Hur skulle ni reagera om någon tar er kille på snoppen?

Jag hade skrivit sluta upp med ditt patriarkala beteende, på ett random forum på Internet,
innan jag försiktigt deletat inlägget innan nån såg det. Vill inte att nån ska ta illa upp.

Sedan hade jag visat pojkvännen den cachade informationen.
Men först efter en fyra-fem veckor.

Det där är så jävla, jävla fult gjort. Du skriver så att det är helt uppenbart för alla som var i närheten av systertråden igår vem och vad du syftar på, utan att det ska gå att sätta dit dig direkt för det eller moderera bort.

Otroligt jävla lågt. Jag hoppas att du själv och alla som aktivt (eller passivt för den delen) hejar på dig känner att detta är ett representativt bidrag för det debattklimat ni vill ha, och att den här retoriken är vad ni själva vill bemötas med här på forumet.

Fy fan.
 
Jag hade skrivit sluta upp med ditt patriarkala beteende, på ett random forum på Internet,
innan jag försiktigt deletat inlägget innan nån såg det. Vill inte att nån ska ta illa upp.

Sedan hade jag visat pojkvännen den cachade informationen.
Men först efter en fyra-fem veckor.
Nu förstår jag ingenting. På vilket vis är det ett patriarkalt beteende att ta någon på snoppen?

Resten av ditt inlägg är ännu svårare att begripa.
 
Jag kan faktiskt inte riktigt förstå dem som inte reagerar. Jag hade inte tyckt det var okej om en tjejkompis gick fram och klämde honom mellan benen. Inte heller om min flickvän hade blivit klämd mellan benen av en killkompis.
Bara för att det råkar vara (killar?) av samma kön är det ok att kliva över gränsen?
 
Jag kan faktiskt inte riktigt förstå dem som inte reagerar. Jag hade inte tyckt det var okej om en tjejkompis gick fram och klämde honom mellan benen. Inte heller om min flickvän hade blivit klämd mellan benen av en killkompis.
Bara för att det råkar vara (killar?) av samma kön är det ok att kliva över gränsen?
Hur tänker du då om din flickvän blir klämd mellan benen av en tjejkompis? (Du valde att inte ha med det exemplet, så jag undrar :))
 
@Pilot

Alltså, för mig beror det nog helt på situation och så men jag kan inte ens föreställa mig vuxna människor som tar varandra på kuken för att skämta. Förmodligen skulle jag bli väldigt förvånad och chockad och absolut kan det hända att jag skulle säga "men vafan" eller nåt.

Men, just att ens partner ska reagera om någon tafsar på en ser jag inte som så självklart. Om inte TS sambo blir upprörd, varför ska då TS bli det? Det är ju inte hennes kropp?
 
Jag kan faktiskt inte riktigt förstå dem som inte reagerar. Jag hade inte tyckt det var okej om en tjejkompis gick fram och klämde honom mellan benen. Inte heller om min flickvän hade blivit klämd mellan benen av en killkompis.
Bara för att det råkar vara (killar?) av samma kön är det ok att kliva över gränsen?
Problemet är att vi inte vet om personen klivit över någon gräns eller ej.
Det framgår inte av informationen.
Ts skriver att hennes sambo tycker att hon överdriver. Så frågan är om han vill bli tafsad på eller ej.
 
@Pepson2 jag hade reagerat precis likadant! Jag har jäkligt svårt för folk som inte respekterar gränser och personlig sfär.

@niphredil menar du att din partner hade ryckt på axlarna om någon kom fram och tafsade på dig?
För det första, ja hade min partner ryckt på axlar hade det vart en annan sak. Det är ju inte så att jag hade proppsat på att den kompisen var ett as. (Men jag hade nog undrat vad det var för kille jag var ihop med?)
Jag hade nog också väckt frågan vilken typ av förhållande vi ville ha, jag ser inte hur det kan särskilja sig om det är tjej eller kille, för jag inbillar mig att de flesta här hade reagerat annorlunda om det var en tjej som kom fram och gjorde samma sak.
 
@Pilot Om en av mina nära vänner tafsade på mig på ett sätt jag var uppenbart okej med så skulle jag bli sjukt jävla irriterad på min sambo om han hade åsikter om det, eller ännu värre ställde till med någon pinsam scen eller något.
 
I TS fall hade jag släppt det. Det verkar tydligen ok för hennes partner, men jag hade nog tagit upp det som sagt. Umgås mycket i HBTQ kretsar, vissa har friare syn på förhållanden än andra och om det är en tjej eller kille spelar mindre roll, faktiskt.


Försökte mig på att citera dig @escodobe men det gick inte hem
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Pratsch
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp