Hur står du i duschen?

Hur står ni i duschen?

  • Med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket

    Röster: 64 25,0%
  • Med ansiktet ut från duschen och duschmunstycket

    Röster: 136 53,1%
  • En hybrid

    Röster: 65 25,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    256
Jag läste någonstans att kvinnor och män generellt står annorlunda i en dusch. Män står vanligtvis med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket och kvinnor vanligtvis med ryggen åt duschen och duschmunstycket. Hur står ni? Jag står nog oftast med ryggen mot duschmunstycket förutom när jag ska tvätta håret för att få det ur vattnet enklast.
Jag håller ju i duschen jag 🤔
 
Jag brukar hålla i själva duschhandtaget vid hårtvätt och kropptvätt. Under tiden jag schamponerar håret osv så sitter handtaget fast i hållaren. Står i stort sett alltid med ansiktet mot duschstrålen och då är vattnet riktat mot bröstkorgen.
Ogillar skarpt fasta duschmunstycken och så kallade regnduschar, blä! Vill inte ha vatten i ansiktet och håret förutom vid specifik tvätt av det.
 
Jag känner att det här med att 'de blir rena av att stå i vattnet' tangerar hela diskussionen omde män som vägrar tvätta rumpan för vattnet rinner ju där ändå. Och jag skulle gissa på att de flesta tycker att det inte är ett okej ställningstagande.
Nu vet visserligen inte jag vad du brukar gå runt i hemma, men jag har i princip alltid strumpor på och kliver väldigt sällan i bajs. :D

Sen tvålar jag in mina fötter ändå, trots att jag håller i duschmunstycket. Håller inte i det just vid intvålningstillfället och när de ska sköljas är det så kort tid jag står på ett ben att det är ett icke-problem.
 
Men jag haaaaar ju inget badkar :cry:
Äsch , jag har ett men inte använt på snart ett år. Mest ivägen. För mycket jobb, för hög kostnad (15kWh för ett bad, en halvtimme att tappa upp, inget varmvatten till något annat och sen en kvart att städa ur). Fast skulle man verkligen vilja så går det såklart att prioritera tid och pengar dit istället för nåt annat. Men en skön 3-minutersdusch är det allra bästa!
 
Nu vet visserligen inte jag vad du brukar gå runt i hemma, men jag har i princip alltid strumpor på och kliver väldigt sällan i bajs. :D

Sen tvålar jag in mina fötter ändå, trots att jag håller i duschmunstycket. Håller inte i det just vid intvålningstillfället och när de ska sköljas är det så kort tid jag står på ett ben att det är ett icke-problem.
Du har uppenbarligen mycket bättre balans än mig :D jag kan snubbla på luft ju.

Och bajs är helt ärligt ingenting i jämförelse med att trampa barfota på en jäkla snigel. Den mängden av skrubbning för att få bort allt slem är inte av denna världen 😁
 
Äsch , jag har ett men inte använt på snart ett år. Mest ivägen. För mycket jobb, för hög kostnad (15kWh för ett bad, en halvtimme att tappa upp, inget varmvatten till något annat och sen en kvart att städa ur). Fast skulle man verkligen vilja så går det såklart att prioritera tid och pengar dit istället för nåt annat. Men en skön 3-minutersdusch är det allra bästa!
Abdolut oftast så räcker en dusch men att kunna ta ett långt varmt bad, ta ett glas vin och läsa en bok är svårslaget ur avslappningssynpunkt.
 
Jag känner att det här med att 'de blir rena av att stå i vattnet' tangerar hela diskussionen omde män som vägrar tvätta rumpan för vattnet rinner ju där ändå. Och jag skulle gissa på att de flesta tycker att det inte är ett okej ställningstagande.
Ja alltså om jag går barfota och trampar i skit skrubbar jag givetvis mellan tårna. Det är ju viss skillnad. :p
 
Abdolut oftast så räcker en dusch men att kunna ta ett långt varmt bad, ta ett glas vin och läsa en bok är svårslaget ur avslappningssynpunkt.
Men blir inte ett varmt bad kallt ganska snabbt? Jag har inte badat i badkar på galet många år, bl.a av den anledningen. Har ett spabad för att kunna ta avslappnande bad utan att riskera kallt vatten. :D
 
Jag har aldrig skrubbat mina fötter, någonsin. Om de nu inte blir helt rena utan det så får jag väl ha lite smutsiga fötter då, det varken syns eller luktar.. Renhetshets ger jag inget för.
Jag tror helt generellt att tvål gör mer skada än nytta om man duschar varje dag. Jag tvättar mitt hår med schampoo, sedan blir det bara vatten till resten av kroppen.
 
Men blir inte ett varmt bad kallt ganska snabbt? Jag har inte badat i badkar på galet många år, bl.a av den anledningen. Har ett spabad för att kunna ta avslappnande bad utan att riskera kallt vatten. :D
Nä jag brukar bada minst 30 min och då hinner det inte kallna. Gör det det fyller jag på med varmt vatten...
 
De är inte särskilt smutsiga. De står ju dessutom i tvålvatten under i princip hela duschen!

Jag skrubbar inte heller mina fötter, om det inte är något speciellt som kokhett ute och de har svettats.

Tänker att vattnet från duschen gör dem rena. Använder inte alltid tvål över hela kroppen heller, har känslig hud.

Jag har aldrig skrubbat mina fötter, någonsin. Om de nu inte blir helt rena utan det så får jag väl ha lite smutsiga fötter då, det varken syns eller luktar.. Renhetshets ger jag inget för.
Har ni sett dokuserien My feet are killing me? Där har läkare sagt att folk är för slarviga med att tvätta fötterna och att det inte räcker med att skölja/stå i tvålvatten. Man bör även borsta runt/under naglarna med nagelborste.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 204
Senast: manda
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 751
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 935
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 248
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp