Bukefalos 28 år!

Hur ska jag hålla mig ifrån att höra av mig?

Jag håller med tott i resonemanget. Det finns faktiskt bättre och sämre tidpunkter att ta viktiga diskussioner. Varför ska det tvunget äga rum tunga resonemang NU, när hela omgivningen vet att det krävs fokus från hans sida. Vem vinner på det?

Sannolikt ingen alls.
 
Krassa fakta i det här fallet är ju att de faktiskt gjort slut. Det är alltså sitt ex TS försöker undvika att kontakta.

Vilket hon misslyckades med och fick respons från exet som hon bortförklarar med att han behöver ha fullt fokus på annat håll - det är det enda jag har diskuterat i tråden.

Jag tycker verkligen inte att TS ska kontakta exet igen, jag tycker att relationen verkar kass och det är snarare läge att mentalt radera den.
 
Vilket hon misslyckades med och fick respons från exet som hon bortförklarar med att han behöver ha fullt fokus på annat håll - det är det enda jag har diskuterat i tråden.

Jag tycker verkligen inte att TS ska kontakta exet igen, jag tycker att relationen verkar kass och det är snarare läge att mentalt radera den.


Det finns olika sätt att se på responsen jag fick på mitt lilla meddelande. Jag tror, vet du, att du inte skulle vara sådär rationell om du på riktigt var i min sits. Som jag skrivit i andra trådar - allting är inte svart eller vitt
 
Jag vet inte, han kanske bara är lite huvudlös, met det verkar som att han tänker mycket ur sitt eget perspektiv och inte så mycket ur ditt. Det är helt okej att ha en fritidssyssla som innebär att man är inkognito i några veckor. Intressen är jätteviktiga och de bör respekteras. Gillar man det inte att någon har ett intresse som tar upp mycket tid så är det dumt att inleda ett förhållande med en sådan person. Du verkar dock vara okej med det rent generellt. Gott så!

Problemet verkar dock vara att han inte uppvisar samma respekt för dig och det du vill göra, utan blir upprörd när ditt liv och intressen tar tid från er. Jag förstår om det brast för dig där.

Du verkar ju tycka om honom och då förstår jag så klart om du vill försöka ge förhållandet en andra chans. I så fall tycker jag att du ska prata om det med honom om respekten för var och ens tid och intressen.

Huvudet på spiken!
 
En reflektion: Någonstans tycker jag att början av ett förhållande ska vara lite galet och berusande, man lär känna varandra och man visar intresse för vad den andra gör. Bli störd på att den andra parten ska göra något den vill/är intresserad av som inte tar speciellt lång tid ingår inte i det scenariot. SPECIELLT inte när man själv har något hobbyprojekt på gång som enligt TS utsago kräver total respekt och tystnad från den andra parten.

Vill han verkligen ha ett förhållande med dig eller använder han nu det grandiosa projektet som ursäkt för att inte ha kontakt? Dvs den klassiska "jag vill/törs inte säga rent ut att jag inte vill ha en relation med dig så jag kommer med en massa ursäkter istället".
 
Det finns olika sätt att se på responsen jag fick på mitt lilla meddelande. Jag tror, vet du, att du inte skulle vara sådär rationell om du på riktigt var i min sits. Som jag skrivit i andra trådar - allting är inte svart eller vitt

Jag har varit i din sits och då är det svårt att vara rationell. Personligen var jag glad över att jag hade vänner och familj som var det.

Jag ger ju bara min syn på det, inte mer än så. Hoppas att det löser sig.
 
Jag hörde av mig igen... Efter att ha fått reda på att det har gått bra för teamet. Han svarade lite mer än han "behövde" t.o.m och slutade med en :). Försöker att inte tolka in för mycket, men det är svårt. Helt klart är han iaf lite mera vänligt inställd nu - eller var iaf för stunden.

Nu har jag skitont i magen igen och hoppas hoppas hoppas att HAN ska höra av sig. Avskyr verkligen det här att inte få ro i själen, utan hela tiden ha honom "i mig" - både dag och natt. :cry::(
 
Jag hörde av mig igen... Efter att ha fått reda på att det har gått bra för teamet. Han svarade lite mer än han "behövde" t.o.m och slutade med en :). Försöker att inte tolka in för mycket, men det är svårt. Helt klart är han iaf lite mera vänligt inställd nu - eller var iaf för stunden.

Nu har jag skitont i magen igen och hoppas hoppas hoppas att HAN ska höra av sig. Avskyr verkligen det här att inte få ro i själen, utan hela tiden ha honom "i mig" - både dag och natt. :cry::(

Som @Lovisaleonora brukar säga, varför låter du honom bo hyresfritt i din skalle?! Ta ett djupt andetag, dra iväg och gör något roligt. Att försöka vara tankeläsare brukar inte fungera så bra och orsakar i de flesta fall en massa lidande för en själv.

Vill han höra av sig så gör han det. Då är det upp till dig om du vill ha kontakt.
 
Som @Lovisaleonora brukar säga, varför låter du honom bo hyresfritt i din skalle?! Ta ett djupt andetag, dra iväg och gör något roligt. Att försöka vara tankeläsare brukar inte fungera så bra och orsakar i de flesta fall en massa lidande för en själv.

Vill han höra av sig så gör han det. Då är det upp till dig om du vill ha kontakt.
Lättare sagt än gjort. Har varit på olika evenemang...men det känns bakvänt och obekvämt. Jag jobbar på dagarna, men är då också "väck". Just nu har jag dessutom arbetsuppgifter som tillåter fri tankeverksamhet. Nästa vecka ska jag på en resa, men inte ens den känns lockande just nu. Tungt dethär!!
 
I dina skor hade jag avskrivit detta. Han vet var du finns, och det är också fullt möjligt att han är lite okonstlad just för att han vet att ni har brutit. Att det är en vänrelation s a s.

Som det låter nu tycker jag det verkar som han gått vidare, du bor inte i hans huvud på det sätt han bor i ditt.

Dax att skrinlägga tycker jag.
 
Lättare sagt än gjort. Har varit på olika evenemang...men det känns bakvänt och obekvämt. Jag jobbar på dagarna, men är då också "väck". Just nu har jag dessutom arbetsuppgifter som tillåter fri tankeverksamhet. Nästa vecka ska jag på en resa, men inte ens den känns lockande just nu. Tungt dethär!!

Ja, jag vet att det är det. Själv var jag tvungen att flytta 20 mil för att få eländet ur skallen :meh: Det gjorde att jag aldrig i helvete har eller kommer att tillåta att det händer igen.

Peppa dig själv att resan i nästa vecka kommer att bli jätterolig, du kommer att äta god mat/träffa trevliga människor/se intressanta saker osv. Man kan faktiskt programmera sig själv (till en viss del iaf).
 
Tanken styr helt. Men ofta hänger det på att vi inte VILL programmera om. Vi vill hoppas, vi vill tro och klamrar oss då fast vid något som i bästa fall är en chimär.

Det gäller att vara försiktig med vad man berättar för sig själv.
Ja, till exempel när människor intalar sig att DET HÄR var personen i hens liv, det var SÅ speciellt och varken hen eller någon annan har haft en relation av det slaget. DÅ gör man det svårt för sig. (Sen kan det ju KÄNNAS så, det gör det varje gång jag är ihop med nån, men det är väl därför man ens blir ihop.)
 
I dina skor hade jag avskrivit detta. Han vet var du finns, och det är också fullt möjligt att han är lite okonstlad just för att han vet att ni har brutit. Att det är en vänrelation s a s.

Som det låter nu tycker jag det verkar som han gått vidare, du bor inte i hans huvud på det sätt han bor i ditt.

Dax att skrinlägga tycker jag.
Helt och hållet kan jag inte skrinlägga innan jag har fått mina saker iaf. Har en hel del hos honom och det är inte helt lätt att få dem med tanke på avståndet och hans schema.
Blir nog svårt att skrinlägga också innan sorgearbetet är gjort. Dessutom känns det vääääldigt svårt att gå vidare då vi inte ens pratat sedan han i all hast och vredesmod hämtade sina saker från mig.
 
Ja, till exempel när människor intalar sig att DET HÄR var personen i hens liv, det var SÅ speciellt och varken hen eller någon annan har haft en relation av det slaget. DÅ gör man det svårt för sig. (Sen kan det ju KÄNNAS så, det gör det varje gång jag är ihop med nån, men det är väl därför man ens blir ihop.)
För mig ÄR det så! På riktigt den bästa mannen jag haft i mitt liv. Han har alldeles underbara sidor också. Sådana jag saknat hos tidigare män/killar. Många gemensamma intressen och värderingar har vi också. Vi har haft det alldeles underbart...också.
 
För mig ÄR det så! På riktigt den bästa mannen jag haft i mitt liv. Han har alldeles underbara sidor också. Sådana jag saknat hos tidigare män/killar. Många gemensamma intressen och värderingar har vi också. Vi har haft det alldeles underbart...också.
Men han ÄR inte den enda som kan leva upp till det och lite till, men det kanske känns så, men sluta intala dig att han är den bästa av alla män. Det finns massor av fantastiska människor.
 
Men han ÄR inte den enda som kan leva upp till det och lite till, men det kanske känns så, men sluta intala dig att han är den bästa av alla män. Det finns massor av fantastiska människor.
Jag intalar mig INTE att han är bäst av alla män! Jag behöver inte den bästa av alla - jag vill ha en bra som jag trivs med!

...och vem och vad avgör, förresten, vem som är bäst?
 
Senast ändrad:
Jag intalar mig INTE att han är bäst av alla män! Jag behöver inte den bästa av alla - jag vill ha en bra som jag trivs med!

...och vem och vad avgör, förresten, vem som är bäst?
Du skrev att han var den bästa mannen du haft i ditt liv.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 321
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 540
Senast: Hoppsin
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 364
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp