Picks or it didn't happen@Anna Jag knäcker förstås inte dina bokstäver![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Picks or it didn't happen@Anna Jag knäcker förstås inte dina bokstäver![]()
Eller popflicka.
Flicka är nog en del av det som skrämmer iväg mig, ja. Jag är ju tant.Exakt samma här. Eller popflicka. Jag tror att jag fick nog av både prickigt och randigt när jag var 13-15, lyssnade på all usel falsksjungande svensk indiepop som gick att hitta och såg ut som en vandrande cirkus.
Jag äger inte ett enda prickigt (eller för den delen randigt) plagg. Dels på grund av nämnda associationer men dels också för att jag faktiskt inte passar i det.
Jag har, måste jag förresten tillägga, inget emot prickigt på andra. Det är bara för min egen del det inte funkar.
Just marinblått och vitt som du nämner @_Charlotte_ anses ju vara just fräscht fint. Själv skulle jag känna mig som en tant som försökt klä ut sig till bebis.
Fel med telefonen.Jag har, måste jag förresten tillägga, inget emot prickigt på andra. Det är bara för min egen del det inte funkar.
Just marinblått och vitt som du nämner @_Charlotte_ anses ju vara just fräscht fint. Själv skulle jag känna mig som en tant som försökt klä ut sig till bebis.
Men nej - prickar är snyggt! Jag känner flera feministiska forskare som definitivt är tanter men älskar prickigt (och högklackat för att knyta an till en annan tråd). En av dem är dessutom utrustad med dalmatiner.Flicka är nog en del av det som skrämmer iväg mig, ja. Jag är ju tant.
Jag har också funderat på varför prickigt är så svårt. Jag associerar det till hemmafru och 50-tal, och på grund av färgerna - rött, vitt, blått i klara nyanser - associerar jag det även till vad en kompis kallar "det nya maritima modet". Jag gillar INTE det "nya maritima modet".
Jag har en kompis som alltid är oerhört vacker i välordnat hår och damiga femtiotalskläder. På henne är prickigt jättefint. Ja, faktum är att till och med små hjärtan över hela klänningen är fint på henne!
Precis det, @prinsessfeminist! Ständigt lika aktuellt.