Hur spara anteckningar från utbildning?

Jag har suttit en stund och funderat över vad jag ska har för rubrik, vet inte riktigt om jag träffat rätt.

Så här: Jag har börjat en utbildning/kurs som varar fram till årsskiftet. Min fråga är hur man bäst förvarar/renskriver anteckningar?
Jag skriver förhand under lektionerna/föreläsningarna men har även möjlighet att skriva på tex dator, men hur gör man sen? Jag skulle vilja bygga någon form av "mind-map" för att kunna sortera in alla information mm men jag känner att jag inte riktigt får till det? Jag prövade att ta ned lite appar till datorn, jag prövade även lite i bla word samt försöka renskriva förhand. Men jag känner att jag inte riktigt får till det...

Vad är era bäst tips? Hur sparar/renskriver ni era anteckningar från skola/utbidlning? Både för att kunna gå tillbaka till vid tenta men även senare om man skulle vilja kolla upp saker...
Dumpade alla papper man fick innanför dörren till studentrummet. När jag skulle läsa igenom dem så var de i helt rätt ordning... :D anteckningarna var redan i ordning i A4 blocket. (De var noggranna och läsbara, ingen vits med någon renskrivning. Med understrykningar och rubriker och punktlistor osv. Om man inte skrev ned allt var man tvungen att använda hjärnan till att välja vad som skulle skrivas. Jag antecknade även om det var power points som lämnades ut efteråt. Att anteckna var ett minnesverktyg, det jag skrev fastnade hyggligt. Skummade anteckningarna inför tenta. I övrigt är de bara papperskassfyllnad.)

Hade sönder tre stycken hålslag innan jag insåg att pärmar inte var för mig.
 
Senast ändrad:
Tack alla för jätte bra tips!
Jag känner själv att det bästa för mig är att anteckna för hand, Själva grejen att hinna med att skriva på datorn när någon pratar är inte problemet, men jag tycker att anteckna för hand fungerar bäst

Ni är några som gett lite tips om appar jag ska kolla upp! Ska också ge word en till chans för att renskriva det. Jag kanske ät trög men jag kan inte bara lyssna på en föreläsning och ta anteckningar och kan det sen, men min förhoppning är att renskriver jag det efter så får jag en extra repetion...
 
Tack alla för jätte bra tips!
Jag känner själv att det bästa för mig är att anteckna för hand, Själva grejen att hinna med att skriva på datorn när någon pratar är inte problemet, men jag tycker att anteckna för hand fungerar bäst

Ni är några som gett lite tips om appar jag ska kolla upp! Ska också ge word en till chans för att renskriva det. Jag kanske ät trög men jag kan inte bara lyssna på en föreläsning och ta anteckningar och kan det sen, men min förhoppning är att renskriver jag det efter så får jag en extra repetion...
Det som ger mig "enklast" inlärning är när det går, läsa all sidhänvisning innan föreläsning samt läst igenom PP. Då har jag oftast tankar/ frågeställningar som jag får svar/ frågar om under föreläsningen. Efterläsningen blir minimal (beroende på kurs såklart).
Jag har ett stort behov av att känna mig förberedd och uppskattar när lärare lägger ut materialet innan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
2 900
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 287
Senast: Trissa
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 578
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 089
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp