Hur står du i duschen?

Hur står ni i duschen?

  • Med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket

    Röster: 64 25,0%
  • Med ansiktet ut från duschen och duschmunstycket

    Röster: 136 53,1%
  • En hybrid

    Röster: 65 25,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    256
Jag bor nu i lägenhet och vattentemperaturen varierar så jag måste stå så att jag kan reglera temperaturen. Vänder mig först när jag sköljer ur håret.

När jag bodde i hus dröjde det evigheter innan det kom varmt vatten. Därför fick maken oftast duscha först🤣han var inte så kinkig med temperaturen. I den duschen tittade jag helst ut mot rummet.

På gymmet står jag vänd mot duschen och vänder först när jag sköljer ur schampot.
 
Rinnande vatten när man borstar tänderna är något som jag inte förstår mig på? Dessutom ska man ju inte skölja munnen efter tandborstning utan låta fluoret vara kvar och verka.
Jag brukar borsta tänderna i duschen om jag duschar på morgonen, det är det bästa! 😍 Borstar medan balsamet verkar, och då rinner i och för sig vattnet hela tiden.
 
Hemma i huset har vi ingen duschkabin eller draperi, utan duschen är i hörnan på badrummet och mitt emot är badrumsspegeln. Så nu har jag någon liten tvångstanke typ att jag måste kunna kolla i spegeln när jag duschar :angel: , alltså står jag med ryggen mot väggen/munstycket. Håller nästan alltid munstycket i handen. Spolar fötterna medans vattnet får rätt temperatur (blandaren är fast på samma läge så går inte att ändra temperatur på vattnet). Blöter ner allt, stänger av vattnet och schamponerar. Sköljer ur schampo, stänger av vattnet och tar i balsam och tvålar in kroppen. Sköljer ren. Står ev och filosoferar några minuter.
 
Senast ändrad:
Jag duschar i mitt badkar så jag har blandaren vid sidan av mig. Står alltid med ryggen mot draperiet och tittar mot väggen.
 
Ni som håller i munstycket hela tiden, hur många händer har ni? :confused::p
Jag behöver ena handen till att hålla duschpuffen (i stället för badsvamp) med och den andra till att parera balansen och hålla i mig när jag står på ett ben eller blundar.
Om man håller duschmunstycket i en hand och svamp/puff i andra så blir det ju svårt. :confused:
 
Ni som håller i munstycket hela tiden, hur många händer har ni? :confused::p
Jag behöver ena handen till att hålla duschpuffen (i stället för badsvamp) med och den andra till att parera balansen och hålla i mig när jag står på ett ben eller blundar.
Om man håller duschmunstycket i en hand och svamp/puff i andra så blir det ju svårt. :confused:
Men varför står du på ett ben i duschen? Jag ser mången komisk bild framför mig här. 😅
 
Ni som håller i munstycket hela tiden, hur många händer har ni? :confused::p
Jag behöver ena handen till att hålla duschpuffen (i stället för badsvamp) med och den andra till att parera balansen och hålla i mig när jag står på ett ben eller blundar.
Om man håller duschmunstycket i en hand och svamp/puff i andra så blir det ju svårt. :confused:

Svamp? Puff? :confused: Jag håller munstycket med ena handen, tvättar med den andra. Använder en borste på skaft till ryggen.

Har inga problem med att stå på ett ben vid behov, och hade jag haft det hade jag hellre satt mig ner. (Vilket jag gör om jag är väldigt trött eller kall.)
 
Ni som håller i munstycket hela tiden, hur många händer har ni? :confused::p
Jag behöver ena handen till att hålla duschpuffen (i stället för badsvamp) med och den andra till att parera balansen och hålla i mig när jag står på ett ben eller blundar.
Om man håller duschmunstycket i en hand och svamp/puff i andra så blir det ju svårt. :confused:
Använder ingen puff, står på båda benen och har ögonen öppna? :D
 
Men varför står du på ett ben i duschen? Jag ser mången komisk bild framför mig här. 😅
I stället för att böja mig ner sätter jag en fot på badkarskanten när jag ska tvätta det benet. Då står jag på ett ben. Och när jag ska tvätta undersidan av fötterna måste jag lyfta dem en åt gången, tvätta med ena handen och hålla i mig med den andra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 231
Senast: manda
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 934
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 013
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 271
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp