Bukefalos 28 år!

Hur snabbt växer magen???

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

moondance

Jag fick för en vecka sedan reda på att jag är gravid & går in i min 9:e vecka snart, det är min första graviditet ska väl tilläggas. ;) På måndag om en vecka, då jag ska gå in i min 10:e vecka ska jag på min första ultraljudskontroll. :) Nervöst måste jag säga, men spännande. :) Jag tycker redan att jag har fått en liten bula på magen. Den är faktiskt himla vacker!! :D Nu sitter jag & funderar på hur mycket magen växer egentligen, eller rättare hur snabbt den växer??? Kanske en dum fråga, men jag är lite fundersam. Jag förstår att det givetvis är individuellt, men på ett ungefär??? Är det någon som 'vågar' & vill lägga ut bilder på era 'tjocka' gravida magar i dom olika månaderna??? :D Vore intressant & se. Själv har jag tänkt ta kort på min mage nu & jämföra med ett kort för ett tag sedan då jag inte vart gravid, inte för att det kanske är så stor skillnad redan nu, men ändå. :D Så berätta hur mycket & hur snabbt ni växte om magarna & gärna bilder om ni har & vill visa. ;) :D
 
Sv: Hur snabbt växer magen???

Redan på ultraljud? Det vanliga är väl att man går i vecka 18 på UL, eller?

Spännande med ultraljud... ska på mitt imorgon..... såååå pirrigt... :banana:

Grattis och lycka till!
 
Sv: Hur snabbt växer magen???

Jo, det har varit lite 'strul', jag blev gravid trots p-stav, visade inte positivt på grav. testen, fick positivt först när blodprov va taget, sedan har jag druckit alkohol INNAN jag visste att jag va gravid. Nu vill jag behålla bebben, men jag måste se så att allt står rätt till & jag 'krävde' att dom skulle göra ALLT så tidigt som möjligt för att kolla så att allt är som det ska. :smirk: Därför har jag fått en sådan tidig UL, dom ska även ta en hel del prover osv. ;)

Åååh, vad spännande, Lycka Till själv!!! :bump: Vilken vecka är du i??
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur snabbt växer magen???

Har du vart inne på www.familjeliv.se ??
Ligger massor med bilder därute,spännande med Ultraljud,skall få ett till snart,gjorde mitt första i v 16 men skulle få ett extra,är i v 16 nu...

Mvh Zaria
 
Sv: Hur snabbt växer magen???

Jag har inte vart där inne på den sidan, men jag ska genast ta mej en titt. :) Tack så mycket!! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 219
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 738
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: Ray
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 190
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp