Hur sannolikt är det att jag hittat rätt person?

Rosett

Trådstartare
Tänkte ev kontakta en lärare jag hade på högstadiet eftersom jag vill fråga några saker.
Hittade inte henne i byn där hon bodde då men hittade en lärare (på mrkoll) med samma namn och i ungefär rätt ålder i en annan del av landet.

Hittade även en person med samma namn som har ett företag på orten där byn hon då bodde i, ligger. (Tjorvigt men hoppas ni förstår). Denna person stämmer nog in lite bättre åldersmässigt.

Undrar vem det är mest sannolikt att det är. Läraren i en annan del av landet eller personen i företaget på orten där hon bodde på 90-talet.

Vad tror ni?

Funderar på att helt enkelt skicka brev till ena eller båda och fråga … :D
 
Tänkte ev kontakta en lärare jag hade på högstadiet eftersom jag vill fråga några saker.
Hittade inte henne i byn där hon bodde då men hittade en lärare (på mrkoll) med samma namn och i ungefär rätt ålder i en annan del av landet.

Hittade även en person med samma namn som har ett företag på orten där byn hon då bodde i, ligger. (Tjorvigt men hoppas ni förstår). Denna person stämmer nog in lite bättre åldersmässigt.

Undrar vem det är mest sannolikt att det är. Läraren i en annan del av landet eller personen i företaget på orten där hon bodde på 90-talet.

Vad tror ni?

Funderar på att helt enkelt skicka brev till ena eller båda och fråga … :D
Personen kan ju ha gift sig och bytt namn sedan dess? Jag skulle säga att mycket hänger på hur vanligt/ovanligt namnet är.....
 
Har lite telefonfobi, ringer ogärna.
Hur tänker du kontakta personen annars? Du kan ju alltid skicka ett brev i och för sig....

Som folk skrivit tidigare, det beror på hur ovanligt namnet är.

Jag skulle satsat på den som bor på samma ort där åldern stämmer bäst, om inte annat för att hon borde kunna peka dig rätt om du chansat fel.
 
Hur tänker du kontakta personen annars? Du kan ju alltid skicka ett brev i och för sig....

Som folk skrivit tidigare, det beror på hur ovanligt namnet är.

Jag skulle satsat på den som bor på samma ort där åldern stämmer bäst, om inte annat för att hon borde kunna peka dig rätt om du chansat fel.
Jag tänkte skriva brev eller sms om det finns mobilnummer.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 823
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 672
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 378
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp