Hur sover ni?

Sv: Hur sover ni?

Precis :D

Jag har bara b-kupa. Är inte jätte förtjust i BHn men jag tycker brösten blir så spetsiga om jag inte använder bh så det känns inte bra att gå med t-shirt eller linne då. Så på vintern när man är så påbyltad med kläder kan man skippa BHn ;) Sambon brukar säga "bobbies on the loose" :D

Ja eller när man ska till stallet och har tjockare luvtröja på sig och vet att ingen är hemma där och glor :p
 
Sv: Hur sover ni?

Med fönstret öppet oavsett årstid, två hundar medelstora under täcket varav ena bredvid eller på min mage och den andra på andra sidan om mig eller nere vid fotänden. Bredvid mig har jag också min sambo som ofta snarkar. Jag letar fortfarande febrilt efter det perfekta täcket!
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1176320

Ah ja jag läste din tråd! Tror nog jag vill köpa täcke jag också, säg till när du hittat något bra!
 
Sv: Hur sover ni?

Jag sover oftast gott och stillsamt. Jag sover aldrig naken eller ens tröjlöst. På vintern har jag pyjamas och på sommaren t-shirt och boxerkallingar. Jag har två kuddar och täcke efter årstid. Jag har alltid en katt i fotänden och en vid huvudkudden (mellan mig och sambon). Minst en hund ligger också på hans sida.
 
Sv: Hur sover ni?

Alldeles för lite och ofta för lätt.
Naken, duntäcke och sambo, annars inrullad i fleecefilt under täcket. Fryser innan jag somnat, blir varm som en kamin när jag sover. Minsta hunden är oftast i sängen när sambon är borta.
 
Sv: Hur sover ni?

Jag sover fruktansvärt dåligt vilket främst har att göra med att jag har en kass värkande och smärtande kropp och en säng som inte alls är bra. Överst på önskelistan står en ny säng, har inte sovit bra på typ 7 år.
Annars så sover jag naken, alltid med täcke. Föredrar att det är svalt eller kallt så jag får bre om mig ordentligt men även om jag svettas så ska täcket vara på, helst under fötterna och under hakan.
Har ca 6-7 kuddar och två täcken som jag bökar runt med. Jag bökar VÄLDIGT mycket.
Så har jag alltid en Basset hund i sängen också och oftast under täcket, hon brukar flytta sig några gånger under natten och när hon vill in igen så puttar hon på mig så jag lyfter på täcket. :D
Allt som oftast så har jag även två katter som helst ligger på mig.

Jag snarkar oftast inte men det händer att jag snarkar till och väcker mig själv :p
 
Senast ändrad:
Sv: Hur sover ni?

Varierande.

Ibland slåss jag och ja, jag har satt mig upp, skrikit och slagit sängkamraten för han tydligen snodde en som är "min".
Ibland kan jag gå i sömnen, ibland kan jag agera utåt beroende på min dröm, ex:
Hade nyss piercat septum.
Drömde att jag skulle lära min systers man att dyka så vi använde snorkel o.s.v. I drömmen försökte jag få av mig snorkeln men den satt stenhårt fast. Jag drog och drog och drog, och vaknade av att jag drog i min septumpiercing IRL, det gjorde ont ;).
En annan dröm vaknade jag upp av att jag låg och ströp mig själv, i drömmen försökte någon strypa mig.

Jag ligger inte alltid stilla utan kan ligga som en helikopter men kan uppleva att jag nu under senare tid inte är så mycket helikopter nu som jag var då.

Sover allt från naken, till enbart underkläder till underkläder+t-shirt. Sover som sämst naken..

Har alltid ett tjockt täcke. Tunna täcken existerar inte i min värld ;)
 
Sv: Hur sover ni?

Min sömn är det ju lite si och så med och den har givit mina närmaste lite goda skratt då och då. Hur sover ni?

Jag sover med pyjamas, med tre kuddar och ett normalt täcke.

Jag somnar på mage med en hand på var sida om kuddarna eller en hand under kudden och en hand under kinden. Jag somnar så. Jag har däremot vaknat på golvet, i fotändan är rätt vanligt, med huvudet över sängkanten, med benen över sängkanten, PÅ sängkanten, jag har vaknat sittande mot väggen, på tvären i sängen trots att det är en 90 säng och givetvis är alla kuddar och täcke och lakan antingen i en endaste hög i sängen eller utspritt på golvet. Jag har tre kuddar för att jag åtminstone ska ha en kvar i sängen, men det funkar aldrig....

Vid ett tillfälle vaknade jag och hade just haft en dröm gissar jag för jag blev rädd för något och sträckte mig efter lampan. Istället för att tända den missade jag den och trillade med huvudet och ansiktet före rakt ner i golvet med ett brak. Jag har tur att jag fått bulor i skallen och inte en massa blåtiror, men på resten av kroppen är jag blåmärkesprydd då och då. Jag har vant mig vid att ha blåmärken som jag inte vet hur jag fått.....

Fryser jag brukar jag vakna på mage fast med armarna långt in under mig, jag är för tjock för att vika in benen :p annars hade de garanterat också varit där under!

Enligt mina barn snarkar jag, men jag tror inte på dem, jag hör ju inget! :sneaky:

Men hur sover ni? Lugnt och stilla, osnarkande, oförvirrade och mycket luuuuugna?:D

naken, med problem. Jag ser igenom. (googla på den ni ;) )
 
Sv: Hur sover ni?

*kl*

Tja, inatt sover jag inte alls. Men om 7 timmar ligger jag nerbäddad i sängen som en klubbad säl!

Sängen är för övrigt fantastiskt skön, 180 cm med en fastare halva som är sambons och en mjukare halva som är min. Ovanpå det en bäddmadrass med "minnesskum".
Vi har fyra kuddar, en var efter personligt tycke och smak, och två att dela på. På vintern har vi ett tjockt duntäcke, ett sånt stort. Höst och vår har vi ett tunnare täcke. Sommartid oftast bara påslakan och kanske en filt.

Jag somnar helst med huvudet på sambons axel, och benen uppdragna under hans, som ett "S", typ. Somnar jag ensam blir det i framstupa sidoläge med tre kuddar runt mig. Eller ensam och ensam, kissen är ju alltid med. Hon sover i fotänden på sambons sida av sängen. Men att döma av mängden hår man vaknar med i munnen så rör hon sig ändå i huvudkuddsregionerna ibland.

Jag är inte jättesprattlig längre (har varit sån som slåss i sömnen), men kan snurra en del. Oftast får jag retirera till en mindre del av sängen, då både min sambo och katten har en tendens att bre ut sig. Jag somnar lätt, men vaknar också lätt.

Enligt sambon snarkar jag inte, men enligt mina bröder så gör jag det visst... Föredrar att lita på karln i det här fallet :P

Jobbar en del natt, som nu, och då äter jag först frukost innan jag duschar och gör hela "kvällsritualen". Somnar mellan kl. 9-10, beroende på om jag frukostar själv eller inte. Sover sedan oftast bara 3 timmar, vaknar och går upp på toa. I bästa fall kan jag somna om och sova ytterligare ett par-tre timmar igen sen.
Har jag gått kvällspass är jag i säng ca 23-23.30, har jag gått dagpass är jag oftast i säng vid 22-tiden. Sover mellan 5-9 timmar/natt. Klarar av mindre sömn, men mår bäst av mer.

Sjukt utförligt, men det fanns tydligen mycket att säga om sömnen när man inte får sova!
 
Senast ändrad:
Sv: Hur sover ni?

*kl*

Tja, inatt sover jag inte alls. Men om 7 timmar ligger jag nerbäddad i sängen som en klubbad säl!

Sängen är för övrigt fantastiskt skön, 180 cm med en fastare halva som är sambons och en mjukare halva som är min. Ovanpå det en bäddmadrass med "minnesskum".
Vi har fyra kuddar, en var efter personligt tycke och smak, och två att dela på. På vintern har vi ett tjockt duntäcke, ett sånt stort. Höst och vår har vi ett tunnare täcke. Sommartid oftast bara påslakan och kanske en filt.

Jag somnar helst med huvudet på sambons axel, och benen uppdragna under hans, som ett "S", typ. Somnar jag ensam blir det i framstupa sidoläge med tre kuddar runt mig. Eller ensam och ensam, kissen är ju alltid med. Hon sover i fotänden på sambons sida av sängen. Men att döma av mängden hår man vaknar med i munnen så rör hon sig ändå i huvudkuddsregionerna ibland.

Jag är inte jättesprattlig längre (har varit sån som slåss i sömnen), men kan snurra en del. Oftast får jag retirera till en mindre del av sängen, då både min sambo och katten har en tendens att bre ut sig. Jag somnar lätt, men vaknar också lätt.

Enligt sambon snarkar jag inte, men enligt mina bröder så gör jag det visst... Föredrar att lita på karln i det här fallet :P

Jobbar en del natt, som nu, och då äter jag först frukost innan jag duschar och gör hela "kvällsritualen". Somnar mellan kl. 9-10, beroende på om jag frukostar själv eller inte. Sover sedan oftast bara 3 timmar, vaknar och går upp på toa. I bästa fall kan jag somna om och sova ytterligare ett par-tre timmar igen sen.
Har jag gått kvällspass är jag i säng ca 23-23.30, har jag gått dagpass är jag oftast i säng vid 22-tiden. Sover mellan 5-9 timmar/natt. Klarar av mindre sömn, men mår bäst av mer.

Sjukt utförligt, men det fanns tydligen mycket att säga om sömnen när man inte får sova!

Har ni ett gemensamt täcke? Det har jag testat några gånger, men det slutade med att JAG inte hade något täcke alls och när jag försökte dra till mig så att även andra halvan av mig skulle täckas så höll gubben fast det stenhårt. När jag lyckades få till det så drog han kvickt tillbaka det!! :wtf: Tror han gjorde det med flit så fort jag somnat!!! När jag bökade in mig tätt intill honom för att få värme så knuffade han bort mig, för jag sov ju inte stilla utan rörde runt där tätt intill och väckte honom hela tiden. :D

Jag har bett om ursäkt många gånger och jag hade och har fortfarande dåligt samvete för att jag knäat honom på ett mycket känsligt ställe- det gör tydligen rätt ont, insåg jag!:o Det hände bara några gånger i början av vårt förhållande, tills han insåg att man ju faktiskt kan skydda sin kroppsdel mot mitt knä om man ligger på olika vis. Det är 8 år sedan han dog och 13 år sedan vi blev tillsammans och jag har fortfarande dåligt samvete för det.

Vi valde i alla fall ett täcke vardera istället sedan och de gånger han la sig senare (sällan) eller vaknade på natten eller morgonen så passade han på att dra upp mitt täcke på mig igen!:) Så kärleksfullt!:love: Fast orsaken var nog inte kärlek utan han ville nog ha SITT täcke i fred...

Varför slogs du förr men inte nu, vet du det? Jag knuffas ju mest och rör på mig så att det stör, han har trillat ner på golvet också(en gång knuffade jag verkligen ner honom också, med flit) och varit på väg flera gånger tills han lärde sig att man INTE ska ge mig plats....:o


En fråga till alla snurrare här i tråden, sover ni lugnare om ni sover på dagen, tex när ni ta r en tupplur pga för lite sömn på natten, är sjuka och har ökat sömnbehov pga eller bara vänder på dygnet?

En annan fråga jag funderar på men som nog ingen kanske har svar på är varför de flesta människor inte trillar av sängen trots att de rör sig en hel del. Mn vet liksom var gränsen går även när man sover. Ja utom jag tydligen...

Min sömn känns bättre nu, alla mina kuddar ligger inte på golvet och jag har vaknat med huvudet åt rätt håll och med lakanet någorlunda på plats. Minskad stress=minskat bök i sängen!
 
Sv: Hur sover ni?

På ämnet "gemensamt täcke" så hade jag ett sånt dubbelstort täcke i när jag bodde i Umeå. Första eller andra natten som min numera sambo sov hos mig så vaknade jag av att jag inte hade något täcke. Försökte dra loss en bit varpå J bara drog åt sig täcket hårdare. Frågade "Kan jag få lite täcke också?" i förhoppning att han skulle vakna till. Det enda jag fick till svar var ett kort, tydligt "Nej!". Han har förstås inget minne av det, men jag har skrattat gott åt det. :D
 
Sv: Hur sover ni?

Min sambo och jag delar på en 180 cm säng, gott om plas m a o !
Har två kuddar som absolut inte får knölas ihop undan skall ligga perfek på varandra samt ett normaltjockt täcke
Jag sover alltid,alltid på vänster sida pga en jäkla massa operationer som utförst på höger och är ömt. Sen måste jag sova på min egen arm som är placerad mellan kuddarna och håller fast i den övre utmed kankten, sover gärna med vänster ben uppdraget och det högra rakt. Fattade någon beskrivningen? :p

Förut(närjag var frisk och utan smärtor som påverkade) sov jag på alla håll och kanter. Rullade än hit och än dit, låg på mage, rygg, vänster sida,höger sida, nere vid fötterna, uppe vid kuddarna..Tycker ändå det är häftigt att min kropp i sig själv när jag sover låter bli att plåga mig med att ligga på de sidorna som gör ont ;)
 
Sv: Hur sover ni?

På ämnet "gemensamt täcke" så hade jag ett sånt dubbelstort täcke i när jag bodde i Umeå. Första eller andra natten som min numera sambo sov hos mig så vaknade jag av att jag inte hade något täcke. Försökte dra loss en bit varpå J bara drog åt sig täcket hårdare. Frågade "Kan jag få lite täcke också?" i förhoppning att han skulle vakna till. Det enda jag fick till svar var ett kort, tydligt "Nej!". Han har förstås inget minne av det, men jag har skrattat gott åt det. :D

Din stackare! Vad gjorde du då? :D Gemensamt täcke har sina nackdelar om man är täckesknyckare! Eller delar säng med täckesknyckare! :p
 
Sv: Hur sover ni?

Min sambo och jag delar på en 180 cm säng, gott om plas m a o !
Har två kuddar som absolut inte får knölas ihop undan skall ligga perfek på varandra samt ett normaltjockt täcke
Jag sover alltid,alltid på vänster sida pga en jäkla massa operationer som utförst på höger och är ömt. Sen måste jag sova på min egen arm som är placerad mellan kuddarna och håller fast i den övre utmed kankten, sover gärna med vänster ben uppdraget och det högra rakt. Fattade någon beskrivningen? :p

Förut(närjag var frisk och utan smärtor som påverkade) sov jag på alla håll och kanter. Rullade än hit och än dit, låg på mage, rygg, vänster sida,höger sida, nere vid fötterna, uppe vid kuddarna..Tycker ändå det är häftigt att min kropp i sig själv när jag sover låter bli att plåga mig med att ligga på de sidorna som gör ont ;)

Jag fattade vad du menar, kanske för att jag är lika krånglig som du! ;)

Men visst är det häftigt ändå hur kroppen och hjärnan har koll på saker när vi sover???

Min sömn är som sagt bättre, jag sover mycket mer nu än förut och jag ligger någorlunda stilla. Jag tror aldrig jag kommer ligga helt stilla när jag sover, men när till och med min ena hund väljer att ligga nära mig nu och inte lämnar sängen mitt i natten och som dessutom ligger kvar å samma ställe när jag vaknar så måste det betyda att jag duger som sängkamrat! Positivt! :D
 
Sv: Hur sover ni?

Överallt, hur som helst och helst mest hela tiden.

Jag gillar att sova.
Tyvärr så snarkar jag en del och står på kör för snarkutredning.
 
Sv: Hur sover ni?

Din stackare! Vad gjorde du då? :D Gemensamt täcke har sina nackdelar om man är täckesknyckare! Eller delar säng med täckesknyckare! :p

Jag väckte honom och berättade hur synd det var om mig som frös så mycket. Efter det har han faktiskt aldrig mer snott täcket. :D
 
Sv: Hur sover ni?

Vilken tur att hunden ger dig godkänt, deras "ledsna hunden blick" när de inte får plats eller ligger tillräckligt bra plågar snabbt samvetet :D
 
Sv: Hur sover ni?

Jag hade aldrig kunnat dela täcke, gillar att gömma och vira in mig ordentligt i ett eget :p
 
Sv: Hur sover ni?

Överallt, hur som helst och helst mest hela tiden.

Jag gillar att sova.
Tyvärr så snarkar jag en del och står på kör för snarkutredning.

Jag gilla också att sova, tycker att det är en mysig aktivitet! Speciellt nu när jag äntligen börjar få ordning på det igen! :d

Vaknar du av att du snarkar? Är det sant att man snarkar mer när man ligger i vissa ställningar?
 
Sv: Hur sover ni?

Jag väckte honom och berättade hur synd det var om mig som frös så mycket. Efter det har han faktiskt aldrig mer snott täcket. :D

Hahaha, ja han lärde sig något! Intressant faktiskt, bara den gången? Vad häftigt en människohjärna funkar när man sover! Jag är obotbar med andra ord, jag knyckte ju täcket mest hela tiden :o
 
Sv: Hur sover ni?

Vilken tur att hunden ger dig godkänt, deras "ledsna hunden blick" när de inte får plats eller ligger tillräckligt bra plågar snabbt samvetet :D

Ja eller en djup suck! det är nästan så jag skäms redan innan jag vet vad jag gjort för fel då!! :D

Hon är så söt mitt sötnöt! Hon sover gärna uppe vid huvudet så jag får dra ner mina kuddar lite så hon får plats där uppe :D Jag brukar lägga ena kudden lite över henes ben/tass för den kan ju vara lite knölig att ligga på, och så ligger hon med huvudet på min axel! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
1 976
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 831
Kropp & Själ I natt var jag med om något jag upplevde som väldigt skrämmande, och jag kan inte riktigt släppa det... Vad fan hände? Under kvällen...
2
Svar
25
· Visningar
3 932
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 738
Senast: BobberiBoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp