Hur sköta westernsadeln?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Torun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 070
T

Torun

Ännu en sadeltråd.. :angel:
Men jag som är ny som westernryttare har hört lite olika om hur sadeln ska skötas. Endel säger att den absolut inte ska smörjas, andra säger att den ska smörjar på utsidan osv..
Hur sköter ni era sadlar?

Sv: Hur sköta westernsadeln?

man ska inte använda vanligt fett utan olja. söker du i forumet hittar du massor av trådar om detta ämne.

jag har lärt mig av "sadelhandlare" att man enbart ska använda olja... jag har bara oljat min lånesadel å den e jättefin iallafall :D

men skaffar jag en egen ska jag prova me fett med :)

Senast ändrad av en moderator:

:bow: :bow: Tack alla för svar o länk!
Ska söka i forumet :idea:

jag har lärt mig av "sadelhandlare" att man enbart ska använda olja... jag har bara oljat min lånesadel å den e jättefin iallafall :D

men skaffar jag en egen ska jag prova me fett med :)
Jag tror hellre på en sadelmakare än en "sadelhandlare". Handlarna har en tendens att bli experter på väldigt kort tid. Om jag vill ha råd om hur jag ska sköta bilen, så är ju inte bilförsäljaren den förste jag frågar! :D

Jag använder lincoln läder olja, den är jätte bra!

Det finns redan en tråd om detta som är bra, lägg ner lite tid och försök leta upp den så slipper ni tjafsa!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
665
Senast: Honey07
·
Övr. Hund Funderade lite på hur man ser på sina hundar. Vad ser ni när ni tittar på eran hund? Tror ni att andra ser på er hund på samma sätt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 564
Senast: Iamia
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka