Hur ska jag hålla mig ifrån att höra av mig?

Nä, inte den här veckan. Man måste respektera. Jag vill inte förstöra för honom i hans satsning och väljer därför att må skit som bara den, några dagar till.
Corzette har rätt här några inlägg upp. Jag sabbar mera än gör nytta om jag hör av mig med mina/våra bekymmer nu.

Men vad i hela friden är så förbenat viktigt och tidskrävande att man inte har tid för ett enda samtal eller sms till den person man faktiskt alldeles nyligen haft en kärleksrelation till?! (och nu menar jag inte att du ska berätta vad det är, men det hela är ju helt galet?)
Vill han ha fortsatt kontakt med dig så är det väl inte för mycket begärt att han ska kunna avvara ett par minuter för ett samtal på lunchen eller innan läggdags?!

Tycker han beter sig som en riktig drummel! :crazy:
 
Men vad i hela friden är så förbenat viktigt och tidskrävande att man inte har tid för ett enda samtal eller sms till den person man faktiskt alldeles nyligen haft en kärleksrelation till?! (och nu menar jag inte att du ska berätta vad det är, men det hela är ju helt galet?)
Vill han ha fortsatt kontakt med dig så är det väl inte för mycket begärt att han ska kunna avvara ett par minuter för ett samtal på lunchen eller innan läggdags?!

Tycker han beter sig som en riktig drummel! :crazy:

Skickade ett meddelande och önskade honom och de andra inblandade lycka till i deras stora prövning nu. Avslutade med kram. "Kram och tack :)", fick jag till svar.
Så långt kunde jag sträcka mig, men att ta upp mina funderingar och tankar nu - det är att sabba för honom och de andra.
 
Men vad i hela friden är så förbenat viktigt och tidskrävande att man inte har tid för ett enda samtal eller sms till den person man faktiskt alldeles nyligen haft en kärleksrelation till?! (och nu menar jag inte att du ska berätta vad det är, men det hela är ju helt galet?)
Vill han ha fortsatt kontakt med dig så är det väl inte för mycket begärt att han ska kunna avvara ett par minuter för ett samtal på lunchen eller innan läggdags?!

Tycker han beter sig som en riktig drummel! :crazy:

Åka till månen, nedmontera kärnkraftverk som är på väg att explodera, utrota världssvälten. Skapa fred på jorden.

Jag blir onekligen nyfiken på om de andra i detta fabulösa fritidsprojekt är lika strängt upptagna.
 
Åka till månen, nedmontera kärnkraftverk som är på väg att explodera, utrota världssvälten. Skapa fred på jorden.

Jag blir onekligen nyfiken på om de andra i detta fabulösa fritidsprojekt är lika strängt upptagna.

Nej det är de inte, för det är han som är chefen. Skulle vi vara ihop nu skulle det vara annat - då skulle vi självklart ha kontakt på något sätt, förmodligen varje dag. Nu är vi inte ihop och jag vill inte kontaminera honom med mina funderingar under denna vecka. Ska försöka att inte kontaminera honom senare heller kanske...
 
Nej det är de inte, för det är han som är chefen. Skulle vi vara ihop nu skulle det vara annat - då skulle vi självklart ha kontakt på något sätt, förmodligen varje dag. Nu är vi inte ihop och jag vill inte kontaminera honom med mina funderingar under denna vecka. Ska försöka att inte kontaminera honom senare heller kanske...

"Kontaminera honom med mina funderingar"..? Detta känns väldigt långt ifrån ett hälsosamt tankesätt kring er relation, i mina öron låter det snarare som att det var bra att den tog slut (för din skull).
 
"Kontaminera honom med mina funderingar"..? Detta känns väldigt långt ifrån ett hälsosamt tankesätt kring er relation, i mina öron låter det snarare som att det var bra att den tog slut (för din skull).

Äh! De som vill förstå vad jag menade lär förstå. Ni som vill missförstå...får väl göra det också ;)

Föreställ dig att du är på en viktig hästmeeting där det är många klasser och full fokus från din sida hela tiden - både gällande dina ritter och allt runtomkring. Skulle du då uppskatta ett långt (eller kort) meddelande från ditt ex där han/hon skriver om funderingarna på ert förhållande osv osv? Skulle du vilja att han/hon på det sättet tog fokus ifrån det du ska göra och koncentrera dig på till 110 % i några dagar?
Nä, just det. Det ante mig ;)
 
Äh! De som vill förstå vad jag menade lär förstå. Ni som vill missförstå...får väl göra det också ;)

Föreställ dig att du är på en viktig hästmeeting där det är många klasser och full fokus från din sida hela tiden - både gällande dina ritter och allt runtomkring. Skulle du då uppskatta ett långt (eller kort) meddelande från ditt ex där han/hon skriver om funderingarna på ert förhållande osv osv? Skulle du vilja att han/hon på det sättet tog fokus ifrån det du ska göra och koncentrera dig på till 110 % i några dagar?
Nä, just det. Det ante mig ;)

Läs gärna mitt tillägg också

Ja, om jag brydde mig tillräckligt mycket. Ledsen att jag låter krass.
 
@Mulberry menade nog att svara på att om relationen hade varit så pass viktig med exet så hade Mulberry svarat på sms:et från exet, trots full fokus på annat. Mulberry menade nog inte att tråden var ointressant. Så tolkade jag det i alla fall.

Ahaa ja, lite syftningsfel blev det där. Förlåt @Mulberry om sicx har rätt med tolkningen :bow:
 
@Mulberry menade nog att svara på att om relationen hade varit så pass viktig med exet så hade Mulberry svarat på sms:et från exet, trots full fokus på annat. Mulberry menade nog inte att tråden var ointressant. Så tolkade jag det i alla fall.

Precis så, blev lite fel när citat nr 2 kom längst ned, mitt fel där.

Jag menar alltså att jag, i exemplet jag skulle föreställa mig, hade reagerat annorlunda än ditt ex om jag hade brytt mig mer och värderat relationen högre. Jag tycker inte att det verkar vara mycket att hänga i gran.
 
Precis så, blev lite fel när citat nr 2 kom längst ned, mitt fel där.

Jag menar alltså att jag, i exemplet jag skulle föreställa mig, hade reagerat annorlunda än ditt ex om jag hade brytt mig mer och värderat relationen högre. Jag tycker inte att det verkar vara mycket att hänga i gran.

Fast vad vet jag - kanske han skulle bli skitglad över att få kärleksbekymmer-meddelande mitt i sin stora satsning. Vet inte, men jag skulle själv inte bli det om jag ska fokusera allt det går.
 
Alltså... om 1 min samtal skulle sabba för honom är jag väldigt tveksam till om det är värt att ha en relation till personen i fråga. Du behöver ju inte dra allt utan bara säga att du saknar honom.

Dessutom, låt honom bestämma om han vill prata med dig istället för att gissa. Ring och svarar han inte så har du svart på vitt. Att tassa på tå och anpassa sig totalt efter någon annan är inte vad jag vill ha i en relation iaf (been there, done that etc).
 
Jag skulle tvärtom inte kunna fokusera för 5 öre när en relation jag brydde mig om höll på att gå åt skogen.

Han har med alls säkerhet problem, men det måste göras. Och om han nu lyckas få fokus på det som gäller denna vecka, så vill jag inte ta det ifrån honom.
Jag kallar det respekt - inte tassa på tå.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 065
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 517
Senast: Hoppsin
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 353
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp