Hur sover ni?

Sv: Hur sover ni?

Ja.. alltså, hur ska jag förklara detta för barnen?:nailbiting:
"När ni var hos faster och moster passade jag på att låna era örngott"?!:D

1044326_10151526595883877_1969704508_n.jpg
 
Sv: Hur sover ni?

På ämnet "gemensamt täcke" så hade jag ett sånt dubbelstort täcke i när jag bodde i Umeå. Första eller andra natten som min numera sambo sov hos mig så vaknade jag av att jag inte hade något täcke. Försökte dra loss en bit varpå J bara drog åt sig täcket hårdare. Frågade "Kan jag få lite täcke också?" i förhoppning att han skulle vakna till. Det enda jag fick till svar var ett kort, tydligt "Nej!". Han har förstås inget minne av det, men jag har skrattat gott åt det. :D

Jag är snarare "the bad guy" i det sammanhanget :o

Vi har varsitt täcke, men jag har för vana att sparka av mig mitt i sömnen om det blir för varmt. Sparkar tydligen ordentligt för det brukar alltid ligga på golvet sedan och då när jag i sömnen börjar frysa igen så är ju hans täcke så mycket närmare :angel: (Dock är kidnappandet av det helt omedvetet! :o )

F.ö delar vi på en 120-säng som inköptes innan jag kom in i bilden, har funkat görbra för oss i ett par år och lär få hänga med länge än! Folk brukar se ut såhär: :eek: när vi säger att vi inte har bredare säng, men jag som är uppväxt i 90-säng tycker att den är helt enorm, och väldigt lagom att dela med sambon :love:
 
Sv: Hur sover ni?

Jag måste ha mörkt, lagom svalt/varmt och TYST. Har svårt att gå och lägga mig och det tar ca 30-60 min innan jag somnar, i bland längre. Innan jag somnar vänder jag mig ofta och "sprallar" mycket innan det blir bekvämt nog ;) Just nu sover jag ganska tungt och drömmer mycket, men ligger oftast blick stilla och andas väääldig tyst har jag fått höra ;) Snarkar aldrig, är alltså inte särskilt störig som sovande. Somnar oftast platt på rygg med händerna korsade på bröstkorgen (japp, haha) eller på mage med ena benet uppdraget.
Vaknar mycket lätt av både ljus och ljud (trots att jag sover med öronproppar). Jag kan endast och enbart sova hemma i mitt sovrum, ensam.
På mig vill jag ha en t-shirt eller pyamas med stor halslinning, annars irriterar jag mig på att det ligger mot halsen.
Har en 120-säng själv (hembyggd gedigen sak av grantimmer och slanor, jättehäftig är den :) ) med en sjukt dum bäddmadrass, memoryfoam så jag får skitont i axlarna av. Måste byta ut den, ska bara göras också :P Har två kuddar, en fluffig jämte och en anatomisk kudde.
Just nu har jag enbart ett lakan på mig, i bland en filt ovanpå det. Vintertid har jag ett tunnt duntäcke och ibland filt uppe på om det är kallt.

Komplicerade sömnvanor, ja hejsan :D
 
Sv: Hur sover ni?

Jag sover med fem kuddar utpsridda längs huvudänden av sängen, som i en halvcirkel (rullar fram och tillbaka på dem :p) och med en jättestor nalle vid sidan av (som jag ibland har en arm på eller liknande). Öronproppar och ett täcke. Jag har olika sovställningar i perioder, ett tag sov jag på mage, med vänster arm ovanför brösten (alltså längs med nyckelbenen typ), och handen på höger skulderblad. Och med den ena foten på den andra. Nu tror jag dock att jag bara sover på sidan, eller så ligger jag på rygg med högerarmen över huvudet (Den stabiliserar, kan inte sova på rygg utan att ha armen över huvudet).

Började med öronproppar för någon månad sedan och kan nu inte sova utan. Är en lättsovare och vaknar för allt och ingenting. Fågelkvitter retar gallfeber på mig när det är sovdags, kan beskrivas som att det känns som att det är en flock på ett tusental måsar som valt att bosätta sig på sängkanten. Dock rör jag mig nog en del, för av någon anledning lyckas alltid "bäddmadrassen" glida ned halvvägs till fotänden. Det är ingen riktig bäddmadrass, utan den översta madrassen till hästensängen. Tung som satan så jag förstår inte hur jag lyckas dra ned den hela tiden :grin:
 
Sv: Hur sover ni?

I natt sov jag på golvet med ett täcke och en filt som madrass. Sambon snarkade som en tok. Först gick jag och lade mig på soffan som är i ett rum som är vägg i vägg med sovrummet, men snarkningarna gick igenom väggen. Jag fann ingen annan lösning än att gå och lägga mig på golvet i arbetsrummet. Jättehärligt! Känner mig mycket pigg ...
 
Sv: Hur sover ni?

Jag sover i en t- shirt och har en "puffig" kudde och ett normalt täcke. På vintern kan jag ha pyjamasbyxor på mig om det är riktigt kallt, men oftast är sambon så pass varm att jag sällan fryser.

Vi somnar alltid liggandes i sked, men rullar åt varsitt håll under natten. Brukar ha en tendens att flytta runt och det har hänt att jag vaknat med huvudet på nattduksbordet.

Har jag somnat på soffan kan det hända att jag vaknar och säger något helt random. En gång vaknade jag och kläckte ur mig: "Asses!" Vete fasiken vad jag tänkte.. :cautious:
 
Sv: Hur sover ni?

Jaa.. Just nu sover jag nog väldigt stilla med tanke på att bebis ligger bredvid, ofta utan täcke (det är såååå varmt på sommaren). I höstas berättade dock sambon att jag "kastar" mig om när jag vänder mig så han fått sig ett par smällar ibland. Möjligt att jag snarkar, jag hör ju inte ;)
 
Sv: Hur sover ni?

Jag har två kuddar (en "normal" och en som är så platt att jag får vika den dubbel, den är inte världens roligaste :meh:), och vanligt täcke. Sover påklädd, sommartid räcker det, men har jag varit på hockey eller i stallet på kvällarna när det är kyligare temperaturer sover jag oftast med både fleecefilt och överkastet över mitt vanliga täcke. :angel: Somnar lättast på sidan eller på mage (det var ett helvete när jag bröt benet och var tvungen att ligga spikrak på rygg i månader, usch!), men kan hamna på rygg när jag sover utan att vakna (förmodligen, eftersom jag kan vakna på morgonen och ligga på rygg).

Jag vrider mig hejdlöst i sängen. Har pratat/gått i sömnen ytterst få gånger och oftast som barn eller när jag har hög feber, men jag rör mig mycket. Det är inget ovanligt att alla sängkläder ligger på golvet på morgonen. Tur att man sover ensam. :p
 
Sv: Hur sover ni?

Jag sover i en t- shirt och har en "puffig" kudde och ett normalt täcke. På vintern kan jag ha pyjamasbyxor på mig om det är riktigt kallt, men oftast är sambon så pass varm att jag sällan fryser.

Vi somnar alltid liggandes i sked, men rullar åt varsitt håll under natten. Brukar ha en tendens att flytta runt och det har hänt att jag vaknat med huvudet på nattduksbordet.

Har jag somnat på soffan kan det hända att jag vaknar och säger något helt random. En gång vaknade jag och kläckte ur mig: "Asses!" Vete fasiken vad jag tänkte.. :cautious:

Jag var så smart att jag tog med mina två pyjamasar till mamma och tvättade där.. och glömde dem där också så vad jag ska sova i i natt vette tusan... :meh:

Bra att ha värmeelement i sängen när man fryser! Min ena hund agerar som värmeelement för mig när jag skallrar tänder! :D

Har du trillat i golvet? Hoppas du inte har prylar på nattduksbordet! :p
 
Sv: Hur sover ni?

Jag måste ha mörkt, lagom svalt/varmt och TYST. Har svårt att gå och lägga mig och det tar ca 30-60 min innan jag somnar, i bland längre. Innan jag somnar vänder jag mig ofta och "sprallar" mycket innan det blir bekvämt nog ;) Just nu sover jag ganska tungt och drömmer mycket, men ligger oftast blick stilla och andas väääldig tyst har jag fått höra ;) Snarkar aldrig, är alltså inte särskilt störig som sovande. Somnar oftast platt på rygg med händerna korsade på bröstkorgen (japp, haha) eller på mage med ena benet uppdraget.
Vaknar mycket lätt av både ljus och ljud (trots att jag sover med öronproppar). Jag kan endast och enbart sova hemma i mitt sovrum, ensam.
På mig vill jag ha en t-shirt eller pyamas med stor halslinning, annars irriterar jag mig på att det ligger mot halsen.
Har en 120-säng själv (hembyggd gedigen sak av grantimmer och slanor, jättehäftig är den :) ) med en sjukt dum bäddmadrass, memoryfoam så jag får skitont i axlarna av. Måste byta ut den, ska bara göras också :P Har två kuddar, en fluffig jämte och en anatomisk kudde.
Just nu har jag enbart ett lakan på mig, i bland en filt ovanpå det. Vintertid har jag ett tunnt duntäcke och ibland filt uppe på om det är kallt.

Komplicerade sömnvanor, ja hejsan :D

Men du, din säng krävs det ju en bild på, eller hur? :p

Jag som trodde jag var komplicerad med hur jag sover! ;)
 
Sv: Hur sover ni?

Jag har två kuddar (en "normal" och en som är så platt att jag får vika den dubbel, den är inte världens roligaste :meh:), och vanligt täcke. Sover påklädd, sommartid räcker det, men har jag varit på hockey eller i stallet på kvällarna när det är kyligare temperaturer sover jag oftast med både fleecefilt och överkastet över mitt vanliga täcke. :angel: Somnar lättast på sidan eller på mage (det var ett helvete när jag bröt benet och var tvungen att ligga spikrak på rygg i månader, usch!), men kan hamna på rygg när jag sover utan att vakna (förmodligen, eftersom jag kan vakna på morgonen och ligga på rygg).

Jag vrider mig hejdlöst i sängen. Har pratat/gått i sömnen ytterst få gånger och oftast som barn eller när jag har hög feber, men jag rör mig mycket. Det är inget ovanligt att alla sängkläder ligger på golvet på morgonen. Tur att man sover ensam. :p

Det är tur jagi nte är ensam om att vara en rörlig person under sömntimmarna!! :D Många verkar vara så civiliserade att jag har börjat känna mig utanför! :p
 
Sv: Hur sover ni?

Jaa.. Just nu sover jag nog väldigt stilla med tanke på att bebis ligger bredvid, ofta utan täcke (det är såååå varmt på sommaren). I höstas berättade dock sambon att jag "kastar" mig om när jag vänder mig så han fått sig ett par smällar ibland. Möjligt att jag snarkar, jag hör ju inte ;)

Stackars din sambo! Det är tur man inte blir anmäld för misshandel när man slåss eller knuffas på nätterna! :o:D
 
Sv: Hur sover ni?

I natt sov jag på golvet med ett täcke och en filt som madrass. Sambon snarkade som en tok. Först gick jag och lade mig på soffan som är i ett rum som är vägg i vägg med sovrummet, men snarkningarna gick igenom väggen. Jag fann ingen annan lösning än att gå och lägga mig på golvet i arbetsrummet. Jättehärligt! Känner mig mycket pigg ...

Din stackare :( Och öronproppar hjälper inte heller?

Snarkar han mer på vissa sidor än andra?
 
Sv: Hur sover ni?

Jag har två kuddar och ett täcke som måste vikas in under fötterna så att de ligger som i en grotta :p Somnar oftast på antingen med ena benet uppdraget till armbågarna och det andra rakt eller ihopkurad som en köttbulle. Oftast när jag vaknar har min hund hoppat upp i sängen och ligger raklång över mig med hans ena ben över mina ben och den andra över min mage :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
1 976
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 832
Kropp & Själ I natt var jag med om något jag upplevde som väldigt skrämmande, och jag kan inte riktigt släppa det... Vad fan hände? Under kvällen...
2
Svar
25
· Visningar
3 933
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 744
Senast: BobberiBoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp