Hur ser en helg ut for er?

Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema?

Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa himla mycket kul pa min lediga tid, men samtidigt kanner att jag inte har tillrackligt med tid for vila/for mig sjalv, samtidigt som jag ofta fort blir uttrakad om jag har FOR mycket tid for mig sjalv - balansen ar valdigt svar att hitta!

Sa, ar lite nyfiken pa hur det ser ut bland bukefolket! Har du kanske djur, gard och barn och helgen gar mest pa rutin/schema med fodringar, fotbollstraningar, tvatta etc, eller har du massa frihet, och isafall, hur anvander du den?

Lite latt demografisk information hade ocksa varit intressant - typ ungefarligt alderskategori och om du bor i stad eller pa landet ungefar.

Jag tycker om att ha nagra sociala planer pa fredagar, det hjalper mig att kanna som att helgen faktiskt har borjat, annat an att dega hemma.
Lordagsmorgnar tycket jag om att ta det lugnt - lasa tidningar, pata med mina blommor (har 40+ krukvaxter..), storhandla mat, kanske titta pa country file eller skrapTV. Eftermiddagarna / kvallarna ar jag igen garna social med vanner
Sondagsmorgnar ar jag i stallet fran 8-12 och eftermiddagarna kampar jag med att "anvanda" pa ett bra satt - ar jag hemma och typ ordnar med "life admin" kanns det som att helgen slutar tidigt och man raknar ner timmarna.. Det blir ofta nagot som storkok mat/lunchlador etc, men vill garna battra mig till att gora nagot kul pa sondagseftermiddagar/kvallar.. !

Jag ar 25-35 och bor i storstad :D
Jag är 52, sambo och bor i villa nära stan. Innan pandemin så åkte vi ofta på dansevent runt om i landet. Både för tävling och ren rekreation. När pandemin kom har det bara varit vi två förutom försiktigt umgänge med nära familj. Jag vill a helgerna så fria som möjligt att jag lägger upp städ och tvätt under veckan. Vi är dessutom flitiga speediga hobbymotionärer med promenad (ihop) varje morgon innan jobbet samt löprundor 2-4 dagar i veckan. Helgerna går åt att slappa, renovera huset (vilket ochså görs en hel del under veckorna) Vi är inga film eller tv tittare, fb eller instagrammare. Så det blir rätt mycket tid i veckorna. Då kan i och för sig töttheten vara ett mer bekymmer. Vi går och lägger oss vid.....20.00 om kvällarna vardag som helg :love: . Där blir det lite surf och tv dock. Släcker /sover 20.30-21.00 Vaknar runt 05.30-06. typ
Ska jag någogång sociala så ska det absolut ske på fredag em/kväll.
 
Träffar oftast särbon tors-sön. Jag dyker för det mesta minst en dag varje helg, det tar i stort sett hela dagen. Den dag jag inte dyker har jag sovmorgon som jag värdesätter mycket högt. Jag brukar försöka att träffa nån vän och/eller göra nån aktivitet/utflykt.
 
och ar det ungefar samma saker, eller gor du helt enkelt bara det du kanner for i en given stund?
Det kan variera, men ser i regel till att jag inte har några måsten eller borden under ledighet.
Jag går till mitt arbete efter ledighet med känslan att jag faktiskt varit ledig.
 
Jobbar kontorstid måndag till fredag, inga barn men sambo, bor i storstad. Har inte egen häst men rider en hel del ändå. Vissa helger är jag i stallet lördag och söndag om jag hyrt häst eller går kurs.

En helg som jag inte rider så försöker jag hinna med att träna en dag just nu är det mest digitala pass hemifrån. Sen går jag gärna ut och går långpromenad, är det riktigt fint kan jag åka ut i skärgården och bada en dryg halvdag lördag eller söndag.

Pandemin och hemkontor har underlättat mycket för att slippa tvätta på helgerna. Imorse drog jag igång tvätten klockan 7, började jobba efter jag varit nere i tvättstugan andra gången. Sen tog min sambo kommande tvätten och så hämtade vi tvätten på lunchen.

Försöker ha tid för både återhämtning och träffa vänner också och umgås med sambon. Ibland kan jag bara vara hemma och kolla på en bra serie eller som nu mycket OS det är också otroligt viktigt för att jag ska må bra.

Jag drar mig inte heller för att avboka saker om jag känner att det varit för mycket och jag inte orkar träffa en kompis eller träna. Har en sjukdom gör att jag måste lyssna på kroppen och det är en bra bromskloss.
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 168
Senast: Huggorm
·
Kropp & Själ Det har borjat kannas hostigt och har i UK har vi fatt mer och mer restriktioner efter att antalet corona fall okar igen. Efter ett...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 875
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 573
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp