hur sitter detta hackamore?

Kedjan under hakan och skänklarna framår... jag är trög, jag fattar inte vad du menar. :confused:
 
menar att översta delen - den man sätter sidostyckena i - går mot kindbenen... får inte sidostyckena att sitta som de ska, de dras lixom framåt och det bidrar till att metallen ligger mot och trycker. Förstår ni? :)
 
Har du satt den för högt upp kanske? eller möjligtvis spänt kedjan för löst så övre delen på skänkeln vrids fram för långt när du tar i tygeln. - Bara gissningar....
 
troligen har du spännt för löst och så ska du inte rida så att skänklarna är spända hela tiden på hacket.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
650
Senast: 95johsv
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 634
Senast: Mogge
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
781
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 281
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp