Bukefalos 28 år!

Hur ska jag avvänja fölet? Stoproblem

F

flickancarra

Hej!

Har en köpare som ska hämta fölet om en månad, när hon är 6 och en halv månad gammal. Min plan var att börja ta in dem snart på nätterna för att sätta fölet i egen box på nätterna och låta dem gå tillsammans på dagarna.:idea:

Så kommer jag hem idag och ser att stoet fått ögoninfluensa!! :eek::crazy::confused: Fattar inte varifårn men det är en annan femma.

Jag vill ju inte att fölet också ska få det, så när jag såg det tog jag in alla i stallet (sto plus föl plus ett annat sto). Alla i vars en box. Nu på kvällen tog jag ut mamman i gången och lät fölet dia och satte sen in fölet i sin box igen, och mammam efter att jag tvättat med saltlösning, till sin box. Fölet verkade inte alls stressat.

Vad ska jag göra? Ska jag övertala köparen att hämta redan nu? Ska jag låta mamman gå i egen hage så hon inte smittar, och fölet tillsammans med min andra gumma (som hon trivs bättre med än sin mamma)? Alla råd mottages tacksamt!!:bump:
 
Sv: Hur ska jag avvänja fölet? Stoproblem

Förlåt, nu kommer jag verka riktigt korkad men vad sjutton är ögoninfluensa ???
 
Sv: Hur ska jag avvänja fölet? Stoproblem

:o:angel:

ögon inflammation... det gick nog för snabbt...
 
Sv: Hur ska jag avvänja fölet? Stoproblem

Jag hade följt din ursprungliga avvänjningsplan tycker det är för tidigt att dela på dom helt. Skulle fölet också få ögoninflamation så brukar det inte vara speciellt svår behandlat, känns för mig som det är sämre att dela dom helt.

/Camilla
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
712
Senast: Ketrawzc
·
Avel Den eviga diskussionen om när man ska och inte ska avvänja föl, jag vet, men jag reagerade så starkt just den här gången. Det är väl...
Svar
4
· Visningar
1 547
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 838
Senast: Lobelia
·
Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 403
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp