoppning i helgen. Lok/reg med 2klasser ponny först sen är det storhäst.
Har räknat ut att det är ca 27 st ponnyer i olika kategorier före min klass (1m).
Men hur lång tid brukar det ta för ponnyklasser? ska man ändra banan flera ggr då eller? pauser?
För räknar jag 1,5 min/ekipage så blir det ju bara typ 40min och det låter lite...:crazy:

Andra dagen på mettinget är det ca 40st före min klass. Kanske ska säga att jag bor nära tävlingsplatsen så kommer inte ha min häst uppstallad där utan åker hem med hästen mellan de två tävlingsdagarna.
 
Sv: tid per ekipage på Meeting ponny/storhäst?

Räkna tid när det gäller ponny är helt hopplöst tycker jag...!
Kan ge dig lite ledtrådar i alla fall. :)

Du skriver att det är två klasser ponny först? Med totalt 27 starter förutsätter jag att de inte har någon bangång mellan kategorierna som förekommer ibland. Det betyder en bangång mellan de båda klasserna i alla fall, räkna med totalt ca 20-30 min för banombyggnad och bangång.
Ibland har de prisutdelning mellan varje kategori också, men kanske inte med så få starter? Annars 5-10 min mellan varje kategori. Är det CR är det ingen prisutdelning alls förmodligen utan man får sin felfria rosett vid utgång eller i sekretariatet.
1½ min/ekipage är nog rimligt i övrigt, men lägg till alla små paustider ovan.
 

Liknande trådar

Hoppning För första gången på länge ska jag inte rida första klassen på tävling. Behöver alltså räkna ut på ett ungefär hur lång tid det tar...
Svar
9
· Visningar
5 830
Senast: Långnos
·
Hoppning Inte konstigt att startfälten på ponny blir mindre och fler går över på storhäst tidigare. I helgen var det storhäst och ponnyklasser...
Svar
1
· Visningar
2 001
Senast: mamman
·
Hoppning hur lång tid räknar ni per ekipage på pay & jump? det är max 5 straff och de höjer 10cm åt gången = ca 5 min hinder höjning...
Svar
5
· Visningar
4 886
Hoppning På tävlingen i helgen ska det vara ponnyklasser innan storhäst. Jag har ingen aning om hur man räknar ponny, jag antar att jag...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Arwyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp