Hur ska jag få henne att äta?

MikaTela

Trådstartare
Jag har just flyttat min häst till ett nytt stall och då kom det ett problem. Hon matvägrar inomhus. Eller inte fullt men hö så äter hon inte ens hälften av och kraftfodret rör hon knappt. I samma stall står det 3 valackar varav hon verkar ha kärat ner sig i sin granne.

I hagen går hon själv för tillfället men så hon kan se dom andra hästarna och dessutom kretsar det mycket folk runt stallet. Men i hagen äter hon med god aptit.

Hur ska jag få henne att börja äta inne?
 
Sv: Hur ska jag få henne att äta?

Ge henne mer tid så ska du se att det kommer. Hur pass nyss är det ni flyttade?
 
Sv: Hur ska jag få henne att äta?

Det var i söndags jag flyttade så det är snart en vecka som vi har stått i det nya stallet.
Hon verkar inte ledsen eller något utan tvärtom så verkar hon se glad och lättad ut hela hästen.
 
Sv: Hur ska jag få henne att äta?

Ge henne mer tid då ska du se att hon börjar äta. De kan ju komma lite ur fas när det är mycket att titta på och omställningar etc. Jmf med att det brukar ta ett tag innan de ligger ner på nya ställen. Du får ge henne lite mer ute sålänge?

Om hon är kär och brunstig så kanske hon inte riktigt 'har tid' att äta på nätterna. å borde det gå över när hon går ur brunst/kärleken svalnat lite ;)
 
Sv: Hur ska jag få henne att äta?

Kanske att hon får i sig mer i hagen än tidigare? Min gamleman tycker fortfarande att gräset i hagen är mer smakligt än höet. Verkar som att kraftfodret (fast det äter han gärna) och gräset räcker ett bra tag just nu. Bara en fundering!
 
Sv: Hur ska jag få henne att äta?

Det är ju så frustrerande, min var precis lika dan när vi flyttade henne
 
Sv: Hur ska jag få henne att äta?

Det är bara att vänta:)
Min matvägrade i två veckor när hon var på ett nytt ställe:crazy:
//C
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: mily
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 397
Senast: Twihard
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: Roheryn
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 944
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp