Hur skulle du gjort? Busringande granne.

Jag såg det där också. Givetvis är det hemskt att pojken blivit misshandlad... men att anse att det är ok med att busringa för att barn är barn?! Övercurlande idioti, plus att i en stad där det förekommit åldringsrån?! Min mormor hade blivit jätterädd om det ringdes på dörren i tid och otid.

Hade jag gjort något sådant hade jag fått en rejäl utskällning och indragning av privilegier. Man gör bara inte sådant.
Ja helt sanslöst med slutklämmen "prata med era barn att de ska få vara barn och busplinga och palla äpplen utan att riskera något".

Alltså... va?! Först hänga ut ungen vid namn som ju faktiskt begått ett brott och sedan uppmuntra andra föräldrar att prata med sina barn att det är ok att begå brott. Helt makalöst. Jag hade blivit skitförbannad om mina ungar trakasserade sina grannar på det sättet och jag fick vetskap om det.

Sedan går det inte att finna någon ursäkt för att ta till våld men det är väl troligen inte första gången personen blivit utsatt tänker Jag, ponera att det handlar om en person vars barn är utsatt för mobbning och den här killen jävla med honom, det finns ju faktiskt fall i Sverige där föräldrarna skjutit ihjäl ungarnas mobbare och blivit friad på grund av förmildrande omständigheter (rödebyfallet) så jag skulle vara väldigt försiktig med att som förälder hänga ut mitt barn och uppmuntra andra föräldrar att det är ok med trakasserier. Ett liknande scenario lär väl inte hända här eftersom ungen inte är straffmyndig men det innebär ju också att föräldrarna kan få betala skadestånd om det vill sig illa.
 
Jag förstår att du inte vill bli busringd på men i nuläget vet du ju inte säkert vem eller vilka så jag skulle vara försiktig med anklaganden.
Frågan som är mer viktig är väl om alla dina lägenhetsgrannar uppskattar att dina hundar larmar.
Jag har bott i lägenhet länge nu och jag vill att mina hundar ska säga till när någon är på dörren, det vill jag lika mycket nu när jag bor i lägenhet som när jag bodde i hus.
 
Att grannar låter är bara så, det kan ingen göra något åt. Att hundar skäller någon gång i månaden i några sekunder tillhör det man får stå ut med när man bor i lägenhet. Jag vill dock inte att de skäller i onödan och hela tiden. Barn låter betydligt mer och oftare än så. Eller någon som spelar instrument. Eller sjunger eller va fasen som helst.

Jag uppfattade det som dina hundar skällde mer än i några sekunder eftersom du var orolig att det kunde störa.

Det är sannolikt också mer accepterat med musik eller barn som hörs än om en hund skulle stå o skälla lika länge, eftersom du nu gör jämförelsen utan att dina hundar skäller så ihärdigt.
 
Nej så är det inte alls. Finns inga förbud för hundskall i vår förening. Däremot för störande beteende. På vilket sätt rättfärdigar du att någon frekvent ringer på vår dörr och springer iväg? För att hundarna skäller på ringklockan?

Jag har inte rättfärdigat det , bara skrev att du kanske skulle vara försiktig med att anklaga någon om du inte säkert vet vem eller vilka det är.

Om någon skulle buspingla på min dörr så skulle jag skita i det, det är knappast skoj då.
 
Jag har inte rättfärdigat det , bara skrev att du kanske skulle vara försiktig med att anklaga någon om du inte säkert vet vem eller vilka det är.

Om någon skulle buspingla på min dörr så skulle jag skita i det, det är knappast skoj då.

Men jag har inte skrivit att jag ska anklaga någon? Jag har mina misstankar men vet inte vem eller vilka det är så nästa steg om beteendet fortsätter och jag inte lyckas ta personen på bar gärning är att sätta upp en allmän lapp i porten om att den skyldige ska sluta upp med trakasserierna.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 554
Senast: YlvaG
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 336
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 728
Senast: jemeni
·
Hemmet Vi bor i ett så kallat landshövdingehus från typ trettiotalet med i princip obefintlig isolering. Detta innebär att man i vissa rum hör...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 537
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp