Hur sover ni?

Sv: Hur sover ni?

Jag har blåmärke strax under rumpan, och det gör oooooont :eek::eek: VAD har jag gjort??
 
Sv: Hur sover ni?

Vad mycket kläder du har på dig jämfört med andra! Tur jag inte är ensam om att gilla att vara påklädd!
Fixar inte att sova naken/nästan naken. Utöver att jag är lättfrusen så skyddar t-shirten mot sådant som kan skava och klia (smulor och hundhår i sängen, t.ex.) som jag är jättekänslig mot. Och med sport-BH:n håller sig pattarna där de ska vara (har alltid BH i någon form så det känns konstigt att vara utan).
 
Sv: Hur sover ni?

Jag jobbar nätter sex dagar i veckan och går upp halv ett, så det blir bara tre timmar sömn innan jobbet, och ca två efter om jag har tur.

Den natten jag är ledig i veckan sover jag som en klubbad säl ingen kan väcka mig om någon lyckas blir det synd om denna:devil:

Delar säng med min sambo och vi delar på ett stort tjockt täcke då jag är frusen av mig, men jag skulle aldrig sova med kläderna på det är obekvämt, nej här hemma sover vi nakna. Förutom tösa hon vill ha sin älskade pyjamas.

Älskar att sova på mage, men det går ju inte nu när när magen växer och bebis sparkar så jag får nöja mig med att ligga på rygg.

Och jag kan sova var som helst, har aldrig haft några sömnproblem
 
Sv: Hur sover ni?

Fixar inte att sova naken/nästan naken. Utöver att jag är lättfrusen så skyddar t-shirten mot sådant som kan skava och klia (smulor och hundhår i sängen, t.ex.) som jag är jättekänslig mot. Och med sport-BH:n håller sig pattarna där de ska vara (har alltid BH i någon form så det känns konstigt att vara utan).

Jag sover inte alltid med BH eftersom det ibland känns störigt. Ibland känner jag dock att utan BH så gör de ont när de trycks ihop! :o Fast med BH så gör den att det gör ont också.
 
Sv: Hur sover ni?

Jag jobbar nätter sex dagar i veckan och går upp halv ett, så det blir bara tre timmar sömn innan jobbet, och ca två efter om jag har tur.

Den natten jag är ledig i veckan sover jag som en klubbad säl ingen kan väcka mig om någon lyckas blir det synd om denna:devil:

Delar säng med min sambo och vi delar på ett stort tjockt täcke då jag är frusen av mig, men jag skulle aldrig sova med kläderna på det är obekvämt, nej här hemma sover vi nakna. Förutom tösa hon vill ha sin älskade pyjamas.

Älskar att sova på mage, men det går ju inte nu när när magen växer och bebis sparkar så jag får nöja mig med att ligga på rygg.

Och jag kan sova var som helst, har aldrig haft några sömnproblem

Min dotter har ärvt det där med pyjamas, hon MÅSTE sova i pyjamas och den måste passa ihop!

Skönt att kunna sova överallt, det längtar jag efter att kunna. :)
 
Sv: Hur sover ni?

Ja täcket ska också vara varmt hos mig, men kallt i rummet, blir man för varm stoppar man ut fötterna ur det :p Och kudden ska banne mig vara kall! Viktigt!

Exakt! Det är ett bra sätt utan att ta av sig det mysiga täcket :D

Kom på att jag även har en tendens till att läsa sms i sömnen eller svara om det skulle ringa. Inte om det ringer från jobbet för då finns ju chans att tjäna lite pengar. Men om sambon ringer för att säga godnatt så har jag ibland inget minne av det. Och ibland kan jag undra varför en kompis inte har svarat på mitt sms som jag skickade men då visar det sig att det visst hade kommit ett svar, bara att jag läst det när jag sov! :o

Sova överallt kan jag också göra, så länge jag kan dra en filt eller ett täcke över kroppen och en kudde att lägga huvudet på.
 
Sv: Hur sover ni?

*kl*

Det tar lite tid för mig att somna men när jag väl gör det sover jag oftast bra. Inga kläder, varmt täcke, en kudde, svalt rum, oftast inklämd mellan sambo och katt. Somnar oftast på mage eller på sidan, men ibland med katten på magen. Vaknar inte sällan ungefär som jag somnade, rör mig inte mycket när jag sover.

Halva sängen har sambon, katten har större delen av den andra halvan och så jag i mitten:

903286_233385816803106_930448355_o.jpg
 
Sv: Hur sover ni?

Fixar inte att sova naken/nästan naken. Utöver att jag är lättfrusen så skyddar t-shirten mot sådant som kan skava och klia (smulor och hundhår i sängen, t.ex.) som jag är jättekänslig mot. Och med sport-BH:n håller sig pattarna där de ska vara (har alltid BH i någon form så det känns konstigt att vara utan).

Hundhår och grus i sängen är ingen hit! Men jag hade otrivs med att sova med BH. Undra hur vanligt det är att man gör det? Nu är mina rätt små så mina kan vara lösa utan att det ger mej några bekymmer.
 
Sv: Hur sover ni?

Exakt! Det är ett bra sätt utan att ta av sig det mysiga täcket :D

Kom på att jag även har en tendens till att läsa sms i sömnen eller svara om det skulle ringa. Inte om det ringer från jobbet för då finns ju chans att tjäna lite pengar. Men om sambon ringer för att säga godnatt så har jag ibland inget minne av det. Och ibland kan jag undra varför en kompis inte har svarat på mitt sms som jag skickade men då visar det sig att det visst hade kommit ett svar, bara att jag läst det när jag sov! :o

Sova överallt kan jag också göra, så länge jag kan dra en filt eller ett täcke över kroppen och en kudde att lägga huvudet på.

JA att stoppa ut fötterna är viktigt, ibland åker bara den ena ut för det blir för kallt för båda två. Ibland båda två då jag har hund under täcket och hon är rätt varm ibland. Det mysigaste är dock när hon andas på min fot så där sött! :o

Jag är också duktig på att läsa sms och svara när det ringer när jag halvt sover, men jag brukar vakna rätt kvickt ändå, som tur är :)
 
Sv: Hur sover ni?

Hundhår och grus i sängen är ingen hit! Men jag hade otrivs med att sova med BH. Undra hur vanligt det är att man gör det? Nu är mina rätt små så mina kan vara lösa utan att det ger mej några bekymmer.

:laugh::rofl:
Du menar att du inte behöver ha koppeltvång då? :D

Mina är inte jättestora, c/d kupa, men kanske beror det på övervikten eller något för när de trycks ihop när jag ligger på sidan kan det göra ont och jag får rätta till dem. När jag sover med BH så skaver den ofta på axlar och rygg så det är ingen höjdare det heller. Det blir oftast utan dock för det ÄR bäst att kunna ha dem lösa istället för i fängelse, tycker jag. Jag trivs inte med BH, men gillar inte heller att vara utan bland folk, det är pinsamt....
 
Sv: Hur sover ni?

*kl*

Det tar lite tid för mig att somna men när jag väl gör det sover jag oftast bra. Inga kläder, varmt täcke, en kudde, svalt rum, oftast inklämd mellan sambo och katt. Somnar oftast på mage eller på sidan, men ibland med katten på magen. Vaknar inte sällan ungefär som jag somnade, rör mig inte mycket när jag sover.

Halva sängen har sambon, katten har större delen av den andra halvan och så jag i mitten:

903286_233385816803106_930448355_o.jpg

Har du haft katten länge? :)

Så är det här också, hunden har större delen av sängen (kanske är det hennes fel att jag trillar i golvet?) och så får jag en liten hörna nånstans. Nääää :p, fördelen med hund i sängen är att jag kan skicka ner henne när hon trängs för mycket! Hon går också ner självmant när jag röjer runt för mycket.:wtf:

KRÄVER din katt sin plats?

Ibland vaknar jag med min katt på magen. Han känns inte mycket så när han sover där så har han ibland trillat ner när jag rör på mig, jag vet ju inte att han är där riktigt förrän han rör sig surt på mig!
 
Sv: Hur sover ni?

Hundhår och grus i sängen är ingen hit! Men jag hade otrivs med att sova med BH. Undra hur vanligt det är att man gör det? Nu är mina rätt små så mina kan vara lösa utan att det ger mej några bekymmer.
Det händer att jag sover med bygel-BH om jag är för trött för att byta (och det händer att jag sover helt utan också, men föredrar sport-BH:n). Det handlar mest om att ha bekväma saker som sitter BRA! Sport-BH:n är inte värsta tighta heller utan bara en enklare modell som håller brösten på ett ställe. Ingen aning hur vanligt/ovanligt det är, men mig veterligen är jag den enda jag känner ;) som gör det.
 
Sv: Hur sover ni?

Jag har haft Isola i drygt sju år, så jag har vant mig. :D Hon kräver inte sin plats, det behöver hon inte för jag kräver inte min plats. Om jag försöker vända mig men möter motstånd så låter jag bli att vända mig, säger de som iakttagit mig när jag sover. Ibland vaknar jag av att jag helt "sitter fast" och då är det i regel närmare till hands att armbåga lite på sambon än att flytta på en söt, sovande katt.
 
Sv: Hur sover ni?

:laugh::rofl:
Du menar att du inte behöver ha koppeltvång då? :D

Mina är inte jättestora, c/d kupa, men kanske beror det på övervikten eller något för när de trycks ihop när jag ligger på sidan kan det göra ont och jag får rätta till dem. När jag sover med BH så skaver den ofta på axlar och rygg så det är ingen höjdare det heller. Det blir oftast utan dock för det ÄR bäst att kunna ha dem lösa istället för i fängelse, tycker jag. Jag trivs inte med BH, men gillar inte heller att vara utan bland folk, det är pinsamt....

Precis :D

Jag har bara b-kupa. Är inte jätte förtjust i BHn men jag tycker brösten blir så spetsiga om jag inte använder bh så det känns inte bra att gå med t-shirt eller linne då. Så på vintern när man är så påbyltad med kläder kan man skippa BHn ;) Sambon brukar säga "bobbies on the loose" :D
 
Sv: Hur sover ni?

Märker du om hunden börjar trampa runt?

Ja, jag vaknar om hunden hoppar ner från sängen-detta för att hon gör det betyder det att hon mår dåligt och blivit kass i magen och vill ut. Är rätt intressant det där-första gången det hände vaknade jag inte förrän jag kände lukten (hon hade då bajsat i badrummet). Efter det är dom att det sitter i nåt undermedvetande att hon måste ut om hon rör sig så då vaknar jag.

Kan iofs tillägga att detta endast har hänt kanske fyra gånger under lika många år. Varje gång i samband med stallbyte då hästbajset (som hon envisas med att äta...) har en ny bakterieflora som hon reagerar på.

Annars rör sig hund inte en millimeter mer än att hon sträcker på sig kanske och katten vaknar jag inte av:).
 
Sv: Hur sover ni?

Har två kuddar brevid varandra. Något dyrare täcke som håller en lagom temperatur. Blir sällan för varmt, det är något special helt underbart är det iaf. Sover näck, pratar i sömnen, snor täcken, kuddar ibland, knuffar ut folk, tror jag ligger rakt i sängen på min plats så tar jag garanterat upp hela sängen trots att jag tror att jag ligger enbart på ena sidan. Kan ej sova på rygg och brukar få kommentarer som hur sover du egentligen och att jag har fullvärdiga motionspass i sömnen. Trots detta så brukar det konstigt nog inte se för jäkligt ut med lakanet på morgonen, bara när jag drömt xena warrior princess som det har lossnat helt.
 
Sv: Hur sover ni?

Sover oftast lugnt och stilla, måste somna på vänstersidan, ryggen kan funka ibland. En kudde, som det vänds på innan insomning (fluffiga och kalla sidan vill jag ha) och varmt täcke. Inga kläder på (om jag inte sover borta), men raggsockor är på ibland då jag är extremt frysen om fötterna. Har en sambo som tar stor plats, så jag får börja i mitten och vaknar på kanten. Ibland inklämd med en katt på andra sidan :P Vill ha det så mörkt och tyst som möjligt. Men kan lätt halvsova på tåg/bussar :o
 
Sv: Hur sover ni?

Väldigt lugnt. Jag somnar alltid på sidan. Höger sida är favorit. Jag har precis skaffat ett täcke som snabbt blev storfavorit. Ett Mysa Rönn från IKEA, värmegrad 2. Lagom varmt litet dun/fjädertäcke. Vi har balkongdörren öppen varje natt nu på sommaren, och det blir svalt och skönt i rummet. Jag har ibland nattlinne, ibland ingenting alls på mig, beroende på hur varmt/svalt det är. Hunden sover i sängen. Oftast på lagom avstånd, och då är det bara mysigt, men ibland för nära mig och då vaknar jag supervarm och svettig.
 
Sv: Hur sover ni?

Ja inte störa de söta djuren när de sover och snarkar högre än en själv :D Tog en tupplur i eftermiddags/kväll på en timme och under tiden sov min ena hund med framtassarna och huvudet på min rygg :D

Men ibland måste jag få sträcka på min kropp så då brukar jag få köra ner dem, det går inte alltid att sova bekvämt med doggar i sängen har jag märkt. :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
1 976
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 832
Kropp & Själ I natt var jag med om något jag upplevde som väldigt skrämmande, och jag kan inte riktigt släppa det... Vad fan hände? Under kvällen...
2
Svar
25
· Visningar
3 933
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 743
Senast: BobberiBoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp