Hur sjuka är ni innan ni är hemma från arbete?

Jag är dålig på att vara sjuk. Jag går till jobbet om jag tar mig ur sängen. Uppfostrad enligt den charmerande devisen "det går över tills du gifter dig" eller "ta en dusch så känns det bättre". Jag kan stänga in mig eller numer jobba hemma vid behov, så antalet karensdagar är Obefintliga. Inget att vara stolt över, bara ett faktum.
 
Men såhär i efterhand vem tackar en för att man gör så !

Det är inte hög arbetsmoral, det är självdestruktivt. Det är nog ingen som hade anklagat dig för att vara hemma i onödan, om du tog sjukdagar när du blir sjuk.

Att jobba med feber ökar risken för olyckor, som alltid är värre, jobbigare och dyrare för arbetsgivaren.
 
Det är klart man skulle varit hemma men saken är den att vi är så underbemannade och bara två som ska sköta 6 mans jobb som vi var förut och nu har vi 25% mer att ta hand om mot då vi var 6 st så det är bara att bita ihop och knega på annars blir det problem !
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
639
Juridik & Ekonomi Vad gör man då? Kan man bedömas vara för sjuk för att söka arbete och beviljas sjukpenning som arbetssökande? Förlorar man alltid sin...
Svar
11
· Visningar
778
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Jag blir tokig snart, dottern är sjuk konstant! Hon går 3 dgr i veckan på föris och hinner gå en vecka innan hon är sjuk igen. Men under...
2
Svar
22
· Visningar
1 686
Senast: Mirre
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 175
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp