Bukefalos 28 år!

Hur ska jag hålla mig ifrån att höra av mig?

Eller utan att vara ihop, om han hade varit kär.

Hmmm...nå funkar nog inte riktigt så, tror jag, om man nyligen gjort slut och det är kaos och frustration i kropp och själ + att man har ett projekt som mitt i allt detta kräver 110% typ dygnet runt.
Jo, jag som är I detta tror att det är såhär. Ni som står utanför och inte känner till alla detaljer får tro och tycka som ni gör. Det var igen det där med att allting inte är svart eller vitt, vilket är lätt att tycka att det är då man ser på en sak utifrån.
 
Senast ändrad:
Fast ärligt talat, hade TS ex ångrat sig hade han nog tagit chansen att hålla kontakten när hon kontaktar honom upprepade gånger.
Sant, alla har nog gjort slut, gastat och skrikit på varandra när det hettar till i förhållanden
Det är efter ett sådant utbrott man ser, hur stort/om intresse finns att fortsätta relationen

I detta fallet verkar intresset från han sida minst sagt ljummet.

Visst är människor olika, han kanske är en person som känner att han både kan, ha na´och mista na´ Det får bli som det blir liksom...men vem vill ha en sådan relation?
 
Det är nu han får visa om han vill/vad han vill. Nu börjar vardagen för honom, med mera tid för reflexioner och tankar.

Det är här min tanke kommer in. Om det han kan erbjuda är det han visar här - vilket vi får utgå från - är det verkligen något du vill ha? Tassa på tå runt hans förutsättningar, han fungerar inte när han "är i säsong". Det kan kanske fungerar för en annan personlighet än din, någon som kan koppla bort och helt ägna sig åt sitt liv utan att använda pausknappen. För den typen av människor finns också, och är nästan en förutsättning för att få ihop en relation med någon som ditt ex.

Du verkar, utfrån denna tråden, vara en person som sätter livet på paus, går med ångest och frågor, kan inte släppa, kan inte gå vidare, behöver ständigt andra svar, annan form av kontakt för att få ditt behov tillfredställt.

Det blir lite det som ni redan konstaterat: kärlek ensamt kan inte överbrygga så svåra hinder som så inkompatibla personligheter.
 
Det är här min tanke kommer in. Om det han kan erbjuda är det han visar här - vilket vi får utgå från - är det verkligen något du vill ha? Tassa på tå runt hans förutsättningar, han fungerar inte när han "är i säsong". Det kan kanske fungerar för en annan personlighet än din, någon som kan koppla bort och helt ägna sig åt sitt liv utan att använda pausknappen. För den typen av människor finns också, och är nästan en förutsättning för att få ihop en relation med någon som ditt ex.

Du verkar, utfrån denna tråden, vara en person som sätter livet på paus, går med ångest och frågor, kan inte släppa, kan inte gå vidare, behöver ständigt andra svar, annan form av kontakt för att få ditt behov tillfredställt.

Det blir lite det som ni redan konstaterat: kärlek ensamt kan inte överbrygga så svåra hinder som så inkompatibla personligheter.

Fast själva fritidsprojektet och hans säsong har inte varit nåt större problem. Vi konstaterade ju tillsammans att vi hade målat fan på väggen inför vårsäsongen. Höstsäsongen är tuffare för honom och här hade det blivit lite mera pusslande och trixande för att hinna ses, men det handlar ju ändå bara om några veckor på ett år - och bara i två år.
 
Det är här min tanke kommer in. Om det han kan erbjuda är det han visar här - vilket vi får utgå från - är det verkligen något du vill ha? Tassa på tå runt hans förutsättningar, han fungerar inte när han "är i säsong". Det kan kanske fungerar för en annan personlighet än din, någon som kan koppla bort och helt ägna sig åt sitt liv utan att använda pausknappen. För den typen av människor finns också, och är nästan en förutsättning för att få ihop en relation med någon som ditt ex.

Du verkar, utfrån denna tråden, vara en person som sätter livet på paus, går med ångest och frågor, kan inte släppa, kan inte gå vidare, behöver ständigt andra svar, annan form av kontakt för att få ditt behov tillfredställt.

Det blir lite det som ni redan konstaterat: kärlek ensamt kan inte överbrygga så svåra hinder som så inkompatibla personligheter.
Vem vet, orsaken kanske va pga deras olika personligheter och synen på relationen som det inte höll?

Jag vet att jag aldrig någonsin skulle kunna ha en relation där jag måste backa och inte får ta plats, för att han har annat för sig och inte får störas.
Jag måste få ta plats och höras/synas i en relation, annars skulle jag bli tokig!
 
Fast själva fritidsprojektet och hans säsong har inte varit nåt större problem. Vi konstaterade ju tillsammans att vi hade målat fan på väggen inför vårsäsongen. Höstsäsongen är tuffare för honom och här hade det blivit lite mera pusslande och trixande för att hinna ses, men det handlar ju ändå bara om några veckor på ett år - och bara i två år.


Och du tror på fullt allvar att en personlighet som gillar detta upplägg kommer att trivas att hålla hand i soffan och vara nöjd med det livet? Nej, han är en vuxen man som har valt hur han vill leva. Det är sannolikt så att han har styrt upp sitt liv som han vill ha det. Ett förhållande ska berika, inte ta ifrån och minimera.

Med det sagt tror jag det kan vara bra att i lägen som detta fundera lite över vad som EGENTLIGEN gick fel, och vad det beror på. Vem är jag, vem är du och kan det ö h t gå att jämka ihop två personer som är så olika.

Jag tror inte ett dugg på att ett aktivt liv ska strippas ner och begränsas för att passa en partner och/eller en relation.
 
Fast själva fritidsprojektet och hans säsong har inte varit nåt större problem. Vi konstaterade ju tillsammans att vi hade målat fan på väggen inför vårsäsongen. Höstsäsongen är tuffare för honom och här hade det blivit lite mera pusslande och trixande för att hinna ses, men det handlar ju ändå bara om några veckor på ett år - och bara i två år.
Tror du inte att han hittar ett nytt projekt efter detta?
Människor brukar inte ändra personlighet
 
Tror du inte att han hittar ett nytt projekt efter detta?
Människor brukar inte ändra personlighet

Nä, det tror jag inte - inte något såhär stort, men han kommer inte att bli soffliggande för det. Hans liv var ganska fullt med (mindre krävande) aktiviteter innan också.
 
Nä, det tror jag inte - inte något såhär stort, men han kommer inte att bli soffliggande för det. Hans liv var ganska fullt med (mindre krävande) aktiviteter innan också.
Är det som vi har gissat?
Att du har bekräftelsebehov som han inte kan tillgodose?
Tog det slut (främst) pga att du inte blev sedd?

Om det är som du säger, att ni verkligen älskar varandra.
Om ett sådant förhållande tar slut så brukar det va ganska grundläggande personliga olikheter som gör att det inte håller.
Såna uppbrott är smärtsamma och tar tid att komma över.
 
Är det som vi har gissat?
Att du har bekräftelsebehov som han inte kan tillgodose?
Tog det slut (främst) pga att du inte blev sedd?

Om det är som du säger, att ni verkligen älskar varandra.
Om ett sådant förhållande tar slut så brukar det va ganska grundläggande personliga olikheter som gör att det inte håller.
Såna uppbrott är smärtsamma och tar tid att komma över.

Nej nej och nej! Tro nu! Hans projekt har INTE varit ett avgörande problem! Knappt något problem alls! Jag har ju skrivit att jag frivilligt tagit (inte tvingats till!!) ett steg tillbaka och har varit medveten om projektet ända sedan vi träffades.
...och vem är "vi" som gissar hejvilt?
 
@tott Jag hoppas att du får ditt samtal så du kan gå vidare i livet, oavsett svaret. Du har många gånger låtit desperat i tidigare trådar, men jag vet själv att när något är nytt så är det även väldigt nervöst och jag kan förstå att du vill försöka förstå vad som hände.

Mitt enda råd är att om han nu får tid att träffa dig och du får tillbaka dina saker är att släpp det helt om han inte vill fortsätta, kommer ni å andra sidan fram till att ni ska försöka få det att fungera så vill jag vara den första med att önska er lycka till. :)
 
Nej nej och nej! Tro nu! Hans projekt har INTE varit ett avgörande problem! Knappt något problem alls! Jag har ju skrivit att jag frivilligt tagit (inte tvingats till!!) ett steg tillbaka och har varit medveten om projektet ända sedan vi träffades.
...och vem är "vi" som gissar hejvilt?

Du säger att ni älskar varandra
Ni har gjort slut.
Han hör inte av sig fast att du (upprepade?!) gånger kontaktat honom.
Då måste du väl ha tänkt tanken "Vad va det som gick fel!?"
Har du någon teori?
 
@tott Jag hoppas att du får ditt samtal så du kan gå vidare i livet, oavsett svaret. Du har många gånger låtit desperat i tidigare trådar, men jag vet själv att när något är nytt så är det även väldigt nervöst och jag kan förstå att du vill försöka förstå vad som hände.

Mitt enda råd är att om han nu får tid att träffa dig och du får tillbaka dina saker är att släpp det helt om han inte vill fortsätta, kommer ni å andra sidan fram till att ni ska försöka få det att fungera så vill jag vara den första med att önska er lycka till. :)

Jag lovar att göra allt för att släppa det helt, efter att jag fått mina saker, om vi inte ska försöka på nytt. Såhär kan jag inte må!
Har faktiskt aldrig mått såhär dåligt såhär länge förut :cry:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 322
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 540
Senast: Hoppsin
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 365
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp