Hur ska jag hålla mig ifrån att höra av mig?

I perioder ja. Hans dröm. 2 år. Vår/försommar och sensommar/höst
Jag började ett nytt jobb idag. Jag har exakt 60 minuter på mig att laga mat, äta rasta hund innan jag ska till stallet. Jag kommer hem 22.30 och ska rasta hund, duscha och kliva upp kl 06.00 imorgon. JAG har hunnit skriva 2 inlägg till dig.
Du är dumpad. Tur det, för han verkar inte trevlig. Skrik, gråt, hämta dina prylar eller be att han skickar dom. Gå vidare. Hitta nån som faktiskt bryr sig.
 
Jag började ett nytt jobb idag. Jag har exakt 60 minuter på mig att laga mat, äta rasta hund innan jag ska till stallet. Jag kommer hem 22.30 och ska rasta hund, duscha och kliva upp kl 06.00 imorgon. JAG har hunnit skriva 2 inlägg till dig.
Du är dumpad. Tur det, för han verkar inte trevlig. Skrik, gråt, hämta dina prylar eller be att han skickar dom. Gå vidare. Hitta nån som faktiskt bryr sig. Jag

Oberoende så måste jag ju kontakta honom. Vill inte heller vara ovän med honom och skulle därför vilja träffa honom så att inte minnet av då han hämtade sina prylar är det sista minnet jag har.
 
@tott - jag förstår delvis hur du funkar, tror jag. Jag kan relatera till att du verkar vilja ha facit. Allt ska vara klart och tydligt, inget ska vara outsagt mellan er, båda ska veta exakt vad de vill och handla därefter.
När något sker lite oväntat så blir det kaos.

Problemet är att när det handlar om människor, om känslor så finns det inte alltid facit. Man kan inte begära det.
Funkar det så funkar det och ibland är det bara ren och skär bonnatur och timing att det gör det.
Er relation funkar inte. Om ni ens har en längre. Jag förstår att det gör ont och att du har svårt att ge upp (fortfarande, been there osv) men för din egen skull, försök lägga det åt sidan.
Det du ägnar dig åt nu är livsuppehållande åtgärder och this parrot is dead.

Ingen (varken du, jag, Lisa Ekdahl eller Buke) vet om det kanske blir ni igen. Men inte nu.
 
@tott Det finns de som är för fega för att göra slut, som letar efter en anledning att tvinga sin i det här fallet motpart och inte längre partner att ta steget. Det kan vara så simpelt som att starta gräl, att bli ertappade med otrohet, att hålla distans och sluta höra av sig i hopp om att den andre ska ge upp, bli arg och göra slut eller bara tröttna på att aldrig få någon tid och tillgivenhet tillsammans.

Jag har sett det hända på nära håll, otroheten som skulle ge honom friheten och göra det lättare för henne att gå i ilska var istället det som höll på att sparka undan benen på henne helt och utan sitt barn hade hon nog kanske inte levt idag. Hans försvar var just att han hade tänkt göra slut länge men inte vetat hur, så han får snilleblixten att vara otrogen så det ska komma fram till henne trots att hon redan hade det jobbigt med en stor sorg. :banghead: :rage:

Det finns så många fula sätt att avsluta en relation på, ett är att låta den andra dingla mellan hopp och förtvivlan. :(
 
Oavsett hur mycket tid man måste lägga på ett projekt!
Är man kär och vill ha kvar den personen i sitt liv, då går man på glödande kol för den, det finns inget som stoppar!

Nja, det tycker jag låter lite väl romantiskt och dramatiskt. Det kan finnas massor av saker som stoppar, t.ex. vänner och hobbyer. Jag tycker nog inte att det är @tott som krånglar till saker här.

För många handlar kärlek inte om att gå genom eld och vatten för någon annan, utan det handlar om att de attraheras av personen, att de trivs i personens sällskap. Jag har ingen aning om denne mans känslor för tott, men det verkar märkligt att dra slutsatser om mannens känslor baserat på hans beteende i det (låt gå) grandiosa projektet. Som jag förstår så har han och tott haft en dialog kring fritidsprojektet innan uppbrottet och då har tott förmedlat att hon inte har några problem med att han gör sig incognito under en period och utgår därför från att tott är medveten om att han inte kan/vill höra av sig medan projektet pågår (vilket tott har påtalat att hon är vid fler än ett tillfälle).
 
Jag har följt tråden sedan den började nu.

Om man tycker att det tog slut för snabbt, innan man hann med och fast man älskar den andra, så hade man gjort allt för att ta kontakt och ändra situationen.

Han har en hobby som tar mycket tid och nästan är Mir och när ni var ihop kunde du stå åt sidan för detta och han vet att du ändå finns där. Det är inget fel tycker jag.

MEN.......om han hade känt mer för dig och ville behålla erat förhållandet hade det sett annorlunda ut.
Helt plötsligt finns inte den person man älskar över allt annat kvar som stöd och trygghet. Vetskapen och paniken som uppstår i det vakkumet hade fått honom att ta kontakt på vilket sätt som helst.
Det är väldigt annorlunda mot när man litar på sin partner och har stödet i att den finns kvar om man slarvar lite med kontakt under den värsta perioden, speciellt om man gjort klart för varandra att det kommer vara så.
 
J

Helt plötsligt finns inte den person man älskar över allt annat kvar som stöd och trygghet. Vetskapen och paniken som uppstår i det vakkumet hade fått honom att ta kontakt på vilket sätt som helst.
Det är väldigt annorlunda mot när man litar på sin partner och har stödet i att den finns kvar om man slarvar lite med kontakt under den värsta perioden, speciellt om man gjort klart för varandra att det kommer vara så.

Kanske därför han verkade glad då jag önskade lycka till en dag och berömde en annan dag under "eldprovet" förra veckan. Jag vill tro och TROR att han blev glad. På riktigt!
 
Kanske därför han verkade glad då jag önskade lycka till en dag och berömde en annan dag under "eldprovet" förra veckan. Jag vill tro och TROR att han blev glad. På riktigt!

En sak som också kan vara relevant i sammanhanget är att hans dotter (pappas flicka) är med i projektet.

...men som sagt, jag hade inte förväntat mig att han skulle höra av sig under förra veckan.
 
Nja, det tycker jag låter lite väl romantiskt och dramatiskt. Det kan finnas massor av saker som stoppar, t.ex. vänner och hobbyer. Jag tycker nog inte att det är @tott som krånglar till saker här.

För många handlar kärlek inte om att gå genom eld och vatten för någon annan, utan det handlar om att de attraheras av personen, att de trivs i personens sällskap. Jag har ingen aning om denne mans känslor för tott, men det verkar märkligt att dra slutsatser om mannens känslor baserat på hans beteende i det (låt gå) grandiosa projektet. Som jag förstår så har han och tott haft en dialog kring fritidsprojektet innan uppbrottet och då har tott förmedlat att hon inte har några problem med att han gör sig incognito under en period och utgår därför från att tott är medveten om att han inte kan/vill höra av sig medan projektet pågår (vilket tott har påtalat att hon är vid fler än ett tillfälle).
Glödande kol kanske va en liten överdrift...

Om ja och min sambo gör slut, jag inser att det är ett stort misstag
Han hör av sig till mig efter några dagar
Självklart ringer jag tillbaka, så fort jag får tillfälle, för att visa att jag vill ha honom tillbaka.
Det är en självklarhet om man är säker på att man vill ta upp förhållandet igen med människan man älskar!
Allt annat vore korkat
 
Glödande kol kanske va en liten överdrift...

Om ja och min sambo gör slut, jag inser att det är ett stort misstag
Han hör av sig till mig efter några dagar
Självklart ringer jag tillbaka, så fort jag får tillfälle, för att visa att jag vill ha honom tillbaka.
Det är en självklarhet om man är säker på att man vill ta upp förhållandet igen med människan man älskar!
Allt annat vore korkat
Det är väl korkat redan i första läget om man gör slut med den man älskar och vill leva tillsammans med.
 
Åh herregud, jag vill bara skrika rätt ut när jag läser den här tråden eftersom jag faktiskt är just nu i en situation som denna men på andra sidan. Jag har under flera månader försökt få fram mer känslor än "förälskad" (mer än bara gilla någon) gentemot min (föredetta?) pojkvän, men det gick/går inte. Jag älskar inte honom på den djupa nivå som jag önskar att jag gjorde. Men ändå bryr jag mig om honom såklart, jag vill inget annat än att han ska vara lycklig och jag tycker verkligen han förtjänar bättre och en chans att vara tillsammans med någon som verkligen, verkligen älskar honom.

Jag har sagt flera gånger om hur det är, i början lite försiktigt genom att hålla mig undan, säga att jag var upptagen, att jag behöver tid att tänka, att jag inte tycker det vi gör är rätt, att jag vill göra slut, och sen gjorde jag slut. Tror ni meddelandet gick fram? Nepp, han älskar mig och är helt säker på att jag vill vara med honom och älskar honom. Han tror bara att han gjort något fel någonstans och att vi kan vara tillsammans bara han ger mig lite tid att bli frisk och ger mig utrymmet att leva mitt liv med mina hobbys utan honom.

Det spelar ingen roll hur många gånger jag sagt det, hur jag blockat och ignorerat honom, hur jag försökt så hårt att få honom att förstå utan att såra honom för mycket; Han tror fortfarande att jag älskar honom eftersom jag brukade säga det en gång i tiden och för att jag varit trevlig medan han pratade med mig efter vi gjort slut. Och att jag en gång råkade säga att jag självklart bryr mig om honom (det gör jag ju, men borde inte ha sagt det då det gör det ännu svårare för honom), tydligen betyder det att jag fortfarande vill vara tillsammans.

Ni har gjort slut. Jag vet inte hur det är med "din" man, men jag blir lika irriterad och frustrerad varje gång jag får ett till meddelande från mitt ex. Jag säger inte till honom rakt ut hur mycket det stör mig då jag inte vill såra honom, men jag håller mig sval och vänskapligt artig de gånger jag måste svara. Jag kunde nog ha skött min relation på ett snyggare sätt, men det är som det är med det.
Hur kan du vara så säker på att han är så kär i dig när han ger så många signaler som säger annorlunda? Små signaler ja, men du verkar välja att ignorera de och klamra dig fast vid honom trots att ni gjort slut.

Du borde verkligen ta dig en funderare och sen börja gå vidare. För er bådas skull.
 
Oberoende så måste jag ju kontakta honom. Vill inte heller vara ovän med honom och skulle därför vilja träffa honom så att inte minnet av då han hämtade sina prylar är det sista minnet jag har.
Bra framsteg! Problemet är alltså INTE att det rent praktiskt är "omöjligt" att ordna med kläderna innan oktober utan att DU VILL ha kontakt med honom.

Ser du skillnaden?

(Kan man få sten från månen till jorden kan man ordna med leverans av kläder, jag lovar)
 
Tror du han håller med?[/QUOTE
Jo, vi ville, älskade, men det var svårt. Är säker på att han håller med. Kanske det inte på lång sikt var korkat eftersom vi var så mycket osams, men kärlek fanns och vi ville båda...men det hjälpte inte.
 
Bra framsteg! Problemet är alltså INTE att det rent praktiskt är "omöjligt" att ordna med kläderna innan oktober utan att DU VILL ha kontakt med honom.

Ser du skillnaden?

(Kan man få sten från månen till jorden kan man ordna med leverans av kläder, jag lovar)
Framsteg? Vet inte vad du menar. Måste ju börja med kontakt för att få hem mina grejer som jag helst såg att skedde så att vi träffas irl. Som jag skrivit tidigare så skulle jag ju helst att han tyckte vi kunde börja på nytt från rent bord, men gör han inte det så ska ju mina grejer hit...och helst inte "fegisvägen" per post.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 524
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 620
Senast: Hoppsin
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 382
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp