hur sitter detta hackamore?

Kedjan under hakan och skänklarna framår... jag är trög, jag fattar inte vad du menar. :confused:
 
menar att översta delen - den man sätter sidostyckena i - går mot kindbenen... får inte sidostyckena att sitta som de ska, de dras lixom framåt och det bidrar till att metallen ligger mot och trycker. Förstår ni? :)
 
Har du satt den för högt upp kanske? eller möjligtvis spänt kedjan för löst så övre delen på skänkeln vrids fram för långt när du tar i tygeln. - Bara gissningar....
 
troligen har du spännt för löst och så ska du inte rida så att skänklarna är spända hela tiden på hacket.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 633
Senast: Mogge
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 115
Senast: TinyWiny
·
Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 640
Senast: Septicemia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp