Hur ska jag hålla mig ifrån att höra av mig?

tott

Trådstartare
Låter som en fjortisrubrik, men det är väl ett fjortisproblem.

Kommer ni ihåg 52an och den nyliga tråden om att det sket sig?
Jag mår fortfarande skit! Vi har inte hörts sedan det jag skrev om i sket sig-tråden. ..eller jo, en kort vanlig fråga om allmänt, men inget mer.

Bestämde mig då för att låta honom vara, satsa på sitt fritidsprojekt som är högaktuellt just nu, och vänta på att han (eller kanske jag) tar kontakt då det lugnat sig med det. Problemet är att jag tänker på honom precis hela tiden och har börjat sakna honom alldeles galet mycket. Trots att han surade mycket den sista tiden så hade vi ju mycket fint också - mycket beröring och fina stunder. Jag håller på att bli knäpp..
En det av mig vill verkligen hålla mig från att ta kontakt men en del av mig skriiiker efter att få skicka ett litet meddelande. Hjälp mig!
 
Det är lätt att bara minnas det man saknar. Och det man saknar är ju de fina stunderna. Resten är lätt att glömma bort.

Påminn dig om att du får HELA paketet. Respektera honom för den han är och inse att det är allt (hela honom) eller inget. Att höra av sig innan det känns bra och självklart kan vara respektlöst, både mot dig och honom.

Lek inte med era känslor, ta tiden på dig att fundera ut vad du verkligen vill. Just nu saknar du det bra, men saknar du resten?
 
Om du känner så att du saknar hela paketet...då är saken biff! Ring:)
gulan

Fast det kan jag inte göra just nu. Vet att han har 24/7 med fritidsprojektet som kräver full fokus nu och en vecka framöver.

Funderar på att skriva ett brev...som han kanske aldrig får. Ett brev med alla mina tankar och funderingar och frågetecken.
 
Ja, det är jättesvårt att låta bli att höra av sig. Jag har en kille som jag försöker minska ner kontakten med, men varje gång jag har det slutat med t ex ett samtal och så är man tillbaka och efter samtalet så känns det en blandning mellan :banghead: och :laugh:.
Jag minns saknaden när jag och mitt X delade på sig, tog några månader innan jag kom över det och saknaden var enorm, men jag kom på att det inte var X jag saknade, det var sällskapet att slippa va ensam.

Hoppas det reder ut sig för dig.
 
Låter som en fjortisrubrik, men det är väl ett fjortisproblem.

Kommer ni ihåg 52an och den nyliga tråden om att det sket sig?
Jag mår fortfarande skit! Vi har inte hörts sedan det jag skrev om i sket sig-tråden. ..eller jo, en kort vanlig fråga om allmänt, men inget mer.

Bestämde mig då för att låta honom vara, satsa på sitt fritidsprojekt som är högaktuellt just nu, och vänta på att han (eller kanske jag) tar kontakt då det lugnat sig med det. Problemet är att jag tänker på honom precis hela tiden och har börjat sakna honom alldeles galet mycket. Trots att han surade mycket den sista tiden så hade vi ju mycket fint också - mycket beröring och fina stunder. Jag håller på att bli knäpp..
En det av mig vill verkligen hålla mig från att ta kontakt men en del av mig skriiiker efter att få skicka ett litet meddelande. Hjälp mig!
Jag gör som jag känner (för det säger min terapeut att jag ska göra), känner jag att jag vill ta kontakt så gör jag det (under förutsättning att den andra parten inte bett mig att låta bli, då får det givetvis respekteras). Hellre att det blir ett definitivt det blir aldrig vi än en utdragen gråzon där man aldrig kommer vidare.
 
Fast det kan jag inte göra just nu. Vet att han har 24/7 med fritidsprojektet som kräver full fokus nu och en vecka framöver.
Är det helt stört omöjligt att du bara kan åka dit och hjälpa honom med det där 24/7 fritidsprojektet, om du nu vill få en naturlig ingång till att fortsätta att umgås med honom?
 
Är det helt stört omöjligt att du bara kan åka dit och hjälpa honom med det där 24/7 fritidsprojektet, om du nu vill få en naturlig ingång till att fortsätta att umgås med honom?

Jo tyvärr! Stört omöjligt! Det är många andra involverade i projektet också och det kräver full fokus.
 
Jag har alltid innan kommit med rådet att slopa all kontakt, nu vet jag inte. Om det är så att det är riktigt över, dvs han har gått vidare så är det kanske bäst att inte ha någon kontakt alls så att man kan komma vidare i sit liv. Det som är faran då är att man aldrig kommer över det ordentligt. Jag har inte provat alternativet med att hålla kontakten, bara det att bryta helt. För mig är det så att jag 15 år senare fortfarande är ledsen över uppbrottet och längtar efter den andra (så illa att tårarna kommer) ibland.
 
Jag har alltid innan kommit med rådet att slopa all kontakt, nu vet jag inte. Om det är så att det är riktigt över, dvs han har gått vidare så är det kanske bäst att inte ha någon kontakt alls så att man kan komma vidare i sit liv. Det som är faran då är att man aldrig kommer över det ordentligt. Jag har inte provat alternativet med att hålla kontakten, bara det att bryta helt. För mig är det så att jag 15 år senare fortfarande är ledsen över uppbrottet och längtar efter den andra (så illa att tårarna kommer) ibland.

Tror inte han har gått vidare. Tror snarare att han inte riktigt ens hunnit landa i det som hänt, eftersom han har haft fullt upp med sitt fritidsprojekt efter uppbrottet. Jag har en massa saker kvar hos honom också, så något slag av kontakt måste vi ännu ha. Just nu måste han ge 110 % på fritidsprojektet, men hoppas att han tar kontakt nästa vecka...kanske förgäves :(
 
Tror inte han har gått vidare. Tror snarare att han inte riktigt ens hunnit landa i det som hänt, eftersom han har haft fullt upp med sitt fritidsprojekt efter uppbrottet. Jag har en massa saker kvar hos honom också, så något slag av kontakt måste vi ännu ha. Just nu måste han ge 110 % på fritidsprojektet, men hoppas att han tar kontakt nästa vecka...kanske förgäves :(

Jag tänker lite som Petruska. Varför krångla till det och vad kan hända om du bara ringer och säger att du saknar honom väldigt mycket - för du gör ju det. Det behöver ju ta mer än fem minuter av hans tid och fokus.

Jag tror att om du verkligen saknar honom och du vill ge relationen en chans så är det dumt att censurera sig och anpassa sig och det gäller både dig och honom. För du är ju som du är och han är som han är. Den som anpassar sig för att få den inledande relationen att fungera riskerar att hamna i en tråkig sits i förhållandet den dagen denne faktiskt inte längre vill vara i den rollen.

Så vad kan hända om du ringer eller skickar ett sms och säger att du saknar honom och att du gärna ses/pratar när han inte längre har fullt upp?

1. Han blir glad och lättad.
2. Han blir arg för att du stjäl fem minuter av hans fokus och tid
3. Han är likgiltig

Oavsett hur han reagerar så borde det ge dig mer kött på benen vad gäller er möjlighet till en framtida relation, eller hur?
 
Tror inte han har gått vidare. Tror snarare att han inte riktigt ens hunnit landa i det som hänt, eftersom han har haft fullt upp med sitt fritidsprojekt efter uppbrottet. Jag har en massa saker kvar hos honom också, så något slag av kontakt måste vi ännu ha. Just nu måste han ge 110 % på fritidsprojektet, men hoppas att han tar kontakt nästa vecka...kanske förgäves :(

Men om du nu vet att han verkligen inte har tid med annat än fritidsprojektet så är det väl inte ens tal om att höra av sej ?
Du vet ju att han bara kommer tycka att du stör (?)

Om jag va du skulle jag vackert vänta till projektet va slut eller att han hör av sej (vilket som kommer först.. )
 
Men om du nu vet att han verkligen inte har tid med annat än fritidsprojektet så är det väl inte ens tal om att höra av sej ?
Du vet ju att han bara kommer tycka att du stör (?)

Om jag va du skulle jag vackert vänta till projektet va slut eller att han hör av sej (vilket som kommer först.. )

Jo jag vet - det är min plan. Vill inte störa honom med annat just nu. Nästa vecka är en bättre tidpunkt, men likväl borde jag låta honom höra av sig...om han vill :(
 
Jo jag vet - det är min plan. Vill inte störa honom med annat just nu. Nästa vecka är en bättre tidpunkt, men likväl borde jag låta honom höra av sig...om han vill :(

Fast 5 minuter har alla nån gång på en dag. Oavsett vad de pysslar med. Skicka ett sms eller ring, vill han så vill han och vill han inte så vet du. Ett sms kan han ju kolla när som helst under dagen. Ska ni ha en framtid måste ni ju kunna hantera även perioder som dessa. Min partner har perioder när hans jobb (inte fritid) gör att jag knappt ser honom än mindre kan prata i telefon. Vi sms:ar och BARNET och partner skickar filmer till varandra. Är det riktigt intensivt spelar hen in några i förväg som jag kan ha i rockärmen vid behov. Det är ju inte oöverkomligt om man/han vill.
 
Fast 5 minuter har alla nån gång på en dag. Oavsett vad de pysslar med. Skicka ett sms eller ring, vill han så vill han och vill han inte så vet du. Ett sms kan han ju kolla när som helst under dagen. Ska ni ha en framtid måste ni ju kunna hantera även perioder som dessa. Min partner har perioder när hans jobb (inte fritid) gör att jag knappt ser honom än mindre kan prata i telefon. Vi sms:ar och BARNET och partner skickar filmer till varandra. Är det riktigt intensivt spelar hen in några i förväg som jag kan ha i rockärmen vid behov. Det är ju inte oöverkomligt om man/han vill.

Jo jag vet. Min åsikt är också att man alltid har tid att skicka ett sms. Alla är ju på toa nån gång ;)
Just nu vill jag inte trassla till hans fokus på den viktiga uppgiften han har den här veckan (där också andra är inblandade), så av ren respekt så ska/måste/vill jag låta bli. Jag vill inte förstöra för honom. Om en vecka torde det vara bättre...

...och vi har, medan vi var ihop, haft några såna här intensiva perioder för hans del - och fixat det. Nu är vi ju inte ihop och ett samtal skulle ju inte handla om "hej älskling, hur har du det...".
 
Jo jag vet. Min åsikt är också att man alltid har tid att skicka ett sms. Alla är ju på toa nån gång ;)
Just nu vill jag inte trassla till hans fokus på den viktiga uppgiften han har den här veckan (där också andra är inblandade), så av ren respekt så ska/måste/vill jag låta bli. Jag vill inte förstöra för honom. Om en vecka torde det vara bättre...

...och vi har, medan vi var ihop, haft några såna här intensiva perioder för hans del - och fixat det. Nu är vi ju inte ihop och ett samtal skulle ju inte handla om "hej älskling, hur har du det...".

Jag tycker du tar för mycket hänsyn och han för lite.
 
Jag tycker du tar för mycket hänsyn och han för lite.

Nä, inte den här veckan. Man måste respektera. Jag vill inte förstöra för honom i hans satsning och väljer därför att må skit som bara den, några dagar till.
Corzette har rätt här några inlägg upp. Jag sabbar mera än gör nytta om jag hör av mig med mina/våra bekymmer nu.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 928
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 474
Senast: Hoppsin
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 324
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp