Hur ska jag hålla mig ifrån att höra av mig?

Kan jag ändra mig så kan väl han också?

Fast nu får du vara ärlig. Han agerar inte alls som han har eller kommer att ändra sig. Han agerar som någon som är lättad och tillfreds med att ni inte har varken förhållande eller kontakt.

Du däremot är väldigt tydlig med ditt kontaktsökande. Han svarar svalt och korrekt och artigt, som man gör när man inte vill vara osams men heller inte låta det gå längre.
 
Ja, om det är så du aktivt väljer att leva ditt liv är det ju ditt eget val. Det är ett aktivt val. Personligen tror jag inte det är bra för någon relation, oavsett vilken.

Mitt val såhär knappt en månad sedan det hände, jo. Det tog ju dessutom slut i stridens hetta. Jo, vi hade haft problem, men som sagt - tro de för det mesta beror på hans utmattningssyndrom...som han förhoppningsvis tar tag i oavsett.
 
Fast nu får du vara ärlig. Han agerar inte alls som han har eller kommer att ändra sig. Han agerar som någon som är lättad och tillfreds med att ni inte har varken förhållande eller kontakt.

Du däremot är väldigt tydlig med ditt kontaktsökande. Han svarar svalt och korrekt och artigt, som man gör när man inte vill vara osams men heller inte låta det gå längre.

Den som lever får se ;)
 
... tro de för det mesta beror på hans utmattningssyndrom...som han förhoppningsvis tar tag i oavsett.

Han har mycket att ta itu med. Sitt nya jobb, sit´na utmattningsyndrom, sitt fritidsintresse - det är mycket som ska hända för att det ska hända.

Låt honom leva sitt liv, han har gjort ett aktivt val och valt bort er. Han vet var du finns men väljer att inte hålla kontakten. Avsluta det genom att hämta dina grejor, möjligen kommer det då ett tillfälle att prata lite om vad som varit.

Men gör dig inte den björntjänsten att klamra dig fast vid hoppet om att allt detta ska hända - och att han sedan upptäcker att det nog ändå var ett förhållande med dig han ville ha. OM det blir så, gott då. Om inte har du levt ett bra liv utan pausknappen.
 
Fast alltså, ihop eller inte, det är ju ganska tydligt att han inte GÖR plats för dig.
Jag tycker att det är en märklig företeelse att tro att saker skulle förändras som i ett trollslag bara för att er relation får en annan benämning?

Nu är vi inte ihop och har behöver inte ge mig plats i sitt 100-110% fullspäckade schema, utan kan fokusera fullt på det han ska göra. Skulle vi vara ihop så skulle jag involveras på sätt eller annat i schemat. Det är väl inget konstigt med det?
 
Nu är vi inte ihop och har behöver inte ge mig plats i sitt 100-110% fullspäckade schema, utan kan fokusera fullt på det han ska göra. Skulle vi vara ihop så skulle jag involveras på sätt eller annat i schemat. Det är väl inget konstigt med det?

Jo, jag tycker att det är ett märkligt resonemang som sagt. Eller tja, det låter mer som att umgänge med dig blir något han då måste planera in om du är hans flickvän officiellt.
 
@tott
Skriv ner alla dina tankar, funderingar och känslor. Skriv det som ett mail eller brev till honom och förklara hur du känner och tänker om det som har varit. På erat förhållande i stort och det avslut som ni fick (inte fick). Låt det ta några dagar, läs igenom och skriv lite till.
Kanske räcker det med att du själv sätter ord på vad du känner och då kan du låta det stanna vid det eller så skickar du det till honom. Han kan då välja om han vill svara på det överhuvudtaget, ge honom valfriheten. Om inte, så har du i alla fall fått uttrycka dina tankar och kan ha lättare att släppa och gå vidare, få ett avslut.
 
Han har mycket att ta itu med. Sitt nya jobb, sit´na utmattningsyndrom, sitt fritidsintresse - det är mycket som ska hända för att det ska hända.

Låt honom leva sitt liv, han har gjort ett aktivt val och valt bort er. Han vet var du finns men väljer att inte hålla kontakten. Avsluta det genom att hämta dina grejor, möjligen kommer det då ett tillfälle att prata lite om vad som varit.

Men gör dig inte den björntjänsten att klamra dig fast vid hoppet om att allt detta ska hända - och att han sedan upptäcker att det nog ändå var ett förhållande med dig han ville ha. OM det blir så, gott då. Om inte har du levt ett bra liv utan pausknappen.
Tyvärr verkar det klart och tydligt som att Lovis har rätt i allt hon säger. Tragiskt men sant.

Livet är inte alltid (om nånsin?) som man vill att det ska vara. Det finns inget som säger att man ska ha ett förhållande, vara lycklig eller tillfreds.
 
Jo, jag tycker att det är ett märkligt resonemang som sagt. Eller tja, det låter mer som att umgänge med dig blir något han då måste planera in om du är hans flickvän officiellt.

Under säsong ja, eftersom vi bor på olika orter. VI har planerat in umgänge hittills under säsongen, och det har vi lyckats bra med.
 
@tott
Skriv ner alla dina tankar, funderingar och känslor. Skriv det som ett mail eller brev till honom och förklara hur du känner och tänker om det som har varit. På erat förhållande i stort och det avslut som ni fick (inte fick). Låt det ta några dagar, läs igenom och skriv lite till.
Kanske räcker det med att du själv sätter ord på vad du känner och då kan du låta det stanna vid det eller så skickar du det till honom. Han kan då välja om han vill svara på det överhuvudtaget, ge honom valfriheten. Om inte, så har du i alla fall fått uttrycka dina tankar och kan ha lättare att släppa och gå vidare, få ett avslut.

Tack! Har faktiskt börjat på ett sånt brev - medveten om att han kanske aldrig får det. Har efter hand, under de senaste veckorna, skrivit ner "ämnen" och situationer och tankar jag vill ha med i brevet.
 
Du verkar ju inte bara tagit ett steg åt sidan - snarare ett helt maraton...

Ett steg tillbaka! För att jag inte vill hindra honom, eller bromsa honom i sitt drömprojekt. Är det inte så man gör i ett förhållande? Min tid som prio 1 (typ) skulle nog ha kommit igen.
 
Nu är vi inte ihop och har behöver inte ge mig plats i sitt 100-110% fullspäckade schema, utan kan fokusera fullt på det han ska göra. Skulle vi vara ihop så skulle jag involveras på sätt eller annat i schemat. Det är väl inget konstigt med det?
Men skärp dig! Han sitter inte på rymdstationen Mir. Hade han velat ha kontakt med dig så hade han löst det. Ta dig i kragen och hämta dina prylar omgående. Så djäkla svårt är det inte.
 
Ett steg tillbaka! För att jag inte vill hindra honom, eller bromsa honom i sitt drömprojekt. Är det inte så man gör i ett förhållande? Min tid som prio 1 (typ) skulle nog ha kommit igen.
Jo visst, men det du beskrivit låter helt skevt, en person som får och tar all plats.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 524
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 620
Senast: Hoppsin
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 382
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp