Hur ska du fira jul?

Både jag och Syster jobbar hela julen så vi försöker desperat hitta någon ledig dag för att åka till mamma och styvfar. Annars är vi lite ensamvargar båda två som gärna firar ensamna hemma men med mycket telefonkontakt.
 
Jag tänker för övrigt fira julen uppe hos mina föräldrar. Har inte firat jul där sen 2012 och öht inte varit där mer än två dygn sen dess :crazy:
Nåja, vi har rest tillsammans istället så det spelar inte så stor roll. Dessutom har dottern varit där en vecka varje sommar sen dess.
Största anledningen är nog ändå att Mathildes kompis som bor i Australien ska hälsa på sin mormor och morfar (mina föräldrars grannar) så då gäller det att passa på. De är inte i Sverige så himla ofta.
 
I år ska jag för första gången i mitt liv jobba över julen. Har inget schema än, så vet inte vilka tider dock. Gissar dock att det kommer vara 24-26 december.
Känns dock helt ok. Dels för att jag tycker det är självklart att man turas om att jobba jul, dels för att allas våra älsklingar de fyrbenta är sjuka även över julen och behöver vård.
När jag inte jobbar kommer jag vara hos min mor, där även min bror kommer vara och så räknar jag med lite god julmat.
 
Jodå, planera går bra men du får tammetusan inte sätta upp julpynt! :p
Bra, då fortsätter jag med planeringen! Julpyntet brukar komma upp sent i denna familjen, om jag fick bestämma så hade det inte kommit upp alls (förutom julkrubba, julgran och ljus/lampor)… Det är bara massa onödigt krimskrams som ska undan igen efter någon vecka. Onödigt jobb mao ;)
 
Jobbar också för första gången i mitt liv. 24:e-26:e december 9-17.
Djuren kan bli sjuka när som helst!
Så blir nog ett kortare julfirande än vanligt på julaftonskvällen istället. Jobbet brukar köpa in julmat så vi kan ha det lite mysigt på jobbet och tänkte att jag skulle baka lite innan och bjuda på under dagarna.
 
Just ja, jag kommer i alla fall fira jul hos familjen i Jämtland, sen får vi se om vi är inne i stan eller utanför, så långt har vi inte kommit i planerna :)
 
Bra, då fortsätter jag med planeringen! Julpyntet brukar komma upp sent i denna familjen, om jag fick bestämma så hade det inte kommit upp alls (förutom julkrubba, julgran och ljus/lampor)… Det är bara massa onödigt krimskrams som ska undan igen efter någon vecka. Onödigt jobb mao ;)

Jag har julgran med ljus på trädäcket. Sen typ två ljusstakar i fönstren. That's it! :D
 
I vårt hus :love:

Samt förmodligen även med sambons systrar/deras respektive och alla barn. Men det beror på min foglossning, sambons snöjour och vädret.
 
I Thailand med sambon :love:
Jag är nöjd att jag för en gångs skull inte behöver jobba i mellandagarna. Har slitit med jobb hela sommaren och kommer slita hela hösten också, men det är värt det (hoppas jag) ;b
 
Jag har 3 veckors jullov och tänker spendera den hemma. Julafton blir en mysdag (som vanligt) med familj, god mat och alldeles för mkt godis. Jag gillar julen och även om jag inte känner mig så julig redan nu så ser jag fram emot den, utan julen hade nov-feb bara varit en enda lång, grå sörja och känts dubbelt så långt. Har faktiskt köpt ett par julklappar redan, gillar att börja tidigt och sprida ut inköpen så blir man inte lika fattig i december :)
 
Jag ska inte fira direkt, kanske äter något extra gott, men i annat fall ska jag bara sitta hemma ensam vid datorn med hunden som vanligt.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 440
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
33 044
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp