Hur ska jag hålla mig ifrån att höra av mig?

En försynt undran bara: är det inte bättre att du inte ser det som "ett skede" nu? Han anser ju uppenbarligen att det är over, finito and out.

Ett skede låter ju som något pågående. Och för honom verkar det inte vara det.

Mötet var inte lätt för någon av oss. Båda HAR mycket känslor för den andra!
Jag vill inte nu genast efter ett fint och känslosamt möte (skedet jag pratar om) säga "och så vill jag ha mina saker NU", som en del verkar tycka att jag ska göra. Varför förstöra den fina känslan?
 
Jag ber er alla nu! Jag har precis kommit hem från ett konstigt och fint möte med mitt ex. Saker har fallit på plats, men det är många tankar och funderingar och massor med känslor som rör sig i mitt huvud och min kropp. Det är med all sannolikhet likadant för honom.
Jag orkar inte mera höra på alla påhittade detaljer och allt skäll och "goda råd" många av er här kommer med.

Trådrubriken är inte längre aktuell, så jag tackar för mig! Vänligen respektera detta!
Allt ordnar sig! Det gör det alltid!
 
Mötet var inte lätt för någon av oss. Båda HAR mycket känslor för den andra!
Jag vill inte nu genast efter ett fint och känslosamt möte (skedet jag pratar om) säga "och så vill jag ha mina saker NU", som en del verkar tycka att jag ska göra. Varför förstöra den fina känslan?
Jag tänkte nog inte NU. För att undvika att ladda sakerna med så länge de finns kvar hos honom så har jag fortfarande en anledning att ta kontakt så skulle jag själv behandla dem som en praktisk fråga och se till att få hem dem. För min egen skull. Det behöver inte innebära några NU-ultimatum till honom.
 
Skärpning på dig själv. Du har valt att starta en diskussionstråd på ett öppet forum och det enda du kan begära är att folk ska ha en trevlig ton. Vilket du själv INTE har.
Fast det kan jag faktiskt ta. @tott är av förklarliga skäl rätt ledsen och jag kan förstå om det brister lite.

För övrigt så håller jag med @mandalaki - det är synd att du inte fick ett "rent" avslut som verkligen innebär just det för nu har du det där hängande över dig både som livlina och klump i magen och det tror jag ingen av oss unnar dig.
 
När en man säger "jag vill inte vara tillsammans med dig" flera ggr så måste du ta honom på orden...

TS ditt ex tycker säkert om dig på sitt sätt och jag tror inte han gör dig illa med flit, men hur länge ska du fortsätta må dåligt och hänga upp hela din tillvaro på att han kanske, möjligens, någongång i en fjärran framtid ska bli din pojkvän igen? Hur länge orkar du hoppas? :(

Det Lovisaleonora skrev tycker jag låter som en bra plan. :)
 
Vi hade inte kommit överens om nåt! Fatta!! Det hängde i luften!

Ni hittar på en egen liten historia här, och jag gillar det inte alls!

Och en löjlig historia dessutom, som om att du inte skulle vara myndig och klara av att ta hand om dig själv.

Till er andra: Alltså, vad är grejen? Om ts får sina grejer imorron eller om en månad, vad spelar det för roll? Ingen alls.

Om ts är kär i sitt nyblivna ex, så låt henne få vara det ifred? Det lägger sig med tiden.

Om ts behöver få tänka på honom hela sin vakna tid, så låt henne få göra det. Det lägger sig med tiden.

Tiden läker alltid sår. Även om det blir ärr som kvarstår. Dessa bleknar även med tiden de med.
 
Och en löjlig historia dessutom, som om att du inte skulle vara myndig och klara av att ta hand om dig själv.

Till er andra: Alltså, vad är grejen? Om ts får sina grejer imorron eller om en månad, vad spelar det för roll? Ingen alls.

Om ts är kär i sitt nyblivna ex, så låt henne få vara det ifred? Det lägger sig med tiden.

Om ts behöver få tänka på honom hela sin vakna tid, så låt henne få göra det. Det lägger sig med tiden.

Tiden läker alltid sår. Även om det blir ärr som kvarstår. Dessa bleknar även med tiden de med.

Om det är så jävla känsligt att man inte kan ta folks åsikter som inte passar så behöver man ju inte starta en tråd på ett diskussionsforum om det.
 
Om det är så jävla känsligt att man inte kan ta folks åsikter som inte passar så behöver man ju inte starta en tråd på ett diskussionsforum om det.

Å andra sidan behöver man inte vara så extremt känslig som du heller och dra på alldeles för höga växlar.

För vad? Vad är det som kan hända av att inte ts fick sina grejer vid mötet? Absolut ingenting, inget mer än att deras avslutade relation drar ut på tiden. Och vad gör det då? Ts kanske har ett slags behov av att ha kontakt med honom på detta sättet, även om du inte förstår det.
 
Å andra sidan behöver man inte vara så extremt känslig som du heller och dra på alldeles för höga växlar.

För vad? Vad är det som kan hända av att inte ts fick sina grejer vid mötet? Absolut ingenting, inget mer än att deras avslutade relation drar ut på tiden. Och vad gör det då? Ts kanske har ett slags behov av att ha kontakt med honom på detta sättet, även om du inte förstår det.

TS får ha precis vilken kontakt hon vill, hon får drömma och tro precis hur hon vill. Jag får slkriva precis vad jag vill och du har inte en aning om vad jag förstår och inte förstår.

Jag har bara svårt för folk som är totalt inkonsekventa.
 
TS får ha precis vilken kontakt hon vill, hon får drömma och tro precis hur hon vill. Jag får slkriva precis vad jag vill och du har inte en aning om vad jag förstår och inte förstår.

Jag har bara svårt för folk som är totalt inkonsekventa.
Men du vet precis ingenting om detaljerna i det här! Dem hittar du friskt på.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 928
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 474
Senast: Hoppsin
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 324
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp