Hur står du i duschen?

Hur står ni i duschen?

  • Med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket

    Röster: 64 25,0%
  • Med ansiktet ut från duschen och duschmunstycket

    Röster: 136 53,1%
  • En hybrid

    Röster: 65 25,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    256
om man inte vill spara vatten för miljöns skull så gör man som folk här i tråden och låter bli.

Jag är bara så väldigt förvånad över att så många här på buke annars pratar om miljön, men här i tråden finns absolut inget miljötänk alls.

Vilket dravel!

Att folk inte som regel duschar kortast möjliga, i kallast möjliga är näppeligen = "absolut inget miljötänk".
 
I stället för att böja mig ner sätter jag en fot på badkarskanten när jag ska tvätta det benet. Då står jag på ett ben. Och när jag ska tvätta undersidan av fötterna måste jag lyfta dem en åt gången, tvätta med ena handen och hålla i mig med den andra.
Aha! Jag spolar bara mina fötter. Snabbt och lätt. :D Enda delarna jag faktiskt tvålar och skrubbar är nog under armarna, brösten och mellan benen typ. Halsen kanske. Allt spolas ju av med både vatten och tvål och shampoo och balsam ändå.
 
Och är det ingen mer än jag som kan ta långa duschar bara för att det är skönt ibland? Även om de korta effektiva duscharna är mest förekommande. (speciellt nu när jag kapat håret och är korthårig för första gången på 25ish år.)
Med dessa elpriser?! Nä, inga långa duschar här 💸💸💸 Ryggen mot duschen, låter det rinna över hår och rygg. Tar loss munstycket om det behöver punktmarkeras nånstans. Tycker inte om att ha vattnet rinnande i ansiktet.
Maken står på andra hållet, använder takstrilen av sån där större modell 🚿
 
De blir väl rena av att man står i duschvattnet? Förutom om man har gått barfota utomhus på sommaren. Då kan de behöva en omgång med tvål.

De är inte särskilt smutsiga. De står ju dessutom i tvålvatten under i princip hela duschen!

Jag skrubbar inte heller mina fötter, om det inte är något speciellt som kokhett ute och de har svettats.

Tänker att vattnet från duschen gör dem rena. Använder inte alltid tvål över hela kroppen heller, har känslig hud.
Ja jo absolut att de står i tvålvatten men ändååå :eek: jag skrubbar dem minst en gång i veckan bara för att fötter rent allmänt är äckliga. Men så har jag viss fotavsky som säkert spelar in i att jag inte vill att de ska vara mer äckliga än de är bara för att de finns liksom. :D
Skrubbar fötterna gör jag när jag tvålar, så då är duschen alltså inte igång och jag håller inte i munstycket 🤷‍♀️
Jag måste skölja rent undersidan från tvål innan jag tar nästa fot men så har jag munstycket i hållaren när jag tar fötterna.
Med dessa elpriser?! Nä, inga långa duschar här 💸💸💸 Ryggen mot duschen, låter det rinna över hår och rygg. Tar loss munstycket om det behöver punktmarkeras nånstans. Tycker inte om att ha vattnet rinnande i ansiktet.
Maken står på andra hållet, använder takstrilen av sån där större modell 🚿
Nu hyr jag med elen inräknad i hyran men pratade med mina föräldrar som bor i villa och inte ens de har kortat ner på duscharna i allmänhet för elprisets skull.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Stå? Jag snurrar runt typ konstant :D Står inte i duschen "bara för att" utan ser till att skölja ur håret, ha I schampo så snart som möjligt osv. Då blir det att jag är vänd åt det håll som är mest praktiskt, vilket resulterar i snurrande eller iaf vridande åt olika håll.

Känner nu att jag måste fråga typ alla jag känner hur de duschar :rofl:
Jag snurrar oxå :D
 
Ja jo absolut att de står i tvålvatten men ändååå :eek: jag skrubbar dem minst en gång i veckan bara för att fötter rent allmänt är äckliga. Men så har jag viss fotavsky som säkert spelar in i att jag inte vill att de ska vara mer äckliga än de är bara för att de finns liksom. :D

Jag måste skölja rent undersidan från tvål innan jag tar nästa fot men så har jag munstycket i hållaren när jag tar fötterna.

Nu hyr jag med elen inräknad i hyran men pratade med mina föräldrar som bor i villa och inte ens de har kortat ner på duscharna i allmänhet för elprisets skull.
Jag gillar inte fötter heller, så ju mindre jag har med dem att göra desto bättre. :D Så länge de inte luktar antar jag att de är rena.
 
Ja jo absolut att de står i tvålvatten men ändååå :eek: jag skrubbar dem minst en gång i veckan bara för att fötter rent allmänt är äckliga. Men så har jag viss fotavsky som säkert spelar in i att jag inte vill att de ska vara mer äckliga än de är bara för att de finns liksom. :D

Jag måste skölja rent undersidan från tvål innan jag tar nästa fot men så har jag munstycket i hållaren när jag tar fötterna.

Nu hyr jag med elen inräknad i hyran men pratade med mina föräldrar som bor i villa och inte ens de har kortat ner på duscharna i allmänhet för elprisets skull.
Jag fick någon gång höra att fötterna inte blir rena av att bara sköljas så jag skrubbar mina ett par gånger i veckan när jag badar.
Jag betalar för elen och har egen brunn men den enda gången jag tål värme är just när jag badar. Mina leder älskar det så de får det ett par gånger/vecka. Annars har jag 18 grader inne (15 i sovrummet helst) för att jag mår som bäst då.
 
Jag fick någon gång höra att fötterna inte blir rena av att bara sköljas så jag skrubbar mina ett par gånger i veckan när jag badar.
Jag betalar för elen och har egen brunn men den enda gången jag tål värme är just när jag badar. Mina leder älskar det så de får det ett par gånger/vecka. Annars har jag 18 grader inne (15 i sovrummet helst) för att jag mår som bäst då.
Jag känner att det här med att 'de blir rena av att stå i vattnet' tangerar hela diskussionen omde män som vägrar tvätta rumpan för vattnet rinner ju där ändå. Och jag skulle gissa på att de flesta tycker att det inte är ett okej ställningstagande.
 
Ja jo absolut att de står i tvålvatten men ändååå :eek: jag skrubbar dem minst en gång i veckan bara för att fötter rent allmänt är äckliga. Men så har jag viss fotavsky som säkert spelar in i att jag inte vill att de ska vara mer äckliga än de är bara för att de finns liksom. :D
De gånger som fötterna emellanåt ska skrubbas mer noggrant sätter jag mig med dem i en balja. Skrapa, fila, klippa naglar, smörja osv.

Vid de rutinartade duscharna tycker jag det mest viktiga är att sära tårna för att komma emellan med handduken.
 
De gånger som fötterna emellanåt ska skrubbas mer noggrant sätter jag mig med dem i en balja. Skrapa, fila, klippa naglar, smörja osv.

Vid de rutinartade duscharna tycker jag det mest viktiga är att sära tårna för att komma emellan med handduken.
Fotbad kan vara hiskeligt skönt ibland.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag tvagar mig dagligen men duschar Max 2ggr i veckan, tvättar håret med schampo ca 1 gång på 3 veckor annars bara vatten eller lite balsam. På vintern är jag beroende av att bada och det känner jag att jag kan göra med gott samvete då jag förbrukar väldigt lite vatten utslaget per år.
Tvålar bara vissa ställen, fötterna är ett av ställena :D
 
Valde med ryggen mot då det är större delen av det aktiva duschandet. Kan stå vriden eller snurra runt för att ta mer tvål eller annat lämpligt :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 217
Senast: manda
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 898
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 261
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp